/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Automatiske svar maskiner
Fra : boplads
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 10-09-13 09:42

Engang i internettets barndom, hvor jeg underviste i bl.a. e-mail og lignende brugte vi nogle services, hvor man kunne sende en e-mail til og derefter få et svar tilbage eksempelvis om vejret eller lignende. Jeg kunne i forbindelse med noget begynderundervisning godt bruge sådan en service (allerhelst på dansk), men har ikke lige kunnet finde noget.

Så hvis i lige ligger inde med sådan en adresse, vil jeg meget gerne bruge den

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-09-13 16:14
Kommentar
Fra : boplads

Dato : 10-09-13 17:04

Tak for svaret, men det er ikke lige det jeg efterlyser. Det handler IKKE om at sætte autosvar op.

Det det handler om er snarere et pædagogisk fif. Hvis en person, der aldrig har brugt e-mail for første gang skal sende en mail, kunne man tidligere sende en mail til en af flere bestemte adresser og så modtage et automatisk genereret svar fra denne adressse

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 10-09-13 22:29

Hvis det er i forbindelse med undervisning - kan du lave en gmail adresse med autosvar/feriesvar med den tekst du finder på.
Så kan "eleven" sende en mail til adressen og få svar tilbage.

Gmail > tandhjulet > indstillinger > generelt > nederst > feriesvar

Det er ikke sikkert at denne henvisning virker hvis du ikke har gmail åben.
https://mail.google.com/mail/ca/u/0/#settings/general

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-09-13 00:49

I dag er vi kommet langt længere, og kan se hvordan tingene fungerer på videoklip.
Hvorfor ikke bare sende mails til hinanden i den gruppe, du underviser?

Måske kan du finde inspiration til noget brugeligt her?
http://www.ekurser.nu/kursus/83
http://www.it-formidler.dk/library/laer-med-video/saadan-fungerer-e-mail

Godkendelse af svar
Fra : boplads

Dato : 20-09-13 13:40

Tak for svaret Eyvind.

Jeg havde håbet på noget andet, men dit forslag kan helt klart i mangelen på bedre bruges

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-13 15:11

Og du kan lave fler gmail med forskellige svar.