/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Tak Kandu.dk :-)
Fra : molokyle
Vist : 1292 gange
500 point
Dato : 25-10-13 16:33

Tjaeh... For mig i 10 år og 5 mdr. (næsten) hver dag:

Interessant deling af:

Berigende ny og gammel viden, udvikling, opbyggelige og udfordrende 'samtaler'/meningsudvekslinger, underholdning & tidsfordriv, hverdagens humørbarometer ..og hva' har vi?

Jeg fik bare lyst at sige: TAK
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-10-13 18:04

grønskolling, vi er da nogle der er mindst et halv år ældre,

selv tak,
Svend

Kommentar
Fra : prio

Dato : 25-10-13 18:44

Selv tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-13 19:22

Også selv tak herfra.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 500 point
Dato : 25-10-13 19:30

Citat
Jeg fik bare lyst at sige: TAK

Og jeg får lyst til at sige Selv tak. Vi har jo før haft nogle små "meningsudvekslinger".
Men (u)enighed gør stærk. Jeg vil godt påstå,at du har beriget Kandu,og dermed os andre.

Hvordan gik det i grunden,med den undslupne papegøje??

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-10-13 19:44

Selv taak og tillykke til M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-13 19:53

Citat
Hvordan gik det i grunden,med den undslupne papegøje
Molo er da kommet tilbage til Kandu for længe siden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-10-13 20:38

Altså Eyvind,din gavtyv.Du har også præsteret,at få mit blodtryk op i risiko zonen.
Men tak for lykønskning.
Nu er det jo Molo`s tråd,men jeg vover at gi`en prøve på min debut,som lyriker:

Jeg vil takke store og små,
for de enoghalvfjerdsindstyve år.
Et langt liv,mig aldrig er blevet spået
alligevel er det dette,jeg har nået.

Hva`behar....

M.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-10-13 20:52

WAUWWW, Mosebaek.

Vi har alle skjulte talenter

Kære molo, selv tak.

Jeg har ihvertfald haft en masse gavn og fornøjelse af KANDU!

Mon ikke vi snart får en hyggetråd igen...?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-10-13 22:59

Ak ja.....
Det var tider i de gode gamle dage, dengang i ikke var her.
Jes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-13 08:40

Altid en fornøjelse at høre fra jer kandu'er

Mosebaek -> Bortfløjne Berit vendte aldrig hjem
Men huset er igen fuld af liv
2 stk. små gøjer:

a.) Dygtig; en bortfløjet og adopteret Australsk hun Lutino nymfe kakadue, uden ringmærke, som har været fremlyst både hos politi og hos Dyrenes beskyttelse. Lever normalt i store kolonier i et træ. Er ikke monogam.

b.) Gylle ..som er en ringmærket han (klog af skade!!!) Sydamerikansk Blåkindet conure. En junglepapegøje som lever i trætoppene som familie på ca. 20-30 stk. Huleboende om natten i ca. 2 km.s højde, hvor den sover i klippespækker eller hule træer. Conure arter danner par for livet.

Alle eksperter er enige om at to så forskellige arter, trods deres umiddelbart ligheder, IKKE under nogen omstændigheder kan enes i samme bur. Hvorfor jeg har 3 af slagsen de selv kan vælge at gå ind i, når de har været ude på deres daglige flyvetur og fællesbadning i stuen. Ofte vælger de samme bur, hvor de sover og spiser sammen uden problemer. De enes fint og kommer godt ud af det med hinanden. Dygtig spiser frø og Gylle spiser frugt. Dygtig sover på pind og Gylle er jo huleboende med egen indgang (..en udtjent microskopkasse i birketræ med redehul i den rette størrelse og høvlspåner som redemateriale.)

Så ved i (også) dét

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-13 08:58

Camillasmoster ->
Lav du bare dette 'spørgsmål' om til 'hyggetråd'. Jeg synes allerede det bærer derhenad

Jeg forventer ikke brok i metermål, da 'spørgsmålet' jo netop henvender sig til kandu.dk og sitets brugere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-10-13 13:00

Dejligt at åbne idag, med sådan en positiv tråd

hygge og hejsa, sådan skal det da bare være her på kandu.dk

tillykke med de 10 år og 5 mdr.

er her næsten dagligt- og har været det i

49 mdr og 4 dage på kandu.dk,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-13 16:56

Mit første besøg på Kandu var 23-10-2002

1      emesen    23-10-2002 >>>>>>>>>>>udgået men Ca 11 år siden.
2      Eyvind    02-07-2003 - lidt over 10 år
3      e.c    01-06-2005 >>>>>>>>>>>>>>>>>udgået men ca 8 år siden.

Tja det er vist længe siden.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 26-10-13 17:52

Selv tak, molekyle!

KanDu er et dejligt og uundværligt sted.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-10-13 18:00

Ja, grønskollinger, jeg vidste at jeg ikke er den ældste, men hvor mange kan slå 5/12 2002?
Nogle er døde og flere har forladt kandu, andre mobber hinanden i stedet for at hygge sig...

Selv har jeg haft godt udnytte af kandu, først med slægtsforskning og nu også med meget andet,
sidst med en lille kattekilling, tak for jeres store hjælp og kandu humor gennem tiderne...

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 26-10-13 19:09

Tak selv, molekyle.
Hvad gjorde man før Kandu?
Google kan jo slet ikke hamle op med Kandu'ernes viden om alt mellem himmel og jord!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-13 19:15

svendgiversen ->
Citat
hvor mange kan slå 5/12 2002?

Tjaeh... hva' med: http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=2371
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-13 19:53

..og så fik jeg også lagt 'dyrene' ind på min profil : http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=81351

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-13 20:20

emesen 23-10-2002 det er osse mig

Grønskolling kan du selv være Svend Giversen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-13 02:29

19. marts 2002 kan jeg klare det fortæller blot at jeg er blevet ældre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-13 07:49

bentjuul -> Du er ikke blevet ældre ......du er bleven GAMMEL
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-13 09:18

Også her kan jeg slå dig molo:

Algol, Fortran, CSMP, DSL, MatLab, Simulink, Excel og mange flere gennem tiderne...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-13 09:35

Molo ................................ er der ikke en fejl på din profil.

Der står at du er på fjæsbogen.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-10-13 12:14

27 April 2002 Kom jeg med.

Jeg er ikke en dag over 23 år, men jeg kan alligevel huske hvad der skete i 1966.
Jeg tror på reinkarnation

MVH

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-10-13 12:49

- tak i lige måde Molo, altid inspirerende... God søndag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-13 16:42

svendgiversen -> 'Gamle Nar';

Du glemmer i din Alzheimer rus bl.a. :

1.) APL
2.) Miranda
3.) HASKEKLL
4. ) LISP
5) Smalltalk
6.) MOTIF
7.) BASIC ...og hva'har vi?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-13 16:46

viskinge -> Den der lever i 'skjul' ..lever .........??
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-13 16:48

Ps. Eivind ....er også bleven gammel, men han skjuler det godt ..for konen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-13 16:59

Tjaeh... Når kandu Teamet ik' vil på 'banen' og hente sine påænger? ..så må en anden jo ha' dem.
..men HVEM...???
Ordet er ..DIT!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-10-13 17:10

Tja, sådan kan vi jo alle fortælle en historie...

Min KANDU historie startede:

#       Bruger   Medlemsdato
1       iah    01-12-2002

Indtil jeg blev smidt ud p.gr. af en uoverensstemmelse med en meget belastende person
- som, skal det lige nævnes - også blev smidt ud.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-10-13 17:13

Citat
Ja, grønskollinger, jeg vidste at jeg ikke er den ældste, men hvor mange kan slå 5/12 2002?
Nogle er døde og flere har forladt kandu, andre mobber hinanden i stedet for at hygge sig...

Tjae, det kunne min tidligere profil lige akurat...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-13 17:17

Nå marken84 lad os se den gamle profil du praler med.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-10-13 17:24
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-10-13 17:26

Klaudi Medlemsdato : 13-04-2002

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 27-10-13 17:42

ann-vibekes medlemskab: 08-08-2001...det er da pænt længe

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-10-13 17:55

Citat
Klaudi Medlemsdato : 13-04-2002

JOW JOW, det er da lige lidt ældre - no problem...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-13 18:37

Ann-Vibeke har da vist også været her et stykke tid. Den bliver nok svær at overgå.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-10-13 09:34

Tja. min KANDU fødselsdag siger: Medlemsdato : 18-11-2001, men jeg føler mig ikke så meget som ét år ældre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-13 11:40

Molokyle - det her ender nok med, at de "gamle" vil komme og skifte ble på os unger.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-10-13 13:18

@ Eyvind

NIX - Du ka' få en endefuld !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-13 13:27

Pas heller på Gambrinus. at vi ikke pifter rollatoren.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-13 16:55

Nå... nu kan der vist ikke tæ5skes mere langhalm på dette 'spørgsmål.

Derfor: LODTRÆKNING !

..og vinderen blev?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-13 16:57

Mosebaek !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-13 16:57

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-13 17:21

Hvor er du altså heldig Mosebæk -

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-13 17:28

Jep Eyvind.. -> Det var jo nok fordi, du slet ikke ...nåede med i lodtrækningen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-13 10:25

Selvtak Molo....men at kalde en (sikkert meget flot) fugl for "Gylle" ??

Citat
Hvor er du altså heldig Mosebæk -

Ja,jeg klager ikke.
Nu røg mit point-antal op på 9.300. Så der er plads til lidt spørgsmål igen.

NB.: Håber alle er kommet over stormen,i god behold. Her i Thy,blæste det kun "en frisk brise".
Der hænger endda æbler på træet endnu,som vinden ikke kunne klare at slå ned.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-13 10:38

Nu ved jeg hvad udtrykket "Tomme tønder buldrer mest" betyder.
Jeg har en stor plast spand med tomme øl-dåser stående .................og den væltede, og alle dåserne fløj ud over hele terrassen og ned i haven. Sikken en larm.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-13 15:59

Mosebaek ->
Citat
....men at kalde en (sikkert meget flot) fugl for "Gylle" ??

Når man kan kalde en meget ung høne = kylling for; 'Kylle', 'Pylle', 'Rylle' ..og hva' har vi?

..så kan man vel også kalde en ung papegøje for 'Gøjser' eller 'Gylle' ..ik' os' ??

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-13 16:05

Faktisk tror jeg det ville et godt Brand, at sælge øl i stil med Charlsberg's Kylle (Påskeøl), bare med en 'Gøje' på etiketten ..og kalde bajeren: Gylle !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-13 16:06

..ellers kunne man jo kalde det en Papøl
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-13 16:08

Eyvind ->
Citat
"Tomme tønder buldrer mest"

Du har lave en stavefejl. Det hedder:
Citat
"Tomme øller buldrer mest"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-13 18:38

- nyt ordsprog.