/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
håndboldt
Fra : janik
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 19-12-13 12:28

Ville høre om der er nogen der ved hvorfor håndbold pigerne
græder når de slår sig ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-13 12:38

Sikkert fordi det gør ondt a' hel.... til!!!!

Kommentar
Fra : janik

Dato : 19-12-13 13:16

Gør det vel også når mænd spiller da og gør det så mindre ondt når man græder ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-13 13:33

Man skal vel ha' medlidenhed med dem, så måske derfor!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-12-13 13:49

Citat
gør det så mindre ondt når man græder

Gammelt ur-instink, der som regel medfører at mor kommer og kæler for dig.

Nu tror jeg heller ikke at det er alle ´damer´ der græder over ingenting, lige som mænd kan tude over intet = bare prøv at miste alle dine data, så kan man jo se at mange mænd tager på druktur i flere uger.

>
>>
>>>
>>>>
>>>
>>
>

Kommentar
Fra : janik

Dato : 19-12-13 13:50

Klaudi kan godt være det er derfor .
Syntes bare når man spiller håndbold må man vel også vide at det gør ondt ??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-12-13 13:54

Er der forresten ikke noget med at tårer fremmer dannelsen af visse bedøvende stoffer i kroppen.
Lidt alá grine terapi.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-12-13 14:22

Sandsynligheden for straffespark og udvisning er større, hvis du smider dig og har ondt!

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-13 14:34

Hvor er i dog både morsomme og kyniske.

Men jeg tror det nok er hele registret fra smerte til medlidenhed og ønsket om straffekast.

I ved nok, i krig og kærlighed gælder alle kneb ( selv mavekneb)

Kommentar
Fra : poten

Dato : 19-12-13 14:35

En tåbe kan spørge om mere end 10 vise kan svare på...

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede    65
- Annullerede 92
- Slettede   0
Ialt   158

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-13 15:26

Daw kollega!

Det er kroppen der afreagerer...der lukkes damp ud,af sikkerhedsventilen. Ellers ville man eksplodere.
Det samme sker,hvis man er helt ovenud glad....sikkerhedsventilen åbner,og der lukkes tårer ud.

Ved mænd ses det ikke så meget,da man har større selvbeherskelse.

Med andre ord...man er kold i..........

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-13 20:15

Det er ikke fordi de græder, men tværtimod fordi de raser, og derfor sveder kraftigt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-13 01:00

Det gør mere ondt hvis man bider smerten i sig uden udbrud eller gråd det er videnskabeligt bevist, nogle forsøgspersoner skulle slås over fingrene og så målte man smerten altså reaktioner i hjernen, dem som bandede kraftigsk var hurtigere tilbage med normal hjerneaktivitet end dem som bed smerten i sig, med til historien hører at nogle personer måtte udgå at forsøget, de kunne ikke bande kraftig nok, at tude er også en reaktion på smerte hos mange, så det er en metode til at få smerten til at gå hurtigere væk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-13 17:11

Fordi de kun vandt bronze. Dog tillykke med det...

Men hvorfor kom vor bedste langskytte Camilla slet ikke på banen?

Jeg er ret ligeglad med om pigerne fra Serbien eller Brasilien vinder guld eller sølv.
Selv om den sidste har dansk træner, begge har jo slået os stort, måske fordi vi manglede Camila...

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 22-12-13 17:48

Tak for svaret Klatterup.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 25-12-13 14:35

Hej Janik.

Mange tak for point. og hav en god bagjul.