/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Stemme til kommunalvalg
Fra : KilroyK
Vist : 753 gange
30 point
Dato : 17-11-13 18:59

Hey
Jeg kom hjem fra arbejde her i fredags og finde en valgseddel, hvor der står jeg skal møde op her i min hjemby for at stemme, på tirsdag ml. 9 og 16. Men det kan jeg ikke, da jeg er ansat i Forsvaret og derfor hjemmefra mandag-fredag. Er der nogen måde jeg kan stemme?

Synes sgu det er underligt at der bliver reklameret så meget for valget, og så er det ikke engang muligt at stemme. Jeg er ikke den eneste, blandt mine kolleger i den situation.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-11-13 19:35

du skulle have brevstemt. Og det har faktisk været nævnt rigtig mange gange i nyhederne på DR og TV2 i de sidste 14 dage

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-11-13 20:56

hvilken planet er du ansat i forsvaret af?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 17-11-13 22:28

Sidste mulighed for at brevstemme var i dag.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-11-13 22:54

Undskyld mig, min kommentar her

Enten er KilroyK en fake profil, der lige vil grine lidt over de reaktioner der kommer.

Eller også er KilroyK en person, der har en service opgave i Forsvaret, rengøring eller lignende, der ikke har krævet en længere varende uddannelse = ikke er så boligt stærk funderet.

Er det sidste tilfældet, så er det synd for KilroyK, så måske er der bare brug for noget bostøtte.

Og så skriver KilroyK, at der skal stemmes mellen 9 og 16, den holder ikke, det har alle dage været mellem 9 og kl. 20.00

Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 17-11-13 23:19

Ja, okay, 9-20, havde ikke lige valgsedlen ved mig.

Altså, er værnepligtig, ved ikke om du betragter det som en serviceopgave - vi gør dog en del rent ;)

Ja, hørte godt i Nyhederne igår at det var sidste dag -.- men var ligesom for sent

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 30 point
Dato : 17-11-13 23:26

Never mind, kommunerne må jo ikke gøre ret meget uden at spørge regeringen først.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 18-11-13 12:07

Har hørt, at nogle studerende "bytter" stemmer. Kan de, kan hæren vel også.. Og det er lovligt

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-11-13 19:24

Du er heldig!!!

Hvis du arbejder i forsvaret er det eneste du skal bruge et krydsermissil som dette:

http://da.wikipedia.org/wiki/Krydsermissil

Nu skal du fjerne sprænghovedet, og istedet påmontere din stemmeseddel. Dernæst skal du have de helt præcise GPS koordinater på stemmeboksens placering (og jeg mener HELT præcise). Angiv nu koordinaterne på stemmeboksen som mål for dit krydsermissil. Hvis koordinaterne er korrekte vil jeg anslå det til mindst 98,7% sandsynligt at missilet vil slå præcist ned i brevsprækken på stemmeboksen, og din stemme er dermed afgivet. Sådan stemte vi altid da jeg i sin tid var i forsvaret, og jeg vil da stadigvæk tro at det er helt normalt derinde at man kan få krydsermissiler udleveret hvis man er på arbejde på en valgdag.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-11-13 19:28

du ka få en anden til at gøre det. du skal ikke vise legitimation, så giv dit valgkort til en anden som du stoler på, og fortæl hvem du vil stemme på.
det er ikke helt lovligt, men det er der jo så meget der ikke er

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-11-13 20:04

Det med at lade en anden stemme gjorde vi også en del da jeg var i forsvaret, men det var bare meget nemmere i længden at få udleveret krydsermissiler og sende vores stemmer på den måde. Det var så kompliceret hver gang vi prøvede på at stemme for hinanden, så sagde de altid at "du kan da vist ikke være 2 personer på samme tid, hva'...?", hvorefter vi brugte meget lang tid på at argumentere for at vi var så skizofrene at vi faktisk havde fået 2 personnumre, og at det derfor var helt ok at vi stemte 2 gange. Det tog måneder ved en psykiater at få de diagnoser igennem, og det var simpelthen slet ikke tiden værd, så derfor gik vi over til at missil-stemme når det blev for sent til at brevstemme.