/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Igoogle lukker - hvad med firefox?
Fra : cristian2
Vist : 537 gange
40 point
Dato : 05-10-13 14:34

Jeg har igoogle (http://www.google.dk/ig), som lukker snart. Jeg har også Firefox. Jeg skal derfor skifte browser og har hørt at "google crome" er godt.

1. Er det korrekt?
2. Bør jeg stadig have firefox - eller erstatter crome den?
3. Jeg har været glad for min startside i igoogle (med små vinduer, fx: vejrkort og gmail). Er det muligt af få tilsvarende i crome eller firefox?

Som I sikkert har bemærket, er jeg ikke ligefrem velbevandret i it-verdenen. Jeg håber derfor, at nogen kan vejlede mig - og helst ikke for indforstået/teknisk.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-10-13 14:44

Du blander æbler og bananer.

IGoogle er en hjemmeside, den har (næsten) intet med din browser at gøre.

Ja, Google Chrome er en god browser.
Ja, FireFox er en god browser.

Du kan sagtens blive ved med at bruge FireFox hvis det er den du er glad for og kender.

Så det du søger er en erstatning for IGoogle, det vil sige en anden hjemmeside du kan lave magen til.
De findes men jeg kan ikke lige nævne nogen.
prøv at google "IGoogle replacement" mon ikke der kommer noget du kan bruge.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-10-13 15:00

Citat
Som I sikkert har bemærket, er jeg ikke ligefrem velbevandret i it-verdenen. Jeg håber derfor, at nogen kan vejlede mig - og helst ikke for indforstået/teknisk.

Muligvis ikke, men du er da i hverfald god til at stille spørgsmål...

https://support.google.com/websearch/answer/2664197?hl=da

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-13 17:09

www.google.dk - som jo er en søgemaskine /webmail / reklameside vil stadig fungere.
Den kan køre under de fleste browsere.
Igoogle er/var en måde at bruge google på med egne henvisninger og andet.

Så det er kun " I " (min) google som ændrer sig.

Du kan stadig læse skrive og gemme den gratis g-mail

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 06-10-13 00:39

IgHome er en side du måske vil synes om at have som startside i din Firefox browser når du bruger Googles tjenester
det er forklaret dig at IGoogle ikke er en browser men en hjemmeside som du måske bruger som startside i Firefox
IGoogle har du kunnet bruge i en hvilken som helst browser Firefox, Google Crome, Internet Explorer, Opera med flere, du behøver ikke skifte browser for at få en anden startside
https://www.ighome.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-10-13 12:05
Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 21-10-13 16:51

Tak for svaret o.v.n..