/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Harddiskoptager
Fra : kj
Vist : 674 gange
100 point
Dato : 11-09-13 15:00

Jeg skal have en ny HD optager til DVB-T, foruden at optage fra DVB-T antenne, skal den også kunne optage fra satelit(ASTRA), desuden skal den kunne kopiere fra HD til DVD, helst både + og -.

Er der nogen der har sådan en, eller ved hvor jeg finder en.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-09-13 15:07

Jeg er rimelig overbevist om du kan få det hos en radio/tv forhandler...

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-09-13 15:14

Det svar tjener du ikk point på marken 84

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-09-13 15:18

'smut' ned og prøv denne :
http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks

fås også i C udgave,

skulle den mod forventning ikke leve op til alle dine krav,.. refunderes alle pengene,
Uden bøvl...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-09-13 15:23

ps,,, den kræver et optage medie, USB nøgle, extern HD lign.

det optagne kan derefter (i en PC) konverteres til ønskede format,
og brændes på DVD mm.

har selv en C- udgave,.. det fungerer fint,

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-09-13 15:26

Jeg har hørt flere steder at VHS bliver fremtidens standard, så jeg synes du skal overveje sådan en maskine. De kan findes på den blå avis.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-09-13 15:33

Citat
Det svar tjener du ikk point på marken 84

Det er jeg faktisk også fuldstændig ligeglad med, de points er jo totalt ubrugelige.

Men svaret er der vel ikke noget galt med som sådan?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-09-13 16:35

->EA_HS lige netop "Bøndernes Paradis" er det værste sted at handle, mht garantier.

Jeg ville nu foretrække en fagmand, frem for HN/BILKA og hvem du nu ellers kan finde af importører af polsk og kinesisk godtkøbskram.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-13 17:09

Er du sikker på, at det ikke er en DVB-T2 maskine du skal bruge.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-09-13 17:17

Citat
->EA_HS lige netop "Bøndernes Paradis" er det værste sted at handle, mht garantier.

så må der være forskel på de forskellige afdelinger,
jeg har fået flere ting byttet / pengene retur,

men for at være helt sikker kunne 'man' jo spørge først, for at undgå tvivl,

ellers om du køber samme mærke / model stk. IT
spares der vel flest penge der hvor de er billigst,

så lige et klip fra DR1 'KONTANT' hvor et T-stykke var 200 - 300% dyrere hos 'VVS manden'
sammenlignet med webshops.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-09-13 20:51

I Fona kan du købe nogle af de samme vare som HN. sælger, bl. dere hardiskoptager.
Jeg har endnu ikke kunde finde en mulighed for at kopiere (brænde) programmer fra Tv.
Det man optager på en HD. kan kun afspilles gemmen den samme maskine, som det er optaget på.
Man kan ikke engang overføre det til en Pc.
Jeg vil glæde mig til resultatet af denne diskussion.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-09-13 22:48

Citat
Det man optager på en HD. kan kun afspilles gemmen den samme maskine, som det er optaget på.
Man kan ikke engang overføre det til en Pc.
Jeg vil glæde mig til resultatet af denne diskussion.

Javel,.. det prøver jeg så,

det er korrekt at MENINGEN er at det skal være svært eller umuligt,
det er noget med digitale rettigheder,.. har bla. været vist i programmet 'So Ein Ding'
hvor Nikolaj Sonne viste et par tricks fra en USA tur. (kunne ses på youtube)

klippet blev dog hurtigt slettet af DR.DK

min egen H,Nyborg box optager uden problemer ALT, og kan vises i samme kvalitet,
formatet kaldes MPEG-2 TS video

det konverteres uden problemer, til hvilket som helst andet format,
i alle de videoprogrammer jeg har,.. incl Format Factory

i dagens anledning, har jeg for 45 minutter siden, optaget en del af et TV-program,
fra DR3 HD
programmet handler om evnen til at påvirke vores hjerne / illusion, osv.

et klip af programmet, har jeg lige konverteret (dog ikke høj kvalitet)
og lagt op på youtube,.. med titlen,.... 'Hjerne'

- det er altså optaget på nævnte box,.. konverteret på min PC
og uploadet på youtube for mindre end 1 time siden,

går ud fra at det må kunne bevise at det er rigtigt / muligt hvad jeg skrev i første indlæg i denne tråd.

af hensyn til tidsforbruget har jeg valgt en lav kvalitet. (høj kvalitet tager noget længere tid)

http://www.youtube.com/watch?v=KmxvcE765-E&feature=youtu.be

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-09-13 23:57

Næh - VHS, det ved man hvad er. Det kan afspilles på alle VHS maskiner! Få du fat i sådan en!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-09-13 09:17

Jeg har en HD optager, men problemet er at den har analog tuner, men den kan brænde det optagne over på en DVD, den kunne, da signaler var analog, også optage fra min Satbox. Nu er alt digitalt også Satboxen, og det jeg søger er en optager magen til, bare til digital.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 12-09-13 10:49

Det lyder alt sammen spændende, hvilke konvertering program kan man bruge?, og hvordan kan man få optagelsen ud af boksen og over på f.eks. pc. ?

Jeg har også en Tv optager til min pc. har altid kunnet overføre det til pc., men nu vil den ikke den gemmer filen i mpg. tidligere gemte den dem i mpeg - så hvordan kan jeg konvertere den?

jeg vil gerne give point for alle disse ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-13 11:48

Sagem laver nogle optagere. Jeg har selv en dobbelt optager med to tunere til DVB-T (ej DVB-T2)
Den har HDMI og scartstik

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 12-09-13 13:33

Citat
Jeg har en HD optager, men problemet er at den har analog tuner, men den kan brænde det optagne over på en DVD

Ja,.. sådan en har jeg også (fin flot, smart Samsung, der passer perfekt ind i det andet anlæg),.. købte den for et par år siden,.. tror den kostede 2.800 kr.,.. nu er den intet værd.

det er bla. årsagen til jeg ikke ville ofre en 'formue' IGEN,
men valgte boxen fra H.Nyborg,

Citat
Nu er alt digitalt også Satboxen,
og det jeg søger er en optager magen til, bare til digital.

Du kan vælge den (billige) løsning jeg har gjort --- og vist,

den har indbygget tuner,.. og ellers alt hvad din gamle HD optager havde,
MEN,.. den mangler dog DVD drev, og Harddisk, (tilsluttes boxens USB stik)
- derfor koster den kun 349 kr.

så skal du bruge noget at lagre, eller gemme det du optager på,
det kan være en extern HD,.. eller USB pen / nøgle, (afh. af dit behov)

jeg har selv en extern HD på 500GB,.. (den er MEGET mere end rigelig stor)
det var,.. for mig at se,.. en billig løsning, til at erstatte min gamle ANALOGE HD-optager på,

du kan også vælge langt dyrere løsninger, hvor det hele er samlet i én enhed,
- så er spørgsmålet bare hvor lang tid DEN kan bruges,.. IT udviklingen går stærk...

----------------------------------------------------------
Citat
Det lyder alt sammen spændende, hvilke konvertering program kan man bruge?, og hvordan kan
man få optagelsen ud af boksen og over på f.eks. pc. ?

optagelserne gemmes IKKE 'inde' i boxen'
bag på boxen er der et USB stik,..
der tilslutter du fx, en extern HD,.. USB pen,..
eller andet medie du kan gemme / lagre optagelserne på,

når du vil konvertere optagelserne til et andet format,
flytter du USB pennen,.. eller den externe HD, fra boxen, over i din PC,
så kan du hente optagelserne ind i et program som fx Format Factory
http://www.filehippo.com/download_format_factory/
og konvertere til det ønskede format,... (fx din smartphone)
(eller et andet videokonverteringsprogram)
fx
http://www.avs4you.com/AVS-Video-Editor.aspx

Ps.... ALT kan naturligvis ses direkte fra boxen til et TV,.. UDEN konvertering.

på MIN box,.. og MIN PC,.. kan man også se udsendelserne direkte i windows media player,
eller VLC Player.

om man kan det på andre BOXE og andre PCer kan jeg ikke svare på (har kun prøvet mit eget)

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 22-10-13 10:16

Tak for svaret EA_HS.