/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lille startup vindue
Fra : lham
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 27-11-13 06:41

XP SP3
IE 8

Pludselig er IE-s viduer blevet meget smalle ( derfor ubrugelige) og skal så med "firkant knap" manuelt scaleres op hele tiden. Det er irriterende -hvordan får jeg det store skærmbillede tilbage som grundinstilling ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-11-13 08:46

Det er en kendt fejl/ulempe ved IE vinduer. Hvis du har besøgt en side der ved hjælp af kode definerer størrelsen på et nyt vindue der åbnes, husker IE denne størrelse. Jeg kender ikke nogen metode til at ændre standardstørrelse på vinduer i IE, men skal gerne forsøge at finde noget.
Der er mange ideer om hvordan man kan gemme vinduesstørrelser, f.eks. ved at holde CTRL nede imens man lukker vinduet, men jeg har aldrig fundet noget endnu der virker.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-11-13 08:48
Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 27-11-13 23:54

Installer dette lille program http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Download.aspx og dine vinduer i IE er altid maximeret.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-11-13 07:10

bentjuul

lyder interresandt, men du skriver "altid maximeret" kan jeg så ikke feks minimere dem ?
Har du selv programmet installeret ? Der er vel ikke noget snask der medfølger installationen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-11-13 13:07

Citat
hvordan får jeg det store skærmbillede tilbage som grundinstilling ?

Har IE8 selv og jeg trækker bare vinduet - måske du skal klikke i øverste venstre hjørne og vælge størrelse og så trække det ud = det skal gøres med den ´enkelte´ firkantede knap, ellers virker det ikke.
Det kan også være at du som allerede beskrevet har været på en side der har lavet det nummer med dig, og lagt en kode i browser ikonets genvej = prøv at skifte browser ikonet ud med et nyt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-11-13 13:11

Citat
prøv at skifte browser ikonet ud med et nyt.

Der skulle stå browser ikonets genvej = lav en ny genvej

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-11-13 16:19

Jeg har det lille program installeret og mit vindue er derfor altid maximeret, selvfølgelig kan du altid gå op i øverste højre hjørne og lave vinduet mindre, men dine vinduer vil altid starte maximeret så længe det lille program er indstalleret.

Programmet er meget anerkendt og jeg bruger aldrig mistænkelige programmer, hvorfor jeg sjældent har "snask".......

Kommentar
Fra : lham

Dato : 29-11-13 06:36

bentjuul

Citat
Installer dette lille program http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Download.aspx og dine vinduer i IE er altid maximeret.

har installeret dit programforslag ( XP foreslår installation i DOWNLOADS så der har jeg "gemt det " )

Jeg kan ikke konstatere nogen afhjælpning af mit problem ??????

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-11-13 16:30

normal ville programmet blive installeret i programfiles.... har du fået et nyt ikon nede ved uret? hvis ikke så er programmet ikke blevet installeret og du må gå i Downlods og installere det derfra.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-13 11:07

Jeg er sikker på du ikke har installeret dette lille program som ligger i din mappe Download - dobbeltklik på filen i download så installere det sig selv.

Dit problem bliver først afhjulpet når du gør som vi skriver

Jeg stiger ud af tråden her og fjerner flueben ved mails..... der kommer sikkert andre der kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-12-13 12:20

bentjuul

Citat
Dit problem bliver først afhjulpet når du gør som vi skriver

nu ved jeg ikke om du er gravid eller det er et firma du refererer til når du skriver "vi"
men jeg har installeret fra programmet der havde gemt sig i "downloads" og det ser ikke ud til at virke-ærgeligt

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 04-12-13 08:52

Tak for svaret bentjuul.
efter et par genstarter af maskinen ser "programmet " nu ud til at virke, selv om det ikke opfører sig som et progran ( kan ikke åbnes /gemmes på normal programvis )