/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Store problemer med pcén
Fra : Fattig
Vist : 734 gange
200 point
Dato : 30-08-13 18:51

Pludselig er der sket noget alvorligt med min computer.

- Toshiba har overtaget skrivebordsbaggrunden
- Jeg kan ikke logge på Windows live mail
- Alle mine Favoritter er forsvundet
- Mange skrivebordsgenveje er forsvundet

HVAD SKER DER??? og Hvad kan jeg gøre

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-08-13 18:54

Har du logget dig på som en anden bruger?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 30-08-13 19:05

nej

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-08-13 19:08

Kan du gå tilbage til et tidligere gendannelsespunkt?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 30-08-13 19:25

nej

Men mit Avg antivirus program siger at der er en trussel AVG- detektering.
Generel detektering af adfærd

Objektnavn: C:/Windows/sysWOW64/config/systemprofile/AppData/local/Temp/-nsu.tmp/Au_.exe

Derefter får jeg meddelelsen at truslen ikke kunne fjernes

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 30-08-13 19:28

Et eller andet skidt har overtaget din computer, prøv med en systemgendannelse måske er du heldig og undgår en formatering og nyinstallation

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-08-13 19:29

Kender ikke AVG, men måske en årsag til, at jeg aldrig kommer til at kende det, hvis det kan lave sådan en "ravage"

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 30-08-13 20:56

Tak for svaret o.v.n..

Det lykkedes med gendannelse, havde ellers forsøgt med det tidligere uden at jeg fik mulighed for gendannelses tidspunkter.
Tak-Tak

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-08-13 21:02

Rolig nu. En gendannelse får måske systemet til at virke igen, men husk skidtet ligger der stadig. En evt fil med virus, bliver jo ikke slettet ved at gå tilbage til et andet gendannelsespunkt. En gendannelse sætter bare system filerne tilbage til et tidligere stade.
For at være sikker følg denne vejledning: http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/
Opret dig som bruger, og gør som vejledningen anviser.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-08-13 21:07

Det var jo også det, jeg skrev til dig!!!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-08-13 21:16

Citat
C:/Windows/sysWOW64/config/systemprofile/AppData/local/Temp/-nsu.tmp/Au_.exe

Kan det passe at du har installeret World Of Warcraft?
Au_.exe er åbenbart en windows file, men kan åbenbart også inficeres af virus.

prøv at google
Citat
what is au_.exe

Der findes åbenbrt både en version uden underscore (Au.exe) og en med (Au_.exe)

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-09-13 17:59

Brassovitski

Jeg har ikke installeret World Of Warcraft, anvender ikke pcén til store spil.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-09-13 11:40

Prøv at sende den fil til analyse som Brassovitski har sat i den øverste citatfelt, så bliver filen analyseret af cirka 30 forskellige antivirus, og du kan se om den er skadelig eller ikke, du skal i mappeindstillinger og indstille til at vise skjulte filer for at finde den, klik på Choose File og bladre dig hen til den og klik så på Scan It:
https://www.virustotal.com/en/