/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Overførsel af billede/lyd til Mac
Fra : myg
Vist : 1377 gange
100 point
Dato : 03-02-14 15:20

Jeg vil gerne overføre billede og lyd fra en ældre TV-harddiskrecorder, hvor brænderen er defekt til min MacBook Pro, så jeg kan brænde ud derfra - og det drejer sig IKKE om piratkopiering!
Udgangen på HDDrecorderen er scart eller phono og ind i Mac'en USB A.

Det er mig umuligt at finde forbindelseskabel, der passer, så hvordan gør jeg egentlig ???

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-02-14 15:45

Prøv AV-Cables.dk
De har en udmærket kabelguide som er god at anvende.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 03-02-14 15:46

Er prøvet - også AV-connections

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-02-14 18:10

Du leder garanteret efter et kabel der kan det du skal bruge, men det du burde lede efter er en videograbber som du så kan forbinde med et kabel.
Det du søger er noget lignende dette her: http://www.proshop.dk/Video-audio-grabber/DeLOCK-USB-2.0-Video-Grabber-videoindgangsadapter-2332048.html
Jeg ville dog nok lige søge efter et hvor de skriver MACOS under styresystem

Kommentar
Fra : myg

Dato : 03-02-14 18:13

Den vej har jeg også været, og den grabber understøtter ikke Mac

Jeg regnede med, at der var en nørd herinde, der allerede havde løst problemet - derfor er det opslået unde Mac

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-02-14 19:38

1, jeg er lige ved at tro at vi benytter den grabber jeg linkede til på mac men kan ikke lige verificere det lige nu.
2, denne grabber benytter vi også: http://www.computersalg.dk/produkt/796780/elgato-video-capture- (og den HAR support for MacOs )

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 50 point
Dato : 03-02-14 23:43

Ja, EXTERMINATOR.
http://www.computersalg.dk/produkt/796780/elgato-video-capture-
ser ud til at ligne
http://store.apple.com/dk/product/TW129ZM/A?fnode=61
til forveksling. På edbpriser.dk er ComputerSalgs tilbud det næstbilligeste, til gengæld har ComputerSalg en højere sikkerhedsvurdering end DeBusy, der sælger elgato video capture -USB dimsen, 12 kr. billigere, når forsendelsen regnes med. Men det er jo, under alle omstændigheder, noget dyre, end den version som kun virker med Windows Viste/XP/7 (http://www.proshop.dk/Video-audio-grabber/DeLOCK-USB-2.0-Video-Grabber-videoindgangsadapter-2332048.html). Men så skal man jo nok nørde lidt f.eks. med at få den medfølgende software til at kørere i en emuleret Windows maskine på Mac'en.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-02-14 09:50

Prøv også www.av-experten.dk

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 04-02-14 20:30

Tak for svaret UlrikB og exterminator.
Ikke fordi jeg fik noget nyt at vide, men indsatsen var der jo