/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Fup hos Google reklame ????
Fra : Eyvind
Vist : 802 gange
100 point
Dato : 18-01-14 11:36

Denne dukkede op da jeg klikkede på ny fane i Google Chrome browseren:
http://peecee.dk/upload/view/429756
Den afslører næsten sig selv, hvis man ellers ved hvor stor computerens harddisk er.
Jeg har ikke klikket på linket, men det er efterhånden utroligt hvad der kan forekomme, bare for at tjene lidt reklamekroner.

Og spørgsmålet ...................har andre set denne reklame.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-01-14 11:54

FUP OG FIDUSER

Slet den slags aldeles omgående, så slipper du for videre tiltale af forskellig slags

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-14 11:59

Ja - og jeg har også lige slettet google chrome og installeret igen.
ved klik på ny fane kommer denne fjolleder reklame sammen med noget bing halløj.

Måske er det en virus af en slags.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-01-14 12:06

Næh, det er såmænd bare noget reklamehalløj som du nemt slipper af med ved at tilføje AdBlock via Google Chromes udvidelser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-14 12:10

Den bing fidus er på engelsk og viser sig også i FireFox / safari / explorer /
Alle bruger google.dk som startside.
Det må være et angreb, så der er nok ikke andet end at hente en tidligere version.
Gemme lidt filer og hente bacup fra 27/12-13

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-01-14 12:15

Den Bing fidus som du kalder det afliver du vel blot ved at fravælge den som browser i internet indstillingerne...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-01-14 12:47

Citat
Alle bruger google.dk som startside.

Ikke jeg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-14 12:54

Citat
Alle bruger google.dk som startside.
nej det gør alle ikke og slet ikke jeg lad være at bruge Google og deres produkter, vil du have en søgemaskine som forside så brug Bing:
http://www.bing.com/ jow den er på dansk og finder det jeg skal bruge
eller Yahoo.
http://www.yahoo.com/ den er så ikke på dansk efter 31--12-2013

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-01-14 13:13

Citat
lad være at bruge Google og deres produkter, vil du have en søgemaskine som forside så brug Bing:

Det er så en smagssag - jeg synes Bing og Yahoo er noget skrammel...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-14 13:18

Brug Google, det virker, det andet er da noget skrammel, måske endda VIRUS!!!

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 18-01-14 14:26

Den annoncer dukker op alle vegne - og jeg mener virkelig alle vegne

Jeg kunne aldrig drømme om at klikke på den. Man kender vel sin computer!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-01-14 14:30

Internet explore er det mest benyttede program...
Til download af google chrome :P

I indstillingerne for chrome er der mulighed for at vælge hvad der dukker op på en ny fane,
Selv har jeg valgt 'blank side', denne side er ikke helt blank,
men viser dig en oversigt over dine mest besøgte websider..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-14 14:39

Rettelse----- alle de browsere jeg nævnte bruger google.dk som forside.
Hos mig altså.
Computeren er ved at lægge en backup ind - og så må jeg se.
Skrevet fra den billige tablet.

Lukker - ska te føsda nu.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-14 14:45

Havde den for et par uger siden, og det er ikke Google der leverer den, men vores færden på mindre usikre sider, den minder om så mange andre popup´s der tilbyder guld og grønne skove, man skal bare klikke og så videre.
Selv rullede jeg systemet tilbage for at være sikker på at den ikke blev hængende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-14 19:05

Det er ikke så meget søgemaskinen, men jeg kører mail direkte i browseren.

Geninstallation af backup filen..........................................

Ja så er den væk - også på de andre browsere.
En geninstallering fra 27 dec 2013 klarede opgaven.
Åbenbart noget som havde lagt sig i google dk som er startside på alle ....................mine browsere.
Nu skal der lige opdateres på de 3 af browserne osv, lave ny backup og så afprøve Safari igen.
Desværre vil google ikke lade mig logge af og på med forskellige mailadresser, så der er en browser til hver mail som ikke må køre sammen.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-14 19:53

Tak for svaret mig-selv. det blev jo en slags rulle tilbage.