/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
systemafbildning
Fra : return
Vist : 1240 gange
500 point
Dato : 22-10-13 15:03

hej

Har forsøgt at lave en system afbildning af min Windows 7 pro bærbar pc

men problemet er at når jeg forsøger at lave en systemafbildning over på min eksterne harddisk kommer den med en fejlmeddelse hvor der står at der ikke er nok plads nok på den eksterne harddisk ,men der er over 500 gb tilbage af 1TB ,den kommer med en fejlkode som er
0x80780119

nogen der kan hjælpe med at løse det problem

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-13 15:21
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 510 point
Dato : 22-10-13 15:28
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-13 07:33

Hvis du har noget Virtuelt system kørende, kan du godt få problemer.

Ellers tag et nærmere kig på dette program, gratis.
Kan stort set alt hvad man har behov for + rednings disk.
http://www.aomeitech.com/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-10-13 12:16

Hvor stor er harddisken du vil tage backup af og hvor meget plads bruger du af den harddisk?

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-10-13 16:08

hej Webnoob

men at harddisken som jeg forsøger at tage backup/systemafbildning af er små 500 gb g den eksterne harddisk som man prøver at få den over på er der over 500 mb ledig af 1TB SELVE SYSTEM AFBILDNINGEN FYLDER SMÅ 47 GB SÅ FORSTÅR INGEN TING fejlkoden den melder hvergang man forsøger er den her 0x80780119

på den bærbar pc hvor jeg forsøger at lave systemafbildningen fra er der også et andet drev foruden C:drevet men der er ikke noget drev bogstav tilknyttet det drev

har du en ide til hvordan man mon får løst det problem altså med at kunne få lavet sit image af pcen ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-13 16:57

Det er vel ikke fordi din eksterne harddisk er formateret med FAT32?
Hvis den er det kan du konvertere den til NTFS

Klik Start > Kør(eller Winlogo+R), skriv cmd,
i den sorte boks der fremkommer skriver du:

convert DREVBOGSTAV: /fs:ntfs

tryk Enter

Du skal finde DREVBOGSTAV som er drevbetegnelsen til din eksterne usb hd

Du har en der hedder C: sikkert os en D: og et CD/DVD drev E:

USB HD er måske F:
så du skal skrive
convert F: /fs:ntfs
DETTE ER KUN ET EKSEMPEL

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 23-10-13 17:51

Kan du tage harddisken over i en anden computer og lave backup derfra ?

Har du et SATA-kabel og et strømkabel - så er det kun nogle skruer...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-13 19:11

Citat
Kan du tage harddisken over i en anden computer og lave backup derfra ?

Sådan laver man ikke et image af sin disk.
Citat
er der også et andet drev foruden C:drevet men der er ikke noget drev bogstav tilknyttet det drev

Formater partitionen, så burde der komme et drev, med et drev nummer.
Eller gå i START/komputer/administrer/diskhåndtering = skift drev bogstav/ sti

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-13 19:27

Det kan være det unavn-givne drev der laver hele balladen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-13 19:34

Citat
Eller gå i START/komputer/administrer/diskhåndtering = skift drev bogstav/ sti

Det skulle være:

Eller gå i START/ HØJREKLIK på komputer/administrer/diskhåndtering = skift drev bogstav/ sti

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-10-13 20:19

Problemet er jo at jeg ikke kan tilgå det drev som ikke har noget bogstav og nej mht at jeg køre fat 32 Der er som sagt et image af den bærbar pc jeg prøver at få lavet. Og har altså andre imaget af andre pc både bærbar og stationære pc'er gemt på den eksterne harddisk. Og der er over 500 gb ledig af 1 TB på den eksterne harddisk hvor mine imager Ligger men det er så kun lige den her model pc der driller mig det er en Dell e4300 med Windows Pro og i 64 bit

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 23-10-13 20:44

Jeg har 2 disk i min computer en SSD'er med styresystemet, og en HD med stor kapacitet.

Med jævne mellemrum tager jeg en systemafbildning af SSD'en over på harddisken - ved at boot'e op på harddiske i stedet for SSD'en.

Det betyder også at når SSD'en er inficeret med malware m.v. så kan jeg ghoste/systemafbilde tilbage igen fra HD til SSD.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-13 20:48

Prøv : http://clonezilla.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-13 21:03

Kan man ikke LÆSE så bliv ved med at spørge???
Citat
Problemet er jo at jeg ikke kan tilgå det drev som ikke har noget bogstav

Citat
Eller gå i START/ HØJREKLIK på komputer/administrer/diskhåndtering = skift drev bogstav/ sti

Det kunne vel ikke ´passe´ at det engang har været en RECOVERY backup, som du ikke har tilladelse til at ændre på eller på anden måde er NOGET MED DIT SYSTEM at gøre = som bare er ødelagt af for megen ´legen´med osv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-13 21:04

Og BORTSET fra dét, så går du fra en EKSTERN disk - til en partition du ikke kan bruge/ omdøbe..

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 26-10-13 21:10

Tak for svaret katekismus.