/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min Word-fil forsvandt pludselig????
Fra : cristian2
Vist : 325 gange
100 point
Dato : 26-11-13 14:36

Jeg har arbejdet i en bestemt Word-fil de seneste dage. Jeg lukker pc'en cirka to gange i døgnet. Hidtil uden problemer. (Jeg lukkede sidste gang pc'en til frokost i dag, her skulle Win7 opdatere noget, da jeg åbnede pc'en igen). To timer senere har jeg to Word-filer åbne på samme tid, som jeg arbejder i uden problemer. Der viser sig pludselig et vindue, som jeg ikke husker teksten af, men der er et lille rødt kryds på. Der er således opstået en fejl (hvilket jeg har været ude for før) og begge de åbne filer lukker. Jeg åbner den ene (som ligger på mit skrivebord) igen og den åbnes i fejlsikret tilstand, så alt er ok med den. Men den anden fil kan jeg ikke finde. Den lå i en mappe på mit skrivebord og er pist forsvundet. Jeg har søgt den i "seach programmes and files", hvor den ikke fremstår. Det eneste der viser sig her, er en fil, som fremstår som et svagere belyst Word-ikon (hvis I forstår ...). "Date modyfied" passer præcis med det tidspunkt jeg åbnede denne fil, men den er kun på på 160 bytes og kan dermed umuligt repræsentere originalen som er/var på 60 maskinskrevne sider (Når jeg åbner denne svagere belyste fil, står der kun to linjer øverst med mærkelige tegn i filen).

Jeg ved ikke om filen, der er forsvundet, måske er blevet gemt under et andet navn? Eller om systemet simpelthen har taget filen og smidt den og samtidig slettet den fra papirkurven - men jeg har jo gemt filen en masse gange før uden problemer??

Jeg overvejede at restore pc'en til et tidligere tidspunkt, men er bange for at den dermed sletter alle muligheder for at finde filen, hvis den skulle gemme sig et sted.

Jeg ved ikke om der er en særlig backup-funktion slået til på pc'en, men jeg tror det desværre ikke.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde/genskabe filen?

Kan jeg måske på en eller anden måde søge på sætninger som kun indgår i denne fil?

(Jeg arbejder i Office 2000).

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-11-13 14:38

Har du prøvet Systemgendannelse?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-11-13 14:42

Systemgendannelse gælder KUN programmer IKKE data.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 110 point
Dato : 26-11-13 14:55

Pil for alt i verdenen ikke ved systemet, det er jo ikke en systemfejl, så systemgendannelse har intet med filen at gøre, som Bille1948 skriver.
Nu kan jeg ikke huske om Word 2000, havde en autobackup funktion, lige som de nye udgaver.
Iøvrigt er det jo ret tosset at have en vigtig fil liggende på skrivebordet, og man bør jævnligt gemme dokumentet i en ny version, så man altid har en tidligere version at vende tilbage til.
Når du skriver
Citat
Jeg lukker pc'en cirka to gange i døgnet
, mener du så lukker maksinen helt ned, eller sætter du den kun i dvale? Der er nemlig en himmelvid forskel.
Prøv om noget af dette hjælper: http://support.microsoft.com/kb/316951/da
http://support.microsoft.com/kb/316950/da

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 26-11-13 15:14

Tak for svaret Brassovitski.
Fantastisk link. Nu skal jeg nok sørge for at gemme dagligt!!!