/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke åbne PDF i e-boks
Fra : vith
Vist : 917 gange
300 point
Dato : 04-10-13 20:58

Jeg kan pludselig ikke åbne PDF-filer i e-boks og andre steder. Jeg synes, jeg gør som jeg plejer, men hvor jeg normalt får vist PDF-filen i browseren, kan jeg nu kun vælge at gemme filen.

Jeg har Win7, Firefox og Adobe Reader x.

Hvordan slipper jeg for at gemme filen hver gang?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-10-13 22:04

Prøv at installere Adobe Reader igen, der er sikkert en fejl i programmet...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-10-13 22:04

det kunne være du (ved et uheld) har ændret nogle tilladelser i din browser,

har du andre browsere, ? (bare for at teste)
fx
Chrome
http://www.google.com/intl/da/chrome/

eller Firefox
http://www.mozilla.org/da/firefox/new/

og er det samme problem, ?

prøv evt. en anden PDF læser, Foxit reader kører lettere, og hurtigere end Adobe

http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-10-13 22:15

Jeg har lige testet i Chrome og der virker det upåklageligt.

Hvordan får jeg det til at virke i Firefox, som er min absolut foretrukne?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-10-13 22:39

Citat
Hvordan får jeg det til at virke i Firefox, som er min absolut foretrukne?

Tja,.. nu bruger jeg ikke selv Adobe (foretrækker Foxit-Reader)

men en hurtig gang googleri på dit problem giver flere forslag / svar,
fx.

Det kan være indstillingerne i Adobe Reader. Åbn programmet -> Gå i menuen Rediger -> Indstillinger ->Internet. Sæt V i feltet "Vis PDF i browser".
set her :
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=4519

det kunne du evt prøve, !

ellers ville jeg selv geninstallere Firefox (gem evt bogmærker først)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 04-10-13 22:46

Klik på Funktioner og på Indstillinger, klik på fanen Programmer, rul ned og klik 1 gang på Portable Document Format for at markere og gå over til højre og klik igen, så åbner en menu hvor du kan vælge, der klikker du Brug Adobe Reader Plugin for Mozilla (i Firefox) jeg tror der står sådan, hos mig står der Brug Foxit Reader Plugin fordi jeg bruger Foxit som er bedre og hurtigere end Adobe Reader

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-10-13 23:03

Prøvede at downloade foxit, men det løste ikke problemet.

Skal jeg slette Adobe?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-10-13 23:14

Gør du bare det - du kan jo til enhver tid installere programmet igen...
Og når du gør det, virker det sikkert upåklageligt!

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 04-10-13 23:18

1000 tak for svaret o.v.n..

Det var lige det, der skulle til, og da jeg alligevel lige havde installeret Foxit, så klikkede jeg på den, og nu kan jeg igen åbne PDF-filer.

Også tak til jer andre som hjalp

Jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre uden jer

God weekend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-13 23:42

Citat
Jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre uden jer
tak i lige måde vil jeg tilføje, jeg har nemlig også fået svar på meget her på Kandu helt uden at bruge Google

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-13 23:44

Citat
Skal jeg slette Adobe?
der er li'som ingen grund til at have 2 programmer som kan det samme, vælg den du synes bedst om og afinstaller den anden fra Kontrolpanel - Fjern et program

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-10-13 11:09

Altså, o.v.n. - selvfølgelig havde jeg da prøvet at google først og havde da også fundet en masse forslag til fejlfinding. Dem kunne jeg have afprøvet fra en ende af, men jeg ved jo, at der sidder nogle fantastiske "Kloge-Åger" her på kandu, som kan komme med en meget præcis løsning, der bare virker. Her er der også mulighed for uddybende spørgsmål, som kan præcisere problemet og gøre det nemmere at finde den rigtige løsning. Den mulighed er der jo sjældent, når man "bare" har googlet sig frem til en side

Men ... somme tider kan det da være bekvemt lige at stille spørgsmålet her og få svar ret hurtigt frem for at bruge flere timer på at google

Jeg vil afprøve Foxit et stykke tid, og hvis det er så godt som I påstår - og I plejer jo at have ret - så sletter jeg Adobe.

Endnu engang tak for hjælpen