/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton Ghost Backup
Fra : MonieJacobsen
Vist : 619 gange
200 point
Dato : 31-12-13 13:23

Hej alle
Først til alle - et rigtigt godt nytår.

Med Norton Ghost backup ønsker jeg, at lave en DVD Boot diskette.
Skal der der laves en DVD med format ISO ???
Hvis JA, hvordan laves et sådan format på en DVD ??

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-13 14:26

Som jeg husker det, kan Ghost inde fra programmet selv lave en boot-Cd.
Og så er det bare at hente det image, som skal lægges ind.

Jeg mener også at hirens boot-Cd indeholder Ghost i Live udgave.

Selv bruger jeg Acronis (købe udgaven) hvorfra der kunne laves en boot-Cd.
Den CD bruges på alle mine og venners computere.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 31-12-13 14:34

Hej Eyvind

Norton er holdt op med at sælge Ghost-programmet...
Så måske kan du eller en anden fortælle mig hvad der findes som det bedste backup program?
Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-13 14:46

Jeg ved ikke hvad der er bedst, men har brugt Acronis i en del år nu..
Du kan afprøve Acronis gratis, da den følger med i den gratis Hirens bootCd.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 31-12-13 14:55

Prøv lige at kigge din Ghost igennem, og om ikke den selv kan lave en bootCd.
Det er bedst at holde bootCd og image hver for sig.
Og bruges så på denne måde.

Starte computer med bootCd
Lave image (backup)

Starte computer med bootCd
Lægge image ind

Image bør altid gemmes evt kopieres over på ekstern lager.

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 31-12-13 15:26

Tak for svaret Eyvind.

Godt Nytår..

Mbh
Monie

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 31-12-13 15:35

Hej Eyvind

Jeg har jo ikke nogen CD med programmet Norton Ghost, dette program har jeg købt og download på internettet.

Derfor er mine problemer med at lave en Boot CD

Mvh
onie

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-13 16:09

Selv tak og

Men du skal lige kigge på det Ghost program du har på komputeren.

Start - programmer - Norton Ghost - der burde stå noget om hvordan du laver en boot CD

Læs lid om det her.
http://www.oakdome.com/lab/?page_id=23
Jeg har ikke programmet...........men bare spørg.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-01-14 14:08

Citat
Norton er holdt op med at sælge Ghost-programmet...

Arg Monie, det passer ikke. Med Ghost Solution Suite kan du lave dit eget ghost image som du kan vælge skal køre fra USB, CD eller DVD. Og jo det sælges stadig.
http://www.symantec.com/ghost-solution-suite

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-14 15:08

Der findes en Cd som indeholder Ghost programmet 11.5 som burde kunne håndtere ghost-filer.
http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v98/ som brændes som iso / image / billedefil
Den bliver så en Live Cd som kan starte computeren op og køre programmer.
Der er både Acronis og Ghost samt andre værktøjer på den Cd
Jeg bruger den selv.

Backup af en hel partition med styresystemer og data kan laves af Acronis og Ghost med flere.
Data/fil backup kan også laves med disse programmer, således at der fyldes op på den første backup.
Det er dog ikke den sikreste backup, da en "slette" operation nemt kan give den modsatte virkning.

Data backup kan med rimelig sikkerhed, laves som efterfyld, men med en uges forskydning, således at om tirsdagen fyldes efter i tirsdags backup-filen og på denne måde har man 6 sikkerheds backup hele tiden. Dette er en af metoderne som bruges på bla.a. tegnestuer.
Total gemme væk backup bør dog også laves en gang i mellem.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 17-01-14 08:51

Tak
Jeg kikker på det

Mvh
Monie