/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Han vil ikke fjerne hans ting?
Fra : TSeTse
Vist : 994 gange
200 point
Dato : 20-10-13 13:41

Hej med jer.

Jeg har et problem.
Der er en der igennem flere år har opbevaret hans ting i mit kælderrum. Nu er vi blevet uvenner og han bor i udlandet.
Jeg vil ikke længere gøre ham tjenester når han hader mig som pesten og taler dårligt om mig.

Men han nægter at fjerne sine ting. Han har ingen adresse i landet og jeg kender ikke hans adresse i udlandet. Tror faktisk ikke at han har en adresse.

Det er meget dyre ting, så jeg kan ikke bare smide det ud, og det gør jeg heller ikke.

Men er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre? Jeg kan jo leje noget til opbevaring osv. men det har jeg jo hverken lyst eller råd til at betale for ham, da han ikke gider at betale.

Hvad med det offentlige? Kan jeg kontakte dem og forklare et det hele?

Alle forslag er velkomne.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 20-10-13 14:41

giv ham en frist på 30 dage, ellers sælger du skidtet.

Accepteret svar
Fra : nosunshine5

Modtaget 200 point
Dato : 20-10-13 15:14

Aflevere det på hittegodskontor og vedlæg hans navn tlf og adresse, hvis du har dette?
Så har han en frist til at få afhentet sine ting i.

Ellers bliver de solgt på auktion.

Og du bliver ikke anmeldt for tyveri.

Sørg for at lave en grunddig liste over tingene og bed personalet om at tjekke listen passer med tingene.
https://www.politi.dk/da/borgerservice/hittegods/
Og så kan det endda være at du får en findeløn.

Det er hvad jeg ville gøre, hvis jeg stod med egendele der ikke var mit.
Eksempelvis havde en veninde, sin ekskærestes ting stående i år. Og jeg ved ikke engang hun er sluppet af med det endnu.

Kommentar
Fra : TSeTse

Dato : 20-10-13 16:32

Gode forslag, men jeg tør næsten ikke gøre nogle af delene. Så bliver han jo bare mere sur end han er nu.
Gid der var en billig obevaringsløsning et eller andet sted.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-10-13 16:59

hvis du kender hans mailadresse, kan du sende en mail til ham med krav om tilbagemelding når han åbner den. så ved du han har læst den og hvis du i mailen giver ham en frist til at fjerne sine ting, har du loven på din side.
på den måde skulle det være muligt at få tingene væk,enten ved at han selv fjerner dem, eller ved at sælge dem.
du kunne som ekstra sikkerhed høre en advokat, om det er lovligt på omtalte måde.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-10-13 17:16

"Dyre ting" er relativt, et tykt ældre B&O TV er ikke til noget i dag, og desingmøbler samt -nips giver mindre på auktioner grundet krisen, medmindre de er unikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-13 08:27

Citat
Gode forslag...
Så bliver han jo bare mere sur end han er nu.

..og hvad betyder det om han bliver mere 'sur' end han er i forvejen? Det er jo næppe dit problem.
Citat
Men han nægter at fjerne sine ting.

Hmm... så kan du jo politianmelde det. Man må ikke bare 'parkere' ting og sager på andres ejendom. Hvis politiet ikke vil tage affære, kan de i det mindste rådgive dig om, hvad du så skal foretage dig. Dermed får du 'retten' på din side og får løst problemet
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : TSeTse

Dato : 21-10-13 20:42

Tak for svaret nosunshine5.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 21-10-13 21:52

Ham din ven er da vist ikke alt for kvik hvis han har sine ting hos en han slet ikke kan lide.

Så ville jeg da først sørge for at fjerne mine ting.

Men held og lykke med forehavendet. Mennesker er sku underlige nogen gange når de gør som ham der "vennen".