/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
konverter tekst til billede i word
Fra : bublebee
Vist : 802 gange
100 point
Dato : 15-12-13 21:46

Jeg har det nyeste Word og vil lave et monogram - det er noget med jeg kan omdanne bogstaverne tl billeder så jeg kan rykke med dem som jeg vil ?

Hjææælp

Og så skal det jo laves til en samlet billedfil bagefter så det hele hænger sammn som et billede og ikke to løse ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-13 22:47

Nu ved jeg ikke om det er til et bryllup men siden hedder Bryllupskanalen og der er en guide til selv at designe et monogram:
http://bryllupskanalen.tv/video/design-dit-monogram-i-word/

Kommentar
Fra : BrianP02

Dato : 15-12-13 23:11

Om ikke andet så kan man jo altid tage et screen-print via "PrtScr" knappen på tastaturet, og så åbne Paint eller andet billedprogram og sætte ind (klik Rediger -> sæt ind), derefter evt. beskære og så gemme som billede.
Derefter kan man åbne eller importer billedet i word.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-12-13 00:15

Jeg tror du kan gøre det ved at markere det der skal med i monogrammet, højreklikke og vælge 'gem som billede'.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-13 03:25

Indsæt en tekstboks. Lav rammen hvid. Så kan du flytte teksten rundt som du vil. Meget anvendeligt når man laver den slags.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-12-13 16:11

I Win7/8 er der et ellers udmærket værktøj i start/ mappen = Tilbehør, der hedder klippeværktøj.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-12-13 17:18

Screenprinter ikke særlig godt da det bliver i en elendig kvalitet (96x96) pix, hvor minimum til en ordentlig udskrift er 150 - 200 pix.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-12-13 17:35

PowerPoint er bedre til at lave et monogram og gemme det som et billede du så kan genbruge.

https://www.dropbox.com/s/89d7azvjqoa9cuv/Monogram.png

1. Lav en tekstboks til hver bogstav
2. Indsæt et billede (Hjertet)
3. Placer de 3 ting, hvor du vil have dem i forhold til hinanden.
4. Marker alle 3 dele
5. Højreklik på en af delene, vælg grupper
6. Højreklik, vælg gem som billede, gem i det billedformat du foretrækker.

Nu kan du til en hver tid indsætte monogram-billedet i diverse dokumenter, Word, Powerpoint, Excel, din E-mail signatur, osv.

I eksemplet jeg linker til er bogstaverne lidt uldne i kanterne, det er fordi skrifttypen skal forestille at være skrevet med blæk (Fyldepen eller fjer).

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 17-12-13 21:34

Tak for svaret 3773.
Det var nemt

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-12-13 21:49

Det er bedre at vælge ingen farve til rammen, så er den usynlig, også på en farvet baggrund.