/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Sugekop vil ikke sidde fast på rude?
Fra : DenHvide
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 24-11-13 15:25

Hej.

Jeg har lige købt en holder til bilen til min tlf så jeg kan bruge gps når jeg kører.
Men sugekoppen virker ikke. Den faldt ned efter 1 sekund og vil ikke på igen.

Nogle gode husmor råd til hvad jeg kan gøre? Jeg var jo så dum at smide emballagen ud, så jeg kan ikke bytte den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-11-13 15:36

Du skal sørge for at rude og sugekop ikke er kolde. Ånd derefter på sugekoppen og tryk den fast på ruden i tilpas lang tid. Så burde den holde hvis det ikke er en helt umulig plastic-sugekop.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-13 16:05

Hvis det er en ordentlig sugekop du har købt er der et håndtag / knap på den som skal drejes / trykkes på for at skabe et undertryk i sugekop og så sidder den fast. Hvis det er en billig sugekop der skal trykkes ind skal den være fugtig på den side mod ruden.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-11-13 16:32

Rens både ruden og "koppen" i sprinklervæske, og tør det godt af bag efter. Husk, at montere "koppen" efter anvisningen - hvor der evt. er en arm du skal "spænde". Fugt evt. "koppen inden påsætningen.

Garmin's har det med at falde af - specielt om sommeren når det er varmt.

Kommentar
Fra : Carlam

Dato : 24-11-13 18:34

Hvis du kan gøre sugekoppen lidt våd (fx spyt, eller vand fra en vandpyt) og fordele det på hele fladen, skal den nok blive siddende på vinduet. havde selv samme problem med min GPS da jeg kørte varebil.

Godkendelse af svar
Fra : DenHvide

Dato : 24-11-13 22:41

Genialt.. Tænk at jeg ikke så at der var et håndtag... Så burde den kunne sidde der i morgen..
Tusind tak alle sammen...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-11-13 23:11

Citat
Genialt.. Tænk at jeg ikke så at der var et håndtag... Så burde den kunne sidde der i morgen..
Tusind tak alle sammen...

Ja godaw mand økseskaft