/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Miele vaskemaskine, bruger længere tid.
Fra : margeritten1234
Vist : 506 gange
20 point
Dato : 26-01-14 14:38

Hej.
Vi har en Miele vaskemaskine (W3623) som pludselig er begyndt at bruge længere tid på en vask end den plejer.
Hvor den før brugte ca. 1,5 time, bruger den nu 2,5 time på den samme vask.
Tiden kører fint nedad indtil den når en rest tid på 28 min, så bliver den stående på de 28 min. i meget lang tid, for der efter at kører programmet færdigt.
Vaskeresultatet er fint som det plejer.
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt med den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-14 15:22

Kender ikke modellen, men kan det være I har slået en ECO funktion til for at spare på strømmen?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 26-01-14 17:07

Citat
Hvor den før brugte ca. 1,5 time, bruger den nu 2,5 time på den samme vask.
Tiden kører fint nedad indtil den når en rest tid på 28 min, så bliver den stående på de 28 min. i meget lang tid, for der efter at kører programmet færdigt.

Hvad skal maskinen til når der er 28 min. tilbage, er det udpumpning af vand, centrifugering eller skylning den er længere om?

Kommentar
Fra : margeritten1234

Dato : 26-01-14 18:23

Det er under skylning den går i stå.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 26-01-14 22:49

Citat
Det er under skylning den går i stå.

Er der vand i maskinen når den går i stå?

eller har den pumpet vandet ud og skal til at tage skyldevand ind? og går der så et stykke tid før den tager vand ind?
For inde i toppen af maskinen er der er en vandstandsmåler(kontakt) ca. Ø10cm. hvid/grå eller brun? der er forbundet med en tynd plast-slange til bunden af tromlen/karret,
(den virker på den måde at det er luften i slangen der bliver trykket sammen når vandet stiger i tromlen og aktivere kontakten inden i den)
og hvis den slange er stoppet med sæberester eller andet og den lige har pumpet vandet ud, tager det længer tid før det vand der er i slangen er ude og kontakten skifter, programmet tror så at der stadig er vand i maskinen og køre ikke videre før det er løbet ud OG HVIS SLANGENER STOPPET TAGER DET LÆNGER TID. det kan være en årsag, for at tjekke det skal toppen af maskinen af, slangen afmonteres på kontakt og blæse luft i slangen for at tjekke om den er stoppet.

Jeg går ud fra at trevel sien er renset og den har pumpet vandet ud og skal til at skylde, tage vand ind til skylning.