/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spil
Fra : faldsled
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 09-11-13 16:56

Mine spil "hakker" jeg har renset for alt, skiftet til Firefox og gjort alt det man skal, nogen som har en idé ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-13 17:07

Mere RAM ...eller; forøg størrelsen på din swapfil/sidefil til ca. det 3 dobbelte af din fysiske RAM.
Har du også renset din regisreringsdatabase? http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Registry
???
Prøv CCleaner: http://www.piriform.com/ccleaner
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-13 17:12

Ps. Et bedre grafikkort kunne måske også være en løsning?
Det er jo ikke meger du oplyser om dine spil og din hard- eller software
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 09-11-13 17:42

Jeg har renset med ccleaner, spillene køre fint på danske spil, men ikke på Spil.nu, de kan ikke give en forklaring, det kørte fint til for en uge siden da de anbefalede og skifte til Firefox

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-13 19:45
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-13 20:31

Måske bruger siden java, Er din java opdateret. Der er godt nok ikke meget hjælp at finde om systemkrav osv. på spil.nu Hvorfor er det nu lige der kommer forslag om opgradering af hardwaren, når det har virket tidligere?
Typisk amatørsider, der anbefaler den ene eller den anden Browser, Hvorfor ikke bare programmere i en kode, som minimum de 3 største browsere kan tolke??? Normalt ligger der browser kompatibilitets tjek i udvikler softwaren.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-13 20:37

Jeg har lige besøgt spil.nu med Google Chrome, og min bærbar er en ældre sag, med en Windows XP, Intel Pentium processor på 1,73 gHz, 2 GB RAM, og det kører uden problemer på mit trådløse netværk 54 Mbps. Med Internet Explorer kommer der en besked om at et tillægsprogram på siden ikke kunne køres, men ellers er der ikke problemer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-13 21:34

Kører også fint herpå min gamle pc m. IE, Firefox, Safari, Chrome og Opera. Siden benytter ikke Java.

faldsled -> Tror du ikke du har for mange baggrundtjenester kørende (= opstartede, men inaktive programmer/services) ?

Mange af 'sådanne ting' kan slås fra i Windows start: http://support.microsoft.com/kb/835638

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 10-11-13 12:39

tak til jer begge to, jeg har sat grafik kortet til 75, det stod på 60, det hjalp lidt, men du har ret molokyle, det er en dårlig hjemmeside de har på Spil.nu. Jeg ved ikke hvad jeg kan undvære af programmer i opstarten

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-11-13 15:57

Undskyld er det en bærbar du spiller på?

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 10-11-13 19:13

nej en stationær

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-11-13 22:44

Ok, så hjælper det nok ikke at skrue på strømstyring! Jeg forstår ikke helt det du skriver med at du har sat grafikkortet op fra 60 til 70?

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 10-11-13 22:58

jeg er ikke nogen ørn i win 7 men mit skærmkort stod på 60 og jeg kunne forøge det 70, men nu kan jeg ikke finde det igen , men det køre ikke optimalt endnu og det er kun på Spil.nu

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-11-13 00:00

Jeg tror det er skærmopdateringen (frequensen) du har ændret på det burde ikke betyde ret meget, da det kun er et spørgsmål om hvor mange gange i sekundet skærmbilledet opdateres, og hvis du har en moderne fladskærm, har det ikke den store betydning. Har lige besøgt spil.nu og det fungerer faktisk rigtig godt i min Internet Explorer version 10, så hvis du oplever problemer må der være noget andet i vejen. Når der er Windows 7 på din maskine burde den være så ny og hardwaremæssig fuldt ud i stand til at klare et besøg på en internet side.
Som det tidligere er anbefalet, installer Adobe Flashplayer herfra: http://get.adobe.com/flashplayer/ ,fjern fluebenet i "Install Google Chrome........".

Hjælper det ikke, så installer Adobe Air: http://get.adobe.com/air/
og evt. Adobe Shockwave Player: http://get.adobe.com/shockwave/

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 12-11-13 21:20

hej Brassovitski, undskyld jeg ikke har svaret, men nu er computeren da gået helt amok...bare du var lige i nabolaget...jeg har installeret uniblue og fået renset op og nu deler skrivebordet sig i to. Jeg har brugt cclenaner og lige meget hjælper det. Jeg kan spille på Splil.nu og har en fornemmelse af at når jeg bevæger "musen" køre det, kan det passe ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-11-13 00:12

Jeg tror ikke det er så godt du bliver ved med gentagne rensninger. Skrivebordet deler sig, kan du beskrive lidt nærmere?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-13 16:29

Prøv at køre et GAMER optimrings-program :O
Tks.

1.) http://www.iobit.com/gamebooster.html
2.) http://www.wisecleaner.com/wisegameboosterfree.html
3.) http://www.smartpcutilities.com/gamefire.html
..selv ville jeg satse på nr. 2
..men alle gør det så godt de ka'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 17-11-13 22:35

hej molokyle, det virkede ikke