/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
mystisk ting der blokerer min pc
Fra : trimare46
Vist : 469 gange
300 point
Dato : 14-01-14 17:41

Jeg fik en meddelelse på skærmen om, at Windows virusprogrammet havde opdaget virus, og atjeg skulle fjerne den straks ved at klikke her.
Nu viser det sig så, at det ikke er Windows, men et eller andet betalingsprogram der har sneget sig ind og som jeg så har trykket på.
Og det vil jeg gerne have væk, men jeg kan ikke foretage mig noget med pc'en uden at der kommer en besked om, at jeg skal aktivere og opgradere mod betaling, selvfølgelig.
Så har jeg selvfølgelig oceaner på min pc, men når jeg prøver at åbne det, kommer den forbandede boks op igen, og fortæller at jeg skal aktivere firewall og så videre.
Jeg vil meget gerne have skidtet væk, men hvad gør jeg for at slippe af med det.
Jeg har Windows 7

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-01-14 17:44

Nu skulle der så ikke stå oceaner, men ccleaner, men disse nymodens tablets har det med at foregribe begivenhedernes gang, og jeg glemmer at læse inden jeg trykker send

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 14-01-14 18:16
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-01-14 19:02

Ja det er sgu meget godt med sådan et link, men jeg kan ikke komme på nettet
Eller gøre noget som helst så det hjælper ingenting. Og når jeg trykker på noget, kommer der kun en dialogen som fortæller at jeg skal købe programmet. Alt andet er blokeret.
Så vidt jeg kan finde ud af, hedder udgiveren Windows United development

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 14-01-14 19:46

Hvad hvis du taster CTRL+ALT+DEL og så åbner Joblisten, se efter processer der ligner den der blokerer, klik på den og vælg Afslut.

Det kan os være at du kan starte i Fejlsikret tilstand og måske få installeret Malwarebyte fra en usb pind!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-01-14 19:50

Jeg har været hele vejen rundt, og da det er et stykke tid siden jeg har lavet en recovery, kunne det godt gå hen og blive lsningen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-14 19:54

Ja det bliver så måske løsningnen, surt show

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 14-01-14 20:06

om start i fejlsikret tilstand:

http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.php

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 14-01-14 20:14

mere (på engelsk) om fjernelse af netop denne malware:

http://www.fixpcyourself.com/windows-secure-web-patch-removal-help/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-14 20:34

Superantispyware: http://www.superantispyware.com/download.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-01-14 21:03

Citat
Det kan os være at du kan starte i Fejlsikret tilstand og måske få installeret Malwarebyte fra en usb pind!

Måske spørger jeg dumt nu, men kan man ikke starte i fejlsikret tilstand og så gendanne til et tidspunkt før "snavset" kom?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-01-14 21:08

Man kan ikke gendanne når systemgendannelse har været deaktiveret og dermed ikke oprettet et gendannelsestidspunkt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-01-14 21:12

Citat
Man kan ikke gendanne når systemgendannelse har været deaktiveret og dermed ikke oprettet et gendannelsestidspunkt

Nææææ, det kan jeg da godt se.

Er det dig selv, der har deaktiveret systemgendannelse?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-01-14 22:59

problemet blev løst på den hårde måde. surt show, men effektivt.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 14-01-14 23:00

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-01-14 16:42

velbekomme