/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Er i bange for at dø?
Fra : Flemsen
Vist : 1153 gange
65 point
Dato : 02-02-14 21:32

Det her liv er jo meget surrealistisk. Det er der ingen der kan komme uden om. Selv hardcore ateister må undre sig til tider.
Vi er opstået uden grund og The Big bang er opstået uden grund i et rum der syntes uendeligt og ubegrundeligt.
Det er vores omgivelser der gør det hele vigtigt. I virkeligheden er der jo intet vigtigt ved at leve. Det er da rart at være i live. Men i sidste ende er livet jo lidelse, da vi er helt sikre på at dem vi elsker dør. Vi håber jo bare at de dør som gamle halv-irriterende typer, der ikke ved bedre.

Men uanset er døden jo The Greatest Mystery of all timers. Uanset hvad man tror på.

Mon ikke jeg er som alle andre når jeg skriver at jeg er bange for at dø en tidig og smertefuld død, og at min familie bliver sårede i mange år. Eller vil jeg helt ærligt skide på om jeg dør.

Men andre ord kan jeg ikke være bekendt at dø fordi andre mennesker bliver oprevet af det i et antal år afhængigt af deres følsomhed.

Så mange mennesker er døde før os, på den mest brutale og frygtilge måde man kan tænke sig. Ja man kan næsten ikke engang leve sig ind i det, da det er for brutalt. Men alligevel er det noget vi læser om hver dag.

Vi mennesker er da ret modige må jeg sige. Tja vi har jo ikke noget valg kan man sige. Vi kan bare være vidner til vores og andre skæbne og håbe at vores egen død og dem vi elsker mest slipper billigst.

Døden er da noget underligt noget. Tænk at nogle mennekser hader hinanden når vi alligevel ved at personen ikke er der altid.

Hvad tror i der sker når vi dør?

Helst ingen kristne, muslimske, jødeiske, buddhistike, hinduistiske, og andre kommerciellse religioners holdninger da jeg har hørt dem alle 5000.0000 gange før, samt at de virker ret hjernedøde.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-14 21:43

>Men i sidste ende er livet jo lidelse...

Helt uenig, tænk på alle de glade timer du har haft, med børn, familie og venner.

>Hvad tror i der sker når vi dør?

Så bliver vi brændt og der er kun det vi har skabt tilbage af os,
jeg tror ikke mere hverken på sjæl, helligånd eller genfødelse.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-02-14 22:01

Helst ingen kristne, muslimske, jødeiske, buddhistike, hinduistiske, og andre kommerciellse religioners holdninger da jeg har hørt dem alle 5000.0000 gange før, samt at de virker ret hjernedøde.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Okay, med den holdning til hvad man vil høre, bliver det svært at forklare hvad jeg f.eks. tror, der vil ske efter mit livslys slukker..

Sååå, jeg kan desværre ikke bidrage med noget.

Mvh
Tommy.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-02-14 22:22

Citat
Hvad tror i der sker når vi dør?

Jeg bliver brændt, kommer i en urne der nedsættes i fællesgrav. Punktum-slut-finale.
De efterladte tager sig af øvrige efterladenskaber.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 02-02-14 22:26

Du bliver til aske og alt er væk.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-02-14 22:56

Livet og universet er det der er, det findes bare, og du putter det i det du vil. Jeg synes ikke livet er en lidelse, men det er muligvis bare fordi jeg har været heldig.

Når vi dør er det forbi. Der sker ingenting bagefter. Det der med genopstandelse/himmel/helvede osv er noget menneskene har fundet på, fordi det er for hårdt at tænke på at det bare slutter, og så kan præsterne også bruge det til at styre de troende med. Tror jeg.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-02-14 23:43

Man fødes,og dør. Og så er der lidt krydderier,mellem disse to punkter. Nogle bliver dunket oven i hovedet,livet igennem. Mens andre kan lege sig igennem.

Men dybest set,er livet da en underlig størrelse. Jeg tænker da ind imellem: Hvorfor blev netop jeg født?? Har jeg gjort en forandring??? Vist ikke nej. Menneskeheden,havde da nok klaret sig,"uden min hjælp".

Det der kan slå mig med rædsel,er når jeg tænker på,at en skønne dag,er det slut med at omgås mine kære. Man vil gerne se de får et godt liv,inden jeg takker af. Men sådan tænker vi vel allesammen.

Jeg husker endnu,da min farfar døde,da jeg var 8 år. Verdens dejligste mand,godhjertet og omsorgsfuld. Han var totalt udpint af sukkersyge. Sprøjtede sig selv,hver eneste dag med Insulin. Pludseligt syntes jeg han var "en dumt svin",bare sådan at dø fra mig.

M.

Accepteret svar
Fra : BrianP02

Modtaget 65 point
Dato : 02-02-14 23:51

Jeg tror på før -og efter liv, og jeg tror, der er en "mening" med det hele. Men jeg har ingen anelse om, hvad det er. For jeg tror, "mening" er noget vi selv definere, men det kræver jo så pladsen til det - nemlig liv/universet.

At alt er kommet ud af ingenting, og måske forsvinder ud i ingenting, er også blot en menneskeskabt definition baseret ud fra vores simple sanser og bundende dimensioner. Jeg tror på flere dimensioner end hvad der er muligt for os at definere.

Derfor tror jeg, at døden, og omvendt fødslen, blot er en overgang til et andet dimensioneret "univers" / tilstand.
Så jeg er ikke bange for at dø, men gider ikke dø snart. Vil gerne leve dette liv så længe som overhovedet muligt.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-02-14 00:53

Forskellen på mennesker og alle dyrene er at mennesket har bevidsthed om at det skal dø. Det har dyr ikke. De kan blive naturligt bange for deres liv og reagere på det, men ved ikke det skal dø og det forstår heller ikke døden. Selvfølgelig kan et dyr se en medskabning ligger stille, men forstår ikke det er død. Så mennesket har et særligt forhold til døden, som dyr ikke har.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-02-14 01:01

Citat
Helst ingen kristne, muslimske, jødeiske, buddhistike, hinduistiske, og andre kommerciellse religioners holdninger da jeg har hørt dem alle 5000.0000 gange før, samt at de virker ret hjernedøde.

Du virker ærlig talt også ret hjernedød med dine udtalelser - hvad vil du egentlig med dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-02-14 03:55

Livet, altså gener, opvækst og omgivelser er ethvert menneske påtvungne vilkår.
Hvis verden er skabt ved en vilje, er dette makværk resultatet af et millisekunds kedsomhed i Skaberens evighed.
Vi ved bare ikke hvilket nummer i rækken af mislykkede forsøg vi er.

Kommentar
Fra : Flemsen

Dato : 03-02-14 09:10

Marken og Tommy:

Hvorfor skulle jeg dog vælge at tro på den første og bedste bog der bliver serveret for mig?
Der er skrevet tusinder af bøger om emnet. Jeg har læst bibelen og halvdelen af Baghavad Gita og studeret Buddhisme, og læst lidt i Koranen.
Ingen af bøgerne virker specielt intelligente og giver helt ærligt ikke mening.
Adam og Eva var de første mennesker? Det er jo blevet afvist med 100% sikkerhed for længst. Hvad er så ellers forkert i de bøger?
De er jo bare skrevet for at holde pøbelen i ave, så de ikke styrter magthaverne.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-02-14 09:17

Citat
Hvad er så ellers forkert i de bøger?

Du stiller fortsat spørgsmål du IKKE vil have svar på...

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 03-02-14 12:21

Citat
Indsæt dit citat her

Har du læst "kejserens nye klæder" af H.C. Andersen. Hvem tør tvivle på udviklings læren? Nej vi vil da ikke røbe, at vi ikke tror på, at vi kommer fra aberne.
"jamen sagde den lille dreng, - jeg kommer altså ikke fra aberne!"
Hvor har du beviset for at udviklings læren er bevist?
Men derimod har skaberen givet os alle et bevis, se blot på naturen, og store univers - tænk på dig selv (er du ikke intelligent? Du kan tænke, føle, har et åndelig behov, plus m.m. )
"Af støv er du kommet til støv skal du blive" citat fra bibelen.

Hvofor skal vi have kirker, præster, døbes, konfirmeres, hvis man alligevel ikke tror på det?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 03-02-14 12:23

Det er jo blevet afvist med 100% sikkerhed

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-02-14 13:28

Rettelse: Det var min morfar,og ikke farfar....der var en kæmpe forskel,på de to. (Nok irrelevant,her).
Ellers er jeg meget på linje med BrianP02 og Nul7. Jeg synes beviset ligger lige for, nemlig det almægtige Univers. Med dens fine orden af planeter,stjerner,galakser. Her i blandt,vor egen klode.
Kometer der vender tilbage,efer års mellemrum,lige på klokkeslettet.

Alt dette fungerer minutiøst. Og heri ligger min tro. En skaber (som jeg tror på) der står bag det hele.
Derimod tror jeg ikke på,at vi finder sandheden,ved at sende rumkapsler og sonder ud i rummet. Ren underholdning og tidsfordriv,for videnskabsmænd. Intet andet. Den "viden" de evt. tilegner sig,vil til evig tid,kun være teorier.

OM JEG ER BANGE FOR AT DØ. Næh...selve dødsøjeblikket,tror jeg ikke jeg vil være bange for.
Jeg tænker: Der er så mange der har prøvet det før mig,så jeg kommer nok også gennem det.
Jeg tror det går helt automatisk. Ikke for at gøre grin med det,for jeg ved godt nogle er i dødskamp,inden det slutter.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-02-14 13:32

Hej Flemsen
Jeg er ateist og jeg er ikke bange for at dø, kun hvis jeg får en sygdom der vil gøre at jeg kommer til at lide urimeligt meget osv; men ingen andre end mig dvs; ingen i min familie kommer til at få noget at skal have sagt i denne private ting det er at dø, det er jo mig der skal dø så er det kun mig der har noget at skulle have sagt her, sådan SKAL det være syntes jeg.

Jeg har for længe siden besluttet mig for at hvis det bliver for meget for mig, vil jeg selv gøre en ende på lidelserne selv ved en overdosis, derefter har jeg givet mit lig til videnskaben, så kan de selv bruge det til det de helst vil, det kan være at mit lig kan hjælpe andre i fremtiden ikke sandt?
Jeg har været narkoman siden jeg var 14 år gammel nu er jeg 57 år gammel og fungere som jeg skal efter min alder jeg taler om at være stiknarkoman fra 14 år til 45 år og fra 45 år til i dag hvor jeg er 57 år og håber at blive ældre fra 45 år til 57 år er jeg på Metadon piller som jeg spiser.
Jeg håber at dette kan hjælpe dig bare lidt.
Mvh; alan57

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-02-14 14:03

Da Saddam Hussein, diktatoren, skulle hænges var det sidste ord han sagde til sine omgivelser: "det er ikke så slemt, som I tror" Han havde jo beskæftiget sig meget med døden, så det skulle han jo da kunne vide.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-02-14 14:11

Hej Thyregod8
Hussein, diktatoren, det at han har haft med døden at gøre så tit gør ham ikke til Expert i død, kun i andres men ikke hans egen død, han har været rigtigt bange han faldt jo også tilbage til religion i dette tilfælde koranen/Allah.
alan57

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-02-14 15:08

Da jeg ikke kender til eksempler på krydsninger mellem aber og mennesker (måske bortset fra de cyklister der fortsætter ind under højresvingende busser og lastbiler, bare fordi de mener at have ret)
må jeg antage at noget i stil med Adam og Eva (altså samtidig mutation af såvel en maskulin som en feminin "abe") sådan set er det mest sandsynlige.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-02-14 15:13

AAAArh, mon dog ikke, der kommer en lille bøn når man ligger på sit dødsleje.

Ateister vil jo også gerne lige snuppe en "helgardering" i bedste tipskuponstil.
Jeg siger ikke at jeg kender - men har hørt fra pålidelige kilder, at ateister på deres dødsleje gerne vil besøges af præsten........tænk, hvis nu alligevel - det ku' jo være, at der var mere mellem himmel og jord.....?

Jeg skal ikke gøre mig klog på emnet, men indrømmer gerne at jeg tilhører de kristne - uden at være fanatiker.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-02-14 15:35

Hej Kaptajn-Tommy.
Jeg har tænkt på noget af det samme som du og jeg kan ikke sige med 100% sikkerhed at der ikke vil/kan snige sig noget religiøs ind det ved jeg jo nok først når jeg er så langt ude, men jeg vil sige at det vil jeg sku ikke håbe, for hvis det skulle ske vil jeg være blevet en stor hykler.
Jeg håber aldrig at noget sådan vil ske, jeg vil gøre alt for at det ikke sker.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-02-14 15:43

Citat
AAAArh, mon dog ikke, der kommer en lille bøn når man ligger på sit dødsleje.

Jow...det er jeg næsten sikker på, 99,9% vil gøre.

Apropos en nyligen tråd her på Kandu, om "Hans Hedtoft" og "Titanic": Danseorkestret på Titanic,gik over til at spille "Nærmere gud til dig",da de blev klar over alvoren.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-02-14 16:52

Citat
"Nærmere gud til dig"
Ja, og så er melodien skide køn.
Desværre har jeg været til en del begravelser i den senere tid, "Nærmere Gud til" blev spillet i 90% af tilfældene.
Rørt bliver man hvergang - og håber og tror på, at den afsjælede går hen til et bedre sted. Ak ja, der må jo være en mening med det hele - og hvorfor sku' der ikke være det..?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-02-14 16:57

En mand på Titanic, der havde sikret sig en plads i redningsbåden, sprang tilbage på skibet. Han var en troende kristen og her holdt han evangelisk møde, så alle kunne omvende sig til Jesus. Han ofrede sit liv for at mange sjæle kunne komme i himmelen. Han var ikke bange for at dø.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-02-14 19:48

Igen helt enig:
Citat
Rørt bliver man hvergang - og håber og tror på, at den afsjælede går hen til et bedre sted. Ak ja, der må jo være en mening med det hele - og hvorfor sku' der ikke være det..?

Det er jo en del af menneskets opholdelsesdrift. Ellers gi`r det jo overhovedet ingen mening med at være her. Jeg er da tit fyldt af tvivl,det tror jeg de fleste mennesker er. Ikke mindst,når man ser,hvordan mennesker Te`r sig rundt på kloden. (Hvor er ham Vorherre henne???).
Jeg går ikke rundt og missionerer,men inderst inde,er jeg klippe fast i troen.

Der er noget større,udifinerbart,som vi mennesker ikke er i stand til at "måle". Og det har jeg det godt med.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-02-14 21:37

Det skal jo heller ikke være så alvorligt,det hele. Lad os nu nyde det,mens vi er her.
Her er en sketch...hylende morsom...kender den måske nok..men:
http://www.youtube.com/watch?v=MQdFH8lQ0B8

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-02-14 21:57

Åh ja, Ørkenens Sønner. De er simpelthen toppen af kransekagen. Tak for linket.

Men Stand upperne
Det burde overhovedet ikke være tilladt at kalde dem for komikkere. Det er det eneste de ikke er.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-02-14 01:46

Stærkt usømmeligt men sk. ups. fantastisk morsomt.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 04-02-14 04:52

Skal vi ikke bare blive enig om at vi følger Kaptajn-Tommy, siger han at noget ikke er morsomt så lader vi bare vær med at se det?
alan57

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-02-14 08:42

Citat
Skal vi ikke bare blive enig om at vi følger Kaptajn-Tommy, siger han at noget ikke er morsomt så lader vi bare vær med at se det?
alan57

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-02-14 15:56

Citat
Skal vi ikke bare blive enig om at vi følger Kaptajn-Tommy, siger han at noget ikke er morsomt så lader vi bare vær med at se det?
alan57
Fint alan57, du har den rette forståelse. Jeg skal nemmerlig fortælle dig, først skabte jeg manden, så kvinden - og hun har skabt sig lige siden.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-02-14 17:55

OG hvis vi så lige et øjeblik kommer tilbage til den "dybt alvorlige tråd"

Læg så mærke til spørgeren har på intet tidspunkt siden 03-02-14 09:10 været inde på siden...

Jeg fik den tanke at "trollen" Jørn Flemming Rudolph er begyndt at husere igen...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-02-14 18:19

Jo mere man studerer Flemsens indlæg synes jeg at blive bestyrket i min mistanke...

#   Dato   Pnt       Spørgsmål   Gruppe
1    04-02-14   40   Dette svar er låst   Fisse lugter af stærk ost (9)   Biologi
2    23-01-14   55   Dette svar er låst   Politikere afpresser firmaer til støtte? (7)   Politik
3    15-01-14   50   Dette svar er låst   Virker Photoshop 100% med Ubuntu? (5)   Linux
4    12-01-14   100   Dette svar er låst   Skanne billeder fra år 1900? (3)   Foto
5    12-01-14   100   Dette svar er låst   Kraftigste kalkfjerner på jorden? (7)

Er det mon Jørn Flemming Helveg Rudolph der er sluppet igennem nåleøjet igen igen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-14 20:16

Håber på = at når ´man står og skal til HELVEDET´ at i har en VEN i hånden, og ikke bare bliver til en gang SLIM - der flyder rundt på gulvet/ loftet og BLIVER til en tråd som denne = hvordan fjerner men lugten af et LIG..

Mange XXX gange - har jeg tænkt tanken, men ? også videre = livet er en gave + NYD DET
og eller gå ud og NAK ANDRE - i skov eller stor byér.

Når alt kommer til ALT - er alle bange - hvor fuck´t up deres opdragelse end har ført dem hen
http://www.youtube.com/watch?v=EVF6qIEWFtI&bpctr=1391629471

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-14 20:24

NB: vil i mere ´RELIGION´ så bare søg på HA/BANDITOS og /

Dør man - så dør man, og det kan selv ikke en GUD rette op på - med mindre man blander JESUS ind i tråden.

MEN det kunne da være sjovt at læse din egen mening, om problemet, når du ikke vil have de fleste såkaldte RELIGIONER indblandet.

https://www.google.dk/search?q=troll&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=qo_yUqfMMPDV4ATIyIG4DA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1008&bih=558

Godkendelse af svar
Fra : Flemsen

Dato : 07-02-14 19:07

Tak for svaret BrianP02.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-02-14 19:37

Synes li`e spørgsmålet er blevet lidt for aktuelt:

Har lige været med til,her kl. 15, at føre min gode nabo,gennem 39 år,i kapel. 63 år gammel.

En trist M.