/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Print Screen
Fra : Dieter
Vist : 739 gange
100 point
Dato : 20-10-13 17:30

Jeg har igen et problem
Min Windows 8 har ikke umiddelbart en henvisning hvordan man laver et Print Screen.

Jeg håber der er nogen der vil hjælpe mig

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-10-13 17:45
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-13 17:47

tryk på Alt og Print Scrn og du kan save eksempelvis i word med Ctrl c

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-13 17:50

Du gør lige som i win 7 eller vista eller xp, trykker på PrintScreen tasten,
åbner dit billedebehandlings program, f.eks. MS paint, taster CTRL+V for at indsætte billedet,
går op i menuen og vælger Gem, giver det et navn og trykker OK/Gem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-13 18:04

>og du kan save eksempelvis i word med Ctrl c

sorry, selvfølgelig Ctrl v

c for copy og mærkværdigvis v for at indsætte, eneste forklaring mig bekendt, lige til højre for c.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 20-10-13 18:48

Og hvis man vil have screen print af del af skærm
screen hunter free
http://www.wisdom-soft.com/products/screenhunter.htm

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 20-10-13 19:00

Windows 7 og 8 har et fint nyt "klippeværktøj" til at lave små og store udklip.
Søg på klippeværktøj i tilføj apps.

Jeg kører ikke win 8 lige nu men skifter senere - så skal jeg fortælle hvor du finder den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-13 19:24

Hold musen oppe eller nede i højre hjørne > og klik på søg
I ruden under APPs skriver du > klippeværktøj <
HøjreKlik på programmet ovre til venstre og nederst i din skærm klikker du så på "Fastgør til processlinjen"

Nu kan du altid hente den når du arbejder på skrivebordet.

Jeg håber opskriften passer for min win 8 er lavet lidt om.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-10-13 20:03
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-10-13 20:05

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-13 20:13

Ha ha katekismus - det har jeg slet ikke forsøgt.
Men jeg er nu glad for mit klippeværktøj som kan tegne en firkant om netop det der skal vises.

Hos mig er det Fn tasten + prt scr tasten.
Og indsæt i paint.
Og gemme

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-13 21:08

Man kan jo os bare gøre så'n her
http://peecee.dk/upload/view/424060/full

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-10-13 21:17

Hvis du bruger dropbox, kan du bruge ctrl+prtscr. Så lagres billledet automatisk i boxen i en mappe i dropbox.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-13 21:24

I er alt for moderne til mig - jeg vil hellere klippe og klistre med det indbyggede "klippeværktøj"

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 29-12-13 17:49

Tak for svaret Eyvind.