/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kalkknuser
Fra : axelbjarne
Vist : 1269 gange
100 point
Dato : 30-08-13 16:09

Nogen som har erfaring med dette produkt....

http://www.kalkknuser.dk/

Det vil jo være en stor lettelse, hvis produktet virker. Og det ikke bare er salgsgas.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-08-13 16:14

man får jo 30 dages gratis prøve, så der er vel ikke så meget at betænke sig på...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-08-13 16:23
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-08-13 17:35

Og hvad er så dit problem med kalk, det skriver du ikke?

Kalk er basisk og det knuser man ikke, man bruger bare lidt syre, i blødeste form eddike syre...

Lyder som et fint hovedstads bondefangeri...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-08-13 18:49

Citat
Lyder som et fint hovedstads bondefangeri...

Jeg ved ikke med lydbølger, men magnetafkalkning har en dokumenteret effekt, så meget at gamle ældgamle vandrør/samlinger er blevet utætte da det kun var kalken der efterhånden tætnede.
Kalken bliver ikke knust, men spaltet så den ikke binder sig til overflader.

Der var et kæmpe marked for magnetafkalkere for omkring 25 år siden, det firma jeg arbejdede for var førende, men vi importerede og ikke producerede dem.
Vi solgte en masse til byggemarkederne, men vores konkurrenter lugtede penge og gjorde det samme, og selvklart billigere modeller med ikke nær så meget magnetkraft som vores..........alligevel mistede vi salget helt grundet nærige forbrugere.

Grundet det billige lort opstod så bondefangeriet , folk troede ikke på dem mere og produkterne forsvandt helt fra hylderne, men der er stadig et marked for professionelle dele som det jo fremgår i nævnte firma.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-08-13 21:02

Hvis leverandøren kan fremvise en god prøverapport fra feks. Teknologisk Institut eller Jysk ditto, så lyder det fornuftigt. ellers er det nok salgsgas. Mangler endnu at se en beskrivelse af hvordan de magnetiske skal arrangeres - retningen på magnetisk flux etc. Hvad magnetisme angår skulle jeg nok kunne arrangere, bare jeg vidste retning og styrke.
vh
pbp

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 31-08-13 05:51

Der er utroligt meget kalk i vores vand her på Sydfyn, så alt kalker til. Jeg har monteret magneter på diverse vandrør, men det har ingen effekt. Alle armaturer og køkkenvask bliver så grimme af kalk, at de må aftørres hver dag, for at se pæne ud.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-08-13 08:07

Magneter på vandrør skal være temmelig stærke og monteres med magnetisk returvej for at give magnetisme inden i røret, så de fleste har størst virkning på sælgerens bankkonto.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-08-13 08:29

Citat
Magneter på vandrør skal være temmelig stærke og monteres med magnetisk returvej for at give magnetisme inden i røret

Netop derfor er de billigste der monteres uden på jernrør virkningsløse, eller taber kraften hurtigt, de bedre typer skal monteres via nipler af en VVS`er.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 100 point
Dato : 31-08-13 14:32

Hvis man søger AMTech finder man et firma der på rutchetur økonomisk nedad. Det kunne måske skyldes den manglende forventede effekt.
Jeg har selv et anlæg med magnetisme, der styres elektronisk gennem en spole og sender impulser ind i røret. Jeg har aldrig problemer med tilkalkning, det er vist kun sket en gang i 10 år. Langtidsvirkningen er svær at bedømme, men der skal nok gå mange år.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-08-13 18:39

"Netop derfor er de billigste der monteres uden på jernrør virkningsløse, eller taber kraften hurtigt, de bedre typer skal monteres via nipler af en VVS`er."

Det behøver ikke at være specielt dyrt at få magnetfelt ind i et jernrør, men det kommer til at se klodset ud på grund af det magnetiske "åg"
men LuffeA: Hvor stort skal feltet være, og hvordan skal dets retning være i røret for at det virker? Du kender åbenbart noget til det.
vh
pbp

Med de rette oplysninger kan jeg jo prøve selv. Har eksperimenteret med tværgående felt i PeX-rør men vistnok uden effekt at skrive hjem om. Bruserhovedet trænger jævnligt til afkalkning alligevel.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-09-13 07:17

Tak for svaret Thyregod8.