/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Findes der et godt alternativ til Skype
Fra : Eyvind
Vist : 777 gange
100 point
Dato : 06-02-14 17:00

Hej.
Jeg har brugt Skype i mange år til at snakke med.

Men efter, at Microsoft købte dette medie, synes jeg det er blevet mere og mere omklamrende.

Så er det at jeg tænker på hvilket alternativ som kan bruges i stedet for, og som virker på nogenlunde samme måde.

Jeg er ikke så interesseret i for eller imod Skype men bare om der findes noget andet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-14 17:07

Der er mange muligheder, her et par stykker
http://www.filehippo.com/software/messaging/voice

Men hvis du vælger et andet prg. så skal modpart have et tilsvarende prg.,
og skype er jo nok mest udbredt så det er da at foretrække!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-02-14 17:12

Du kunne evt. prøve Viber

http://www.viber.com/

Til dine kontaktpersoner, som også benytter Viber, der kan du ringe, sende sms'er og sende billeder gratis.

Som jeg har forstået forskellen, så er "brugernavnet" telefonnummeret i forhold til Skype, hvor man skal oprette en brugerprofil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-14 19:12

Ja Klaudi - der er lidt at kigge på.

Tak Ans - du har vist forstået det rigtigt:
Ingen password-bøvl
>>Når du installerer Viper, behøver du ikke vride hjernen for at finde et kreativt brugernavn, som ikke allerede er blevet taget. Dit brugernavn er dit telefonnummer, og du skal ikke logge ind med password. <<
Men der er noget som siger mig, at det ikke er godt uden password.

Jeg har også det gamle "ICQ" i tankerne, og havde håbet på, at der kom nogen på banen med erfaring i brug af et alternativ til Skype.

Foreløbig tak for input.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-14 19:24

selv tak!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-14 21:07

Ja, facetime,

vi og vore venner har alle ipads, og nu hvor vore nærmeste venner er på Gran Canaria hele vinteren,
"ringer" de næsten dagligt på face time,

så kan vi både snakke, se hinanden, og også se omgivelserne, hvis man drejer sin ipad lidt,
vi har set mange views fra Puerto Rico på det sidste, og de har set vores vinter vejr...

Og det koster ikke noget, bare man har en net forbindelse og selvfølgelig ipad.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-14 21:12

Jeg har ingen IPad

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-14 21:34

Synd for dig, men har du en iphone kan den nok også vise facetime, bare i mindre format,
ellers skynd dig at købe en ipad, og det behøver ikke at være en af de sidste nye alt for dyre.

Den vi har er købt i Flensborg for godt 300 € ,
og jeg gentager, nu endnu mere overbevist: "ingen kan i dag undvære en ipad"...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-14 21:47

Jeg har altså en tablet som kan en masse ting - Lenovo til 1300 kr. med Android.
Den skal med på ferie i stedet for den bærbare.
Den kan vise frontkamera når jeg Skype'er, så folk kan nyde omgivelserne i stedet for at glo på ham der snakker.

Og en Doro mobil med klap ..................som dog er ved at blive solgt.
Og der købes ikke en IPhone i stedet for.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-14 22:35

Nu vil jeg ikke starte en religions krig, jeg kender ikke Android,
men, som gammel microft bruger anbefalede min datalog nevø mig,
at anskaffe en ipad, hvor springet vist ikke er så stort?

Og det har jeg ikke fortrudt, jeg synes bare at det er fantastisk,
at man kan se og høre sine venner og også deres ferie omgivelser, uden at det koster noget.

For mig er skype noget med et camera over en computer,
så man kan se, den man mailer til og taler med, på en PC.

Her med vore ipads, er der jo helt andre muligheder for at vise os rundt i verden,

Jeg kender ikke Lenovo, men på min skærm, her den stationære, står der neovo
også et udmærket produkt, nok med samme oprindelse?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 07-02-14 04:53

Og så er der osse Tango, perfekt, prøv det

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 07-02-14 07:14

Viber, Line, Tango. og Lebara taletidskort bruger jeg gerne til Thailand og Tyrkiet, det er meget billigt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-02-14 13:01

Citat
For mig er skype noget med et camera over en computer,
så man kan se, den man mailer til og taler med, på en PC.

Bliver altså lige nødt til at kommentere på den.
Facetime og Skype er to sider af samme sag, den helt store forskel er at Facetime er Mac, Iphone og Ipad ONLY hvorimod Skype virker på Windows, Linux, Mac, Symbian, Blackberry, Iphone, Android telefoner, WindowsPhone, Ipad, Android tabletter, Windows tabletter, Sony tablet, kindle, PSP, Xbox, diverse smart-tv og blueray afspillere + dem jeg har glemt.

Sagt på en anden måde, Facetime kræver Apple udstyr, Skype virker på tværs af platorme, her kan alle være med.

Ang. spørgsmålet, der er jo også Google Hangouts (tidligere Google talk) Alle med en Googlekonto har jo adgang til det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-14 13:51

>Facetime og Skype er to sider af samme sag...

Tak, det vidste jeg ikke, og min begrænsede viden om skype har jeg fra min søster,
hun og min svoger har børnebørn i Californien, som de hilser på via skype,
men kun fra deres stationære PC uden mulighed for at se andet end børnebørnene lige foran.

Og undskyld Eyvind, hvis jeg afviger for meget fra det du spurgte om,
du vil jo ikke have Apple, men måske skifter du nu standpunkt?

Min svoger med med næsten daglig brug af skype fylder snart rundt, og vi har overvejet at
købe en ipad til ham i fødselsdags gave, så han ikke kun ser børnebørnene,
men også datterens smukke hus og omgivelser i L.A.

Med min svoger og hans amerikanske svigersøns store brug og kendskab til skype,
er det så en anden tablet vi bør købe i stedet for? Hvilken??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-14 18:33

svendgiversen - det her er jo smalltalk, og forskellige input omkring emnet er da velkomment.
snak bare løs.

Jeg prøvede lige den "Viber"
Den ser meget fornuftig ud, men den fandt "selv" mine telefon kontakter og viste, at et par af mine børnebørn, åbenbart også er koblet på Viber.
Det eneste jeg gjorde, var at udlevere mit mobilnummer og tastede et 4 cifret nummer ind som de sendte til min mobil.

Tango ser ikke ud til at passe til en tablet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-14 18:35

>>Med min svoger og hans amerikanske svigersøns store brug og kendskab til skype,
er det så en anden tablet vi bør købe i stedet for? Hvilken?? <<

http://www.skype.com/da/download-skype/skype-for-iphone/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-02-14 19:22

Citat
Jeg prøvede lige den "Viber"
Den ser meget fornuftig ud, men den fandt "selv" mine telefon kontakter og viste, at et par af mine børnebørn, åbenbart også er koblet på Viber.
Det eneste jeg gjorde, var at udlevere mit mobilnummer og tastede et 4 cifret nummer ind som de sendte til min mobil.

Eyvind, det er jeg , at jeg glemte at skrive, men det sker automatisk.
Så er du jo også fri for selv at lede

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-14 19:25

Eyvind, synes du ikke, at det bare er skide smart, så ved du jo hvem, du kan ringe til helt gratis

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-14 19:31

Tør dine øjne Ans - jeg undrede mig bare.
Det var meningen at jeg ville have Viber på en tablet og en anden Viber på computeren, så jeg havde nogen at snakke med.................. Altså når der skulle testes - det gik ikke godt.

Nu er jeg ved at prøve med ICQ

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-14 19:35

Jo jo Ans - det er da smart, og jeg forsøger nok, at installere den igen.
Måske er jeg bare lidt utålmodig.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-14 21:07

Tak for svaret ans.
Jo tak den Viber er meget smart - men indtil videre hopper jeg tilbage til den gamle Skype.

Tak for gode input fra alle.