/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Skal registreringen være i bilen altid?
Fra : Stine95
Vist : 722 gange
50 point
Dato : 30-12-13 18:10

Jeg har modtaget registreringspapirerne til min bil fra Skat. Skal jeg have det i min bil?

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 60 point
Dato : 30-12-13 18:29

Du skal kun - i DK - have reg-papir med, hvis du kører med påhæng - trailer/campingvogn ol.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-12-13 18:30

Du skal altid have dem med i udlandet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-13 18:33

Citat
Du skal kun - i DK - have reg-papir med, hvis du kører med påhæng - trailer/campingvogn ol.
Altså kun papir til anhængeren.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-12-13 19:27

Det er en god ide at have en kopi med - kopi dur`kun i DK - hvis du møder en betjent der har en dårlig dag. Jeg taler af erfaring

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-12-13 19:48

Selv om du ikke behøver det, det er da det bedste sted at opbevare den,
i handske rummet, så kan du altid hurtigt finde den i tilfælde af uheld eller kontrol.

Noget der er endnu mere nødvendigt at have der, er forsikrings policerne på bilen.
Med skemaer til udfyldelse, hvis der sker noget...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-12-13 22:34

Hvis du er dansker i en dansk indregisteret bil og kører i Anmark, er der ingen grund til at have den med.
Så snart du kører i udlandet, skal du have den med. Jeg synes handskerummet er et rigtigt dårligt sted at opbevare den. Bliver bilen stjålet kan tyven i udlandet køre ret uantastet når han også har registreringsattesten.
Vi kører i ferien ofte i Frankrig. Der er jeg flere gange blevet standset af politiet. Først spiritusprøve ( fordi jeg kører med lys om dagen) derefter vil de se registreringsattest. Kørekorttet har jeg aldrig måtte vise.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-13 00:05

Hvis du vender registreringsbeviset om og læser på bagsiden, så står der Det anbefales at medbringe del 1 ved kørsel i udlandet intet om at du skal have den i bilen i Danmark, anbefalingen om at have beviset med i udlandet kan du godt tolke som du skal have registreringsbeviset med når du kører i udlandet, det vil som allerede skrevet være en dårlig ide' med registreringsbeviset i handskerummet hvis nu bilen skulle blive stjålet.
Hvis du skal til udlandet så klip registreringsbeviset over i del 1 (cirka de øverste 2/3) og del 2 og tag del 1 med på ferie, gem del 2 i skuffen, den skal bruge når du engang skifter bilen og bilen skal omregistreres
Tillykke med dit nye køretøj
og godt nytår

Kommentar
Fra : alka

Dato : 31-12-13 10:36

Har du "anhænger på krogen" skal du have attest med på både bil og "anhænger". Policen skal kunne se ud fra attesterne, hvor meget din bil må trække med/uden bremse, samt hvor meget din "anhænger" må veje/laste. Kopi kan normalt bruges i DK, men du skal altid have original med til udlandet.

Er man bange for at bilen skal blive stjålet med reg-attester, kan du anvende en mappe med dine papir i, som du medbringer, når du skal ud at køre.

Jeg har kørt med de originale reg-attester i bilen siden 1972, og det har ikke givet mig søvnløse nætter!

Godkendelse af svar
Fra : Stine95

Dato : 05-01-14 18:50

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-01-14 08:30

Selv tak Stine95.