/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Scanway Tyrkiet Eksperten
Fra : EA_HS
Vist : 529 gange
10 point
Dato : 12-10-13 16:40

Scanway Tyrkiet Eksperten

Sidste år viste DR.dk. i programmet Kontant
hvordan firmaet snød og bedragede sine kunder,
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2012/06/12130530.htm

i dag er firmaet så gået konkurs,.... igen, ! ?
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/10/12/110905.htm

trods den dårlige omtale / afsløring sidste år i Kontant,
undskylder firmaet sig nu med flg. kommentar

Citat
- Det har været den værste sommer nogensinde, det tror jeg alle mine kolleger og konkurrenter, er enige i

Tyrkiet Eksperten blev grundlagt i 1997 i København. På trods af navnet har selskabet også kunnet tilbyde sine kunder rejser til feriedestinationer i andre lande end Tyrkiet.

Ifølge selskabet selv, var det landets tredjestørste rejsebureau.

mens hjemmesiden stadig køre uden problemer,.. i tilfælde af at nye kunder
kunne fristes til at købe et udueligt produkt,
http://www.tyrkieteksperten.dk/

hvordan kan så mange være så uvidende,..
om noget der har været så meget fremme i medierne,. ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-13 17:08

Ikke for noget, men har du prøvet at google dit spørgsmål?
En søgning med Bing gav dette resultat, måske finder Google mere
http://www.bing.com/search?q=Scanway+Tyrkiet+Eksperten
Citat
hvordan kan så mange være så uvidende,..
om noget der har været så meget fremme i medierne,. ?
uvidende om hvad og hvem er uvidende alle har vel ret til en chance mere og måske havde de lært at drive forretning denne gang, det havde de så ikke viste det sig

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-13 17:29

Du får det du betaler for, hos nogle discount rejseselskaber skal selv piloterne betale for deres mad...

Køb rejser hos et vel etableret sekskab og betal altid for afbestillings mulighed.

Hvor dum kan man være, for at "spare" et par hånd ører, med stor risiko...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-10-13 17:43

Citat
Ikke for noget, men har du prøvet at google dit spørgsmål?

'Jo,.. selvfølgelig har jeg det,
faktisk har jeg fulgt Tyrkiet Eksperten,.. lige siden det var i TV,

Jeg forsøger skam at følge udviklingen så godt jeg kan,..

af samme årsag har jeg aldrig brugt Tyrkiet Eksperten
heller ikke Russiske Aeroflot,..... simpelthen pgra. den megen dårlige kritik,

det er jo langt fra første,.. eller anden gang,
der har været problemer med troværdigheden hos Tyrkiet Eksperten,
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/10/12/110905.htm

at det er et APS,.. som enhver kan oprette for små midler,.. er ikke problemet i sig selv,

Citat
Tilbage i 2008 blev selskabet beskyldt for at have rod i bogholderiet, hvilket dengang fik Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
til at kigge firmaet efter i sømmene.

der har stort set ikke været et helt år uden kritik af 'firmaet',...

http://www.avisen.dk/fakta-om-konkursramte-scanwaytyrkiet-eksperten_238963.aspx

Citat
Tyrkiet Eksperten ApS blev grundlagt den 13. januar 1997 i København af Gündüz Dogusoy,
efter han gik konkurs med Sultan Rejser.

gentager lige,
blev grundlagt den 13. januar 1997 i København af Gündüz Dogusoy,
efter han gik konkurs med Sultan Rejser.

Citat
alle har vel ret til en chance mere og måske havde de lært at drive forretning denne gang,
det havde de så ikke viste det sig

klart nok,...
men når det sker så jævnligt,.. som med -Tyrkiet Eksperten- kunne der måske være andet galt,. ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-10-13 17:47

Citat
Hvor dum kan man være, for at "spare" et par hånd ører, med stor risiko...

jeg har nu aldrig kunnet finde fordelagtige priser hos Tyrkiet Eksperten,
synes mere prisen afhænger af hvilket tidspunkt billetten købes.

her tænker jeg udelukkende på selve flyturen,
som også giver det bedste grundlag for sammenligning.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-10-13 18:08

UPS,.. ovn.
prøvede lige det googleri, du foreslog,

det blev bestemt ikke i 'firmaets' favør,
http://www.rejseliv.dk/rejsebureau-med-blakket-fortid

læg mærke til datoen : Fredag den 6. juni 2003
det er altså 10 år siden,.. !

Citat
Tyrkiet Eksperten har en blakket og tåget historie bag sig.

Rejseselskabet er bygget op i begyndelsen af 1997 af Gündüz Dogusoy på resterne af det konkursramte Sultan Rejser. For mange var det en gåde, hvordan man kunne skaffe penge til at stifte Tyrkiet Eksperten så kort tid efter, at Sultan Rejser var gået konkurs.

Sultan Rejser gik officielt konkurs 17. oktober 1996 med en gæld på cirka 24 millioner kroner og 343.000 kr. i aktiver. Få måneder efter begyndte Tyrkiet Eksperten i nye lokaler i København.

Hos Tyrkiet Eksperten benægtede man i begyndelsen, at Gündüz Dogusoy havde noget med selskabet at gøre, men det stod dog hurtigt klart, at han fortsat trak i trådene............................................ bla bla bla

men det var så mere i retning af,... hvordan kan så mange tage så meget fejl, ?

altså modne moderne mennesker,.. derkonstant render rundt og er,..
på nettet,.. på facebook osv...

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 10 point
Dato : 12-10-13 20:44

Citat
men det var så mere i retning af,... hvordan kan så mange tage så meget fejl, ?

altså modne moderne mennesker,.. derkonstant render rundt og er,.. PÅ
på nettet,.. på facebook osv...

Fordi vi simpelthen nok er verdens mest naive folkefærd. Alle kan ta`rø...på dansken. Lige fra politikere og nedefter. Og det har flygtninger,indvandrere,asylansøgere.....og østarbejdere forlængst opdaget.

Folk bag Scanway Tyrkiet Eksperten burde jo forlængst,sidde i spjældet.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2121276.ece
Læg mærke til det lakoniske skilt i døren. "Pengeløs butik". Og det er nok helt bogstaveligt.....bortset fra at bagmændene,helt sikkert har deres på det tørre.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-13 00:08

Mit indlæg var ironisk nemt men den fangede du ikke, her et kopi fra et andet spørgsmål hvor du skriver
Citat
håber snart kandu.dk teamet får øjnene op, så vi andre kan få lov at hjælpe uden indblanding fra de 2 spammere
øh hvad hjælper du med? mindst 9 ud af 10 af dine "svar" er Har du prøvet at google dit spørgsmål ,min mening er at alle kan finde ud af at søge med deres foretrukne søgemaskine, for eksempel mine spørgsmål er næsten altid stillet når jeg ikke kan finde et tilfredsstillende svar ved søgning, eller vil høre andres mening og dit eller dat
Igen min personlige mening En Google søgning kan aldrig være et svar det kan folk selv finde ud af, der er en meget stor viden blandt mennesker som kan deles i et forum som Kandu og andre steder, ikke alle finder deres "svar" ved at søge, der er faktisk nogle som har personlig erfaring at dele ud af

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-13 00:13

Nå det havde så ikke noget med Tyrkiet eller rejser eller naive mennesker at gøre det har jeg ingen svar på så det er sidste indlæg fra mig i denne tråd

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-10-13 00:39

Citat
Mit indlæg var ironisk nemt men den fangede du ikke, her et kopi fra et andet spørgsmål hvor du skriver

Mmm,.. Nej,. det har du ret i,

det skyldes at dit svar er tvetydigt,
havde du nøjes med det ovenfor citatet,.. var tiøren nok faldet på plads,

men sammenholdt med teksten Under citatet :

alle har vel ret til en chance mere og måske havde de lært at drive forretning denne gang, det havde de så ikke viste det sig

så er det godt nok svært at 'se' det ironiske,.. !

tværtimod,.. lyder det som om du mener det helt alvorligt,. ?

derfor forklarer og begrunder jeg yderlig,
med flere henvisninger og link til og om firmaets 'blakkede' fortid,
så det burde være forståeligt for enhver at det ikke er et 'pludselig' tilfælde
at firmaet nu endelig går konkurs,.... IGEN,...

- første gang var over 10 år siden,.. men jævnligt har 'firmaet' været under stor kritik,
for 'uorden i regnskaberne',.. !!!!

----------------------------------------------------------------

Citat
øh hvad hjælper du med? mindst 9 ud af 10 af dine "svar" er Har du prøvet at google dit spørgsmål ,min mening er at alle kan finde ud af at søge med deres foretrukne søgemaskine

der er vi så nok heller ikke helt enige,
men ja,.. når jeg ser et spørgsmål blive 'forsøgt' besvaret ved at 3, 4 , eller flere har siddet og googlet noget tilfældig sludder,
så kan jeg godt finde på at spørge spørgeren om vedkommende selv har prøvet at google,
da jeg kan se det i rigtig mange tilfælde ville være langt bedre for spørgeren,

så,. ja,.. jeg er helt overbevist om at der sidder en masse der ikke forstår,. eller gider prøve at google deres problem inden de spørger her på kandu.dk

vi behøver ikke gå længere tilbage end til dit sidste spørgsmål om Rustfrit Stål,
jeg er tilfældigvis udlært inden for branchen, og kan se det er / var noget googlevrøvl.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-13 02:39

Du har ret i at mit indlæg var en blanding af ironi og naivitet,
Citat
dit sidste spørgsmål om Rustfrit Stål,
jeg er tilfældigvis udlært inden for branchen, og kan se det er / var noget googlevrøvl.
du var velkommen til at svare, men jeg så dig ikke i spørgsmålet, selv om at da du tog mig af din sorte liste blev du igen hvidlistet af mig
nå jeg kunne ikke dy mig selv om jeg havde skrevet at jeg ikke kom igen jeg har nok at gøre med min egen forretning og vil ikke blande mig i andres måde at drive forretning på, men kan da godt se at dem som købte rejser af et selskab med så blakket en fortid må være endnu mere naive end jeg

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 15-10-13 18:19

Tak for svaret Mosebaek....

Ja,.. den med dørskiltet, burde få de første små alarmklokker til at 'simre'....

Citat
Læg mærke til det lakoniske skilt i døren. "Pengeløs butik". Og det er nok helt bogstaveligt.....bortset fra at bagmændene,helt sikkert har deres på det tørre.

Citat
bortset fra at bagmændene,helt sikkert har deres på det tørre.

tja,.. de er i hvert fald ikke at finde i danske Kraks,.. og de gule sider,...