/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Twitter
Fra : johnnyBP
Vist : 629 gange
103 point
Dato : 08-12-13 15:31

Jeg er ikke på noget socialt media, men ville starte med Twitter. Når jeg forsøger at oprette en profil på Twitter.com, bliver jeg ledt til en side med mulighed for download af apps til mobiltelefon. Når jeg vælger andet for at finde PC, får jeg mulighed for at vælge en app til Win8. Jeg har Win7, så det kan jeg ikke bruge. Jeg har søgt på nettet med google og fundet twitter desk top gadges til win 7, men dem kan jeg heller ikke bruge for de forudsættes, at man har en twitterprofil i forvejen som man kan logge in med.
Kan man ikke oprette en twitterprofil uden enten Win8 eller en smartphone ? og bruge twitter fra en win7 pc??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-12-13 16:15

Man skal åbenbart have alt muligt andet - end en pc.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-13 19:06

Ha ha - Twitter er vist kun for zombier - ikke for alm. PC brugere. Jeg har lige surfet rundt og kunne ikke finde noget for de "gamle pc'er"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-13 19:14

Her er måske noget du kan bruge:
http://www.oldapps.com/tweetdeck.php?system=Windows_XP

Apps er jo bare et lille program.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 08-12-13 19:51

Hej Eyvind
Det var et godt forsøg, men det endte op med at jeg skulle oplyse min twitter konto, og da jeg fosøgte at følge deres link til oprettelse af en konto, kom jeg tilbage til twitter.com som kun tilbød at oprette en konto hvis man havde en smartphone eller windows 8. Så jeg er lige vidt.
Det er frustrerende- alle snakker om Twitter - selv politiet er på twitter og informerer om fartfælder med mere, så horfor kan jeg ikke komme på twitter???
Johnny

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-13 21:50

Hmm - det er da irriterende, for nu prøvede jeg lige fra denne XP,men det skulle være en 64bit
Jeg må prøve fra min win 7.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-13 22:08

start en browser
Adresselinjen skriv > twitter.dk > enter
ned og vælge andre enheder
Under den røde "sign on the web" > vælg windows
Hos mig lægges denne på skrivebordet - måske i din downloadmappe
den der hentes hedder " tweetdeck "
Det er en exe fil som du skal installere
Og så kommer der et ikon på skrivebordet med twitter fuglen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-13 22:41

Ok - så er jeg åbenbart på twitter, og aner ikke hvad jeg skal bruge sådan en til.
Så den bliver nok snart sløjfet igen.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 09-12-13 11:08

Godt forsøgt Eyvind.
Nu har jeg også fået Tweetdeck installeret
Jeg kommer til punktet indtast e-mailadresse og password, og der ender jeg, for jeg skal forbinde Tweetdeck til min Twitter konto - og sådan en har jeg stadig ikke.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-13 11:23

Citat
Hvorfor bliver jeg dirigeret til mobile.twitter.com fra internettet?
Det er ikke alle funktioner på twitter.com, som er kompatible med forældede browsere, som f.eks. IE6 eller 7. Derfor bliver brugere, der opnår adgang til Twitter fra disse browsere, dirigeret til mobile.twitter.com, så de får den mest stabile oplevelse i browseren. Hvis du vil bruge standardversionen af Twitter fra din browser, anbefaler vi, at du opgraderer din browser.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-13 11:29

Gad vide hvornår de der laver programmer og lignende, laver noget som alle kan bruge, uden at skulle installere både det ene og andet...

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 09-12-13 12:32

hej mig-selv
Jeg har ud over IE (jeg bruger #9) også forsøgt med nyeste udgaver af Firefox, Operea og Google Chrome - Men det er måske kun nyeste IE, der understøttes. Men fra IE10 er IE ikke kompatibel med min printer.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-13 12:50

Ved det ikke, da jeg ikke selv har brug for ´twitter´ eller ønsker at udskifte min browser = da den virker perfekt til mit behov.
Men syntes virkeligt det er mærkeligt at man ikke kan logge ind/ tilmelde sig uden det ´sidste nye´, hardware/ software - hvad med alle ældre mennesker der gerne ville følge stormen eller andet - det kan de åbenbart ikke, uden at skulle invistere i alverdens nymoderne fis eller få besøg af en ekspert der kan sætte deres pc op til det.

Hvis man har sådan en side som twitter, burde de i det mindste forklare på RENT Dansk hvordan og hvorledes man gør, ikke alt dét med at viderestille til andre programmer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-13 13:52

Jeg er nået hertil.
http://peecee.dk/upload/view/427368/full
Det er som om man skal oprette en "konto", men det er ikke lykkedes endnu.
Jeg har på min win7 IE 8
Men jeg tror det er min Google Chrome som formidler adgangen hvis det ikke er twitters egen browser.

Lad tråden her stå åben så vi kan fortælle hvad der skulle gøres eller der kommer geni forbi.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-13 14:15
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-13 14:17

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-13 14:19

mig-selv - vi har jo ikke nogen Iphone / smartphone.
Og jeg må ikke købe en for konen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-13 14:20

Nå du har opdaget det med telefonnummeret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-13 14:22
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-13 14:28

Det jeg henviste til var bare en "carl smart" som bare siger at man skal logge sig på og lave konto men ikke hvordan.
Nu begynder det at irritere ikke at kunne komme ind i det forjættede land.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-13 17:00

Så nu gider jeg ikke Twitter mere, eller også er det Twitter som ikke gider mig.
Programmet er slettet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-13 17:50

Citat
Så nu gider jeg ikke Twitter mere, eller også er det Twitter som ikke gider mig.

Opgav for ´timer´ siden - sgu da ikke no´et for mennesker over `???

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 09-12-13 18:14

Jeg lader den lige stå lidt - måske kommer der forbi som er klogere end os
Johnny

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-13 18:27

Forhåbentligt = siden bliver jo brugt af mere END??? mennesker i lille Danmark
VI KAN BARE IKKE FINDE UD AF DET...

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 103 point
Dato : 09-12-13 19:56

Ja vi får se...................

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 09-12-13 20:27

Tak for svaret Eyvind.
Hej
- Jeg snød - Ikke fordi jeg kan lide at snyde, men det så ud til at være eneste mulighed.
Jeg tog min smartphone og oprettede en profil fra den. Det var ikke let. Den forpu'''' kapcka eller hvad den nu hedder var nærmest ulæselig, så det tog rigtig mange førsøg før det lykkedes. Da det endelig lykkedes ovegav Twitter sig og meddelte helt officielt at der var opstået en fejl, og jeg skulle prøve senere - men jeg var lukket ind i varmen.
Nu kan jeg tilgå min nye konto fra computeren og slette appen fra mobilen.
Tak venner - Man skal lære så længe man har en lever.
Jeg kan desværre ikke del pointene så de går efter lodtrækning til Eyvind.
Hilsen
Johnny

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-13 21:13

Jeg har også lige snydt..............fra min billige tablet fra Føtex.
Det var noget nemmere - jeg skrev lige lidt data, og wupti jeg er inde uden captca.
Nu vil jeg finde alle dem jeg kender og skrive 3 sider vrøvl hver dag.
Politiet er også koblet på.