/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Åbningsside??
Fra : gorm12
Vist : 619 gange
15 point
Dato : 29-01-14 16:08

Har Windows vista.
Når jeg åbner min Eksplore-browser, har jeg i mange måneder altid anvendt DMI.dk som åbningsside. Det har jeg gjort gennem "Funktioner > Internetindstillinger > Startside" og i feltet der skrevet "DMI.dk"
Og det har virket - indtil forleden, hvor der dukker en helt ukendt åbningsside op - "Nation Zoom".
Hvad er det for en størrelse, og hvordan kommer jeg af med den og tilbage til DMI.dk

gorm12

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 25 point
Dato : 29-01-14 16:25
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-14 20:12

Så kan du måske lære det til en anden gang ..simpelthen at forbyde programmer at ændre din startside:

http://www.sevenforums.com/tutorials/175286-internet-explorer-home-page-specify-prevent-changing.html

..afsnittet:
Citat
To Disable the Ability to Change and Specify a IE Home Page

A) Click on the Download button below to download the file below.
Prevent_Changing_and_Specify_IE_Home_Page.reg

B) Click on Save, and save the .reg file to the desktop.

C) Right click on the downloaded .reg file and click on Merge.

D) Click on Run, Yes (UAC-Windows 7) or Continue (UAC-Vista), Yes, and OK when prompted.

E) Open the Start Menu, type regedit in the search box, and press Enter.

F) If prompted by UAC, then click on Yes (Windows 7) or Continue (Vista).

G) In regedit, navigate to the location below. (see screenshot below)

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Main

H) In the right pane of Main, right click on Start Page, and click on Modify. (see screenshot above)

I) Type in the full webpage address that you want to specify as the home page, and click on OK. (see screenshot below)
NOTE: You cannot leave it empty, and must enter a webpage address.
J) When finished, close regedit, and continue on to step 3. (see screenshot below)

3. If open, close all instances of Internet Explorer and reopen to see the change in Internet Options.

4. When done, you can delete the downloaded .reg file if you like.

Det fleste 'ordentlige' Firewall's eller Antivirus programmer har nu også denne mulighed for at forhindre ændring af startsiden indbygget i; Indstillinger/Options/Setting menuen. Så man slipper for selv at skulle rode manuelt rundt i registreringsdatabasen.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 29-01-14 20:35

Ja ja: kampen om din computer er tabt, andre har taget over.
held med at finde tilbage.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-14 08:54

Du har været udsat for en browser hijack. Som regel skyldes det en trojaner infektion:

http://en.wikipedia.org/wiki/Trojan_horse_(computing)

Scan for virus med et 'ordentligt' antivirusprogram og antimalware program.

Antivirus + firewall 'pakke' ..som måske? ..kan klare det gratis (øverst):

http://www.zonealarm.com/security/en-us/anti-virus-spyware-free-download.htm

To antispyware programmer som ...måske? ..kan klare det gratis:

1.) http://www.malwarebytes.org/free/
2.) http://www.superantispyware.com/download.html

NB: Husk når du scanner (..gælder især ved hijack's og trojanere) at gøre det i fejlsikret tilstand!

Hvis du stadig ikke kan fjerne 'skidtet', så kan du søge hjælp online i forummet her:

http://www.spywarefri.dk/forum/

Det er drevet af meget kompetente folk, så læs grundigt på hvordan du forbereder dig:

http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : gorm12

Dato : 02-02-14 14:30

Tak for svaret mig-selv.