/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kommunevalg
Fra : fun2
Vist : 612 gange
100 point
Dato : 20-11-13 14:07

Undskyld, jeg har ikke rigtigt noget spørgsmål. Ville blot oprette en smalltalk tråd om kommunevalget.

Så:
Blev resultatet som det skulle være?
Kom din kandidat ind?
Er der for mange rævekager i kommunepolitik?
Gad du ikke stemme?
Stemte du på et parti eller en kandidat?
Hvordan var mediernes dækning af valget?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-11-13 14:20

Vi fik i Gribskov den borgmester vi fortjener hr. Valentin sidder i forvejen i byrådet og har været til de byrådsmøder som det kræves og så ej heller flere!
Gad vide om han kommer oftere som borgmester? Han er finansrådgiver og har blandt andet optrådt på tv. Han er selvfølgelig Venstremand og har gået i politikerskole hos Venstre i Græsted Gilleleje! Gad vide om han gik i klasse med Fadbamse-Lars?
MV2

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-11-13 14:43

For at få et stemmeseddel skulle jeg opgive min fødselsdato,
jeg spurgte om i henhold til hvilken lovgivning de havde krav på det,
det vidste de ikke ved valgbordet, men de stod fast på deres
Vesthimmerlands kommune

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 20-11-13 15:05

Blev resultatet som det skulle være? Nej
Kom din kandidat ind? Nej
Er der for mange rævekager i kommunepolitik? Ja
Gad du ikke stemme? Jo
Stemte du på et parti eller en kandidat? kandidat, der ikke kom ind
Hvordan var mediernes dækning af valget? Meget forsinkede, nok ikke deres skyld

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-11-13 15:28

I øvrigt synes jeg det burde være forbudt at offentliggøre "exit-polls" på valgdagen, inden valgstederne er lukkede. Disse exit-polls er iøvrigt i meget høj grad fremskrivninger af meningsmålinger lavet inden valget. Disse exit-polls er meget misvisende, men et forsøg på at kunne offentliggøre "resultatet" inden det foreligger.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 20-11-13 15:57

Her kunne det interessere mig, om I har overværet et eller flere byrådsmøder - jeg selv har endnu ikke taget mig sammen til det.
Til byrådsvalget, hvor ingen af kandidaterne var kendte for mig, fulgte jeg simpelthen resultatet af DR´s test af ens egne holdninger i forhold til en kandidat - afventer endnu om vedkommende er valgt.
MEN MEN måske lidt off topic så vil jeg her slå et slag for at man fra lovgiverside gør et eller andet for at bekæmpe pesten kaldet Hizb ut-Tahrir, som under dække af ytringsfrihed groft intimiderede flere af deres egne trosfæller under disses valgaktiviteter under henvisning til ham Allahs eneret til lovgivning.
I det mindste kan I på mail udtrykke jeres foragt for disse afskum på
info@hizb-ut-tahrir.dk - det ville være dagens gode gerning!

Kommentar
Fra : dummies_pomfrit

Dato : 21-11-13 08:42

Blev resultatet som det skulle være? Nogenlunde det blev en "rød.lyserød" borgmester. Og Enhedslisten fik et godt valg her i kommunen.
Kom din kandidat ind? Ved det ikke.
Er der for mange rævekager i kommunepolitik? Det ved jeg ikke, følger ikke så meget med i komunalpolitik, men jeg tror de er presset på pengepungen.
Gad du ikke stemme? Jo
Stemte du på et parti eller en kandidat? En kandidat.
Hvordan var mediernes dækning af valget? Som det plejer, de blå lejesvende offentliggjorte exit-poools som ikke havde noget med virkeligheden at gøre. inden alle stemmerne var talt op.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-11-13 14:20

dummies_pomfrit
skriver:
Hvordan var mediernes dækning af valget? Som det plejer, de blå lejesvende offentliggjorte exit-poools som ikke havde noget med virkeligheden at gøre. inden alle stemmerne var talt op.

DU ER HELT GAL PÅ DEN
DET VAR DE RØDE FRA DR1 der kom med exitpoools

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 21-11-13 17:23

Blev resultatet som det skulle være? ja
Kom din kandidat ind? Nej
Er der for mange rævekager i kommunepolitik? Ja
Gad du ikke stemme? Jo
Stemte du på et parti eller en kandidat? kandidat, der ikke kom ind
Hvordan var mediernes dækning af valget? der var mange gentagelser, det var nærmest som en grammofonplade der kørte i samme rille, indtil der kom lidt gang i resultaterne.

En lille ekstra kommentar.
En gammel præst sagde engang til mig.
Politik er svindel
Storpolitik er storsvindel.

Den tænker jeg tit på og nikker anderkendende.

Godkendelse af svar
Fra : fun2

Dato : 22-11-13 00:08

Tak til alle.