/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Awast free Antivirus 8,0
Fra : bjarnebr
Vist : 963 gange
100 point
Dato : 29-08-13 10:37

Jeg har installeret Awast Free Antivirus 8,0, men den blokerer for Java så jeg ikke kan logge ind med Nem Id, hvordan ændres denne indstilling, så jeg igen kan logge ind med Nem Id?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-13 10:42

Opdater Java, og tjek bagefter om Du har tidligere versioner installeret.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-08-13 10:47

Citat
Opdater Java, og tjek bagefter om Du har tidligere versioner installeret.

VIGTIGT Tidligere versioner skal jo så af-installeres!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-08-13 11:44

Jeg har lige opdateret avast i gratis udgave, jeg får så medelelser om at jeg ikke er godt nok sikret,
de vil hele tiden lokke os over på den større udgave hvor man skal betale.

Jeg har ikke probelemer med at se mails, men den er længe om at åbne,
noget jeg tror avast primært er skyld i?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 29-08-13 11:55

Jeg har lige opdateret Java (havde allerede nyeste version), det hjalp ikke, ringede derpå til NEM ID Support, der sagde at det havde de hørt om før, og at jeg skal kontakte Avast for at få hjælp da det er antiviusprogrammet der blokerer for Java, men det kunne de ikke hjælpe med.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 29-08-13 11:56

Jeg får ikke anmodninger om at skifte til pro udgaven, men kan ikke bruge Nem Id til at logge ind.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-08-13 15:24

Det er garanteret ikke Avast der er problemet, jeg har kørt med Avast i maaange år uden problemer af den art.

Prøv evt. at afinstallere Java fuldstændig - brug evt. Revo Uninstaller http://www.revouninstaller.com/start_freeware_download.html

Evt. kan du også afinstallere Avast - installer så de respektive programmer igen...

Så er jeg sikker på det kører igen.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 29-08-13 16:15

Jeg har kørt længe med Avast 8 uden problemer, så prøv marken84's forslag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-13 19:41

Prøv lige via en anden browser og så installere Java.
http://java.com/en/download/index.jsp

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 29-08-13 20:52

Mit problem startede da jeg afinstallerede Microsoft Security Essentials og i stedet installerede Comodo Firewall, Awast Free Antivirus, Software Informer & Malwarebytes der alle ligger på Computer for Alles nyeste CD, da Jeg havde kæmpet med problemet afinstallerede jeg alle disse programmer og geninstallerede Microsoft Security Essentials, jeg har også prøvet at bruge Revo Uninstaller som foreslået af marken84, derefter har jeg geninstalleret Java, men med samme resultat, jeg kan ikke logge ind med Nem Id.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-08-13 23:19

Du må jo ikke have både Microsoft Security Essentials og Avast, de konflikter jo hinanden.

Sagen er nok at du har en masse rod i din harddisk.

Få alle de forskellige versioner renset ud. Kør en tur eller to med http://www.piriform.com/products
Ccleaner og få renset godt ud i registreringsdatabasen inden du igen starter med at installere Java og derefter Avast...

Så skulle du få en god maskine igen.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 29-08-13 23:31

Jeg har brugt Windovs afinstalering til at fjerne alle programmer inden jeg installerede det fra Microsoft.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-13 23:42

Citat
Jeg har brugt Windovs afinstalering til at fjerne alle programmer inden jeg installerede det fra Microsoft.

Ja, men det var jo IKKE det jeg skrev...

Mon det var for sjov jeg skrev Revo Uninstaller - nej det var det ikke - den renser nemlig i bund så der ikke ligger alle de små filstumper og laver ballade.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 30-08-13 12:38

Jeg har brugt Revo Uninstaler, men det var først efter at jeg allerede havde afinstalleret programmerne, med den indbyggede funktion i Windovs, men det kan være at jeg skal prøve at geninstallere programmerne og så afinstallere dem med Revo.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-09-13 23:01

Tak for svaret marken84.
Da jeg ikke ønsker at annullere et spørgsmål som flere har forsøgt at svare på får du pointene, selv om det ikke var dit svar der rettede min fejl, men du var den der kom nærmest, jeg skulle nemlig også ind i internetindstillingerne og på fanen "Avanceret" klikke på nulstil, denne oplysning fik jeg fra Nem Id support sekond level.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-09-13 23:14

Citat
men du var den der kom nærmest

Points er heller ikke det væsentlige - det væsentlige er at få delt nogle erfaringer...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-09-13 23:30

Citat
Points er heller ikke det væsentlige - det væsentlige er at få delt nogle erfaringer...

Det kan jeg da kun give poten ret i.
Jeg personligt ser ikke efter hvor mange point der gives, men derimod og de som får et svar slutter spørgsmålene ordentlig af og ikke bare bevist løst annullerer eller lader spørgsmålet annullere.

Godt du fik problemet løst bjarnebr.