/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4553
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ukraine og interesser?
Fra : molokyle
Vist : 588 gange
200 point
Dato : 27-02-14 20:22

Kan det have noget at gøre med økonomi, når vesten interesserer sig så voldsomt for Ukraines interne anliggender?

Udvinding af Skiffer-olie ?
..eller er det fordi mange europæiske virksomheder har udliciteret deres IT til lavlønsvirksomheder i landet?

1.) http://energiwatch.dk/secure/Energinyt/Olie___Gas/article6207615.ece
2.) http://www.version2.dk/blog/myte-danske-dataloger-er-bedre-end-de-ukrainske-54840
3.) http://www.version2.dk/blog/rapport-direkte-fra-kiev-det-er-stadig-sikkert-outsource-til-ukraine-55321
</MOLOKYLE>



 
 
Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 27-02-14 20:30

Så sent som forleden talte jeg med to udenrigs korrespondenter fra Rusland (Moskva), som jeg mødte på Christiania i anden anledning (Homoseksualitet, lovgivning)...og de havde en HELT anden udlægning af 'konflikten/'oprøret' end det vi hører fra de vestlige medier ...ikke at det undrer mig
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 27-02-14 20:37

Ps. Den russiske 'dame' af de 2 russere journalister var edderperk'ma en flotdame : POINT !!

Hillary Thorning ...GO HOME

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 27-02-14 21:28

Nej, selvfølgelig ikke, molo,

efter billig arbejdskraft fra Polen og andre øst lande, vil vi gerne fortsætte længere øst på.
Og, ikke bøsserne, men de flotte piger derfra, må da gerne få et bedre liv her i vesten...






Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 27-02-14 21:41

Folkets stremme ..min bare
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 27-02-14 21:42

Stremme ???? ..stemme ..for dælen da osse
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 27-02-14 21:50

Det vi oprindeligt samtalede om, jeg og russerne, var :

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/02/25/201950.htm

Set i forhold til:

http://politiken.dk/udland/ECE2053401/russisk-homo-aktivist-det-bliver-vaerre-endnu/

..en (social-)værdipolitisk debat.

Ukraine spørgsmålet derimod ,mener russere alene er en økonomisk polemik.

Har de ret?

Jeg tror det ..næsten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 28-02-14 07:18

Russerne holder traditionelt fast i hård statsstyring og kan ikke se at et nyt Ukraine næsten stensikkert vil fortsætte samhandelen med Rusland.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 28-02-14 08:58

De russere jeg talte med mente at det var vestlige agenter som orkestrerede oprøret. Altså en slags 5. kolonne som koordinerede begivenhederne og fodrede den vestlige presse med 'historier' om politisnigskytter mm. De mente at mange af de døde og sårede var ofre for 'friendly fire' og ikke for en bevidst nedskydning. Da jeg spurgte ind til hvad USA havde af interesse i at blande sig og eskalere konflikten, nævnte de skiffer-olien:

http://energiwatch.dk/secure/Energinyt/Olie___Gas/article6129934.ece

..og trak paralleller til USA's intervention i Iraq og Kuwait.

Den europæiske interesse skulle ligge i billig arbejdskraft, industri og teknologi, samt et ønske om at indlemme Uraine i den europæiske union, således de ville kunne (fjern-)styre pengestrømmen og den politiske udvikling.

Er der et gran af sandhed i denne konspirationsteori?

</MOLOKYLE>



Kommentar
Fra : Thyregod8


Dato : 28-02-14 10:06

Det er da simpelt hen fordi EU på længere sigt ønsker at indlemme Ukraine, eller hvad der bliver tilbage, i EU. Jeg er da ogsåoverbevist om at EU vil indlemme Bellarus, når Lukasjenko er væk og landet er blevet demokratisk.

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 28-02-14 11:22

Molo - det er altid økonomiske interesser som er bagrunden.
Det gælder både øst, vest,syd og nord.

Her i landet har vi måske også en del 5. kolonne folk - vist også kaldet lobbyister.



Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 28-02-14 11:50

Citat
Er der et gran af sandhed i denne konspirationsteori?


NEJ, amerikanerne er så godt kørende med skifergas mv., at de fra 2020 IKKE skal importere olie/gas, og allerede sidste år producerede de 85% af deres energi, den højeste andel de sidste 26 år.

http://www.aei-ideas.org/2014/01/energy-fact-of-the-day-us-energy-self-sufficiency-reached-a-26-year-high-in-2013-of-84-5-the-highest-since-1987/

Det kunne medføre, at USA igen lukker sig mere om sig selv, ikke blander sig så meget i div. konflikter mv., så EU(ropa) må spille en mere aktiv rolle i verden.

For de fleste af EUs nabolande står EU som det forjættede land, men jeg tror ikke meget på et udelt Ukraine som medlem, russerne vil givetvis have deres "skålpund kød", Krim og sikkert lidt mere for at slippe dem.

Jeg synes nu der er sluppet for mange og for dårligt forberedte lande ind i EU det sidste 10 års tid, især det delte Cypern, Ungarn, Rumænien og Bulgarien

Så der må meget gerne gå "en rum tid" med et økonomisk come-back for EU, før vi slipper flere ind i "paradiset"!

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 28-02-14 14:22

vagnr -> Næ, Amerikanerne har ikke brug for gassen. Til gengæld kan de sælge udstyr og Know-how for millarder:

Citat
..kun uger fra at lande store produktionsaftaler med vestlige selskaber.


..og i resten af EU vil vi af miljø-udgifter ..ikke ha' 'skidtet' (skiffergassen). Jf. tidligere link og dette:

http://energiwatch.dk/secure/Energinyt/Olie___Gas/article5940755.ece

Eyvind -> Mener du så også at Ukrainernes 'pludselige' opvågnen og 'folkelige oprør' skyldes økonomiske interesser?

For det er ikke den udlægning vi får i den vestlige presse.

</MOLOKYLE>



Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-14 17:10

Jeg mener ikke - for det har jeg ikke belæg for.
Så jeg formoder bare.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 01-03-14 10:04

Nå, men nu fik russerne da lukket for at evt. skiffergas kan sendes sydover. De har sat sig på Krim, hvor de selv agter at føre deres naturgas sydpå til udskibning. Ukrainerne (læs; europæerne) er ligeglade,
...det er Tyskland, Polen, Frankrig, Holland og Belgien der skal bruge gas til spotpris fra Ukraine, så den skal bare sendes vestpå
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle


Dato : 01-03-14 21:43

Tak Eyvind

Accepteret af: </TVIVLERBANDEN>

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 02-03-14 10:47



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177409
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407776
Brugere : 218874

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste