/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
minus vinter ol dk
Fra : svendgiversen
Vist : 609 gange
93 point
Dato : 11-02-14 19:19

Hvorfor bruger vi lowlændere, med højest et par dages sne om året,
så mange penge på at sende vore vinter atleter til OL, med kamp om guld, sølv og brone?
Vi jubler jo bare de undtagelsesvis kommer under nummer 50...

Og hvad koster det ikke, for hver atlet er der jo mindst en træner, en massør og flere rådgivere,
inclusiv de overordnede, herunder også vor prins, der ikke engang selv betaler skat...

Kun pinligt efter min mening og spild af penge,
jeg kunne angive mange, også sportslige aktiviteter, hvor de kunne være brugt langt bedre...

Selv går vi til fittness i Broager om vinteren, kun 75 kr pr måned for pensionister, vist meget billigt i forhold til hvad det koster at have bare en vinter atlet/medløber på en enkel overnatning ved OL??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-14 19:24

Hvem jubler? ..si'r du?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-02-14 20:21

Det er da en lille bonus for vores atleter.
Hvor mange timer træner de dagligt?
Og hvor mange kan undgå, at have et fast arbejde ved siden af træningen.
Der er ingen atleter, der kan leve af at være atlet i Danmark.

Derforuden koster kontingent og rejseudgifter i det daglige mere end 75,00 kr halvårligt, så denne tur er dem vel undt, og med træningsmængden sammenlignet med andre lande, finder jeg det bestemt ikke pinligt.
Alle gør sit bedste, så jeg forlanger ikke mere.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-02-14 21:06

->svendgiversen
Har vi råd til at lege supermagt i snart set alle verdens brændpunkter, har vi vel også råd til at sende et par atleter til OL.
Med lidt god vilje, kunne man nok finde andre steder at spare.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-02-14 21:56

svendgiversen, jeg tror du skal købe dine sko et nr. eller to større.
Selvfølgelig skal DK deltage i OL.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-14 22:02

Godt det er smalltalk så skal spørgsmålet ikke tages alvorligt - ellers havde jeg skrevet "et mere småligt individ end spørgeren skal man da lede længe efter"

Iøvrigt dejligt med vinter OL. Herlig curlingkamp med herrerne DK - Rusland.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-02-14 23:04

Citat
Kun pinligt efter min mening og spild af penge,

Jeg synes det passer bedre på den flok danske skoleelever,der hvert år sendes til Prag,for at drikke som en hul i jorden. Og tèr sig som en flok vilde indianere,der har fået for meget ildvand.

Mon det er forældrerne,der betaler rejsen og en uges udskejelse. Så kan jeg ikke rigtigt ta`klagesangen alvorligt,med hensyn til danske skatter og afgifter.

Eller er det SU`en,man lever højt og flot på?? Den er da vist ikke for stor,ialtfald ikke set med modtagerens øjne.

Men vi danskere,er jo sådan indrettet at i det ene øjeblik har vi ikke fuglsføde,for i næste at føre os frem,med store armbevægelser......fornøjelser,skal der nok blive råd til.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-02-14 23:26

Citat
Hvorfor bruger vi lowlændere, med højest et par dages sne om året,
så mange penge på at sende vore vinter atleter til OL, med kamp om guld, sølv og brone?
Vi jubler jo bare de undtagelsesvis kommer under nummer 50...

Og hvad koster det ikke, for hver atlet er der jo mindst en træner, en massør og flere rådgivere,
inclusiv de overordnede, herunder også vor prins, der ikke engang selv betaler skat...

Kun pinligt efter min mening og spild af penge,
jeg kunne angive mange, også sportslige aktiviteter, hvor de kunne være brugt langt bedre...

Selv går vi til fittness i Broager om vinteren, kun 75 kr pr måned for pensionister, vist meget billigt i forhold til hvad det koster at have bare en vinter atlet/medløber på en enkel overnatning ved OL??
Her ser vi virkeligt et indlæg, der er så gennemsyret af kulturradikalisme, at det halve var mere end rigeligt.
Alt hvad der er nationalt, samt alle nationalsymboler, såsom flag, kongehus skal trædes under fode.

Hvorfor er det pinligt at sende sportsfolk afsted - f.eks. til OL..? Hvorfor..?

Du skriver endvidere; At det koster mange penge at sende vores atleter afsted til OL.
Hvor mange penge koster det da..? Ved du det ? Eller er det bare en stråmand du fyrer af.

Nu skal jeg spare dig og andre læser for, hvad der virkelig koster kassen - set udfra det danske husholdningsbudget.

Endvidere fremturer med; Selv går vi til fittness i Broager om vinteren, kun 75 kr pr måned for pensionister.

Tror du virkelig det er prisen...?? Ja, for Jer pensionister. Men hvad tror du omtalte "fittness" center i Broager modtager af tilskud pr. pensionist fra stat/kommune..
Nå, det havde du ikke med i overvejelserne. Du troede bare, det var alle de andre der koster penge.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-02-14 08:15

->Kaptajn-Tommy
Tilskud til fitness??
Smutter lige ned og øger indtægten

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-14 09:09

Ja, jeg spurgte i smalltalk for at provokere,
i skuffelse over vore curling pigers 3. nederlag,
og der er tilsyneladende bred opbakning til at vi deltager i vinter OL.

Også Ja, til herrernes fine sejr over Rusland, hermed er deres deltagelse jo berettiget,
nu må vi håbe på flere overraskelser på isen i de sidste kampe?

I sneen har vi vist ikke meget at skulle have sagt,
det var den danske kommentater der jublede over en vist 55. plads...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 93 point
Dato : 12-02-14 09:51

Hold da helt ferie. I sneen?
Var der virkelig en dansker som gennemførte en ski diciplin?
FANTASTISK.
Jeg ka' næsten ik' få luft!
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-14 10:31

Tak for svaret molokyle.

Ja, bare det at fuldføre kan jo være en stor dansk præstation...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-02-14 10:32

Han blev sørme nr. 37,ud af 55. Så ham på tv. Meget stolt af præstation.
Citat
Christoffer Faarup var tilfreds med sin OL-debut i mændenes styrtløbskonkurrence. Danskeren sluttede som nummer 37.

Som sædvanlig,delte meninger:
Citat
Hold da op, vi vandt jo næsten guld. Det er godt nok imponerende. Ikke helt guld, men næsten. Puha, hvor er det imponerende.

Citat
Når man så tænker på, at standarden for, at overhovedet, at komme med til Sommer OL, er at man skal havde en realistisk forventning om, at kunne komme i top 10 og helst kunne tage mindst en medalje. Så virker det latterligt, at man tager sådan en skibums/skiturist med til OL.
FØJ siger jeg bare. Alle de andre danske sommer atleter, som ikke har kunne komme med til sommer OL igennem tiderne, de må godt nok føle sig snydt.

M.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 12-02-14 10:55

Jeg har lige læst, at danske frøavlere har solgt dansk græs og frø til pisterne ved vinter OL og dermed tjent valuta til landet. Mon ikke de danske firmaer ville være mindre attraktive hvis vi ikke havde atleter med i Sochi.

Bare lige en tanke.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-02-14 11:00

Citat
Tilskud til fitness??No way
Smutter lige ned og øger indtægten

Dabj, smut du hen til Luis Nielsen og få briller. Jeg har ikke skrevet noget om, at pensionisterne kunne øge indtægten.
Men fittnesscentret modtager tilskuddet.

Prøv at være lidt nærværende næste gang du udtaler dig, taaaaaaaak