/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stoppe internetadgang
Fra : kharboe
Vist : 678 gange
25 point
Dato : 22-08-13 20:15

Hej

Er der nogle der kender et stykke software, der kan stoppe for internetadgangen i et tidsrum. fx fra kl. 15-17?

Pft.
Kasper

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 22-08-13 20:20

du kan sandsynligvis gøre det på din routers firewall (opsætte et tidsinterval med 0 adgang)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-13 20:26

Normalt kan man logge på routeren med en ip adresse via en browser. Har du ikke ip adressen ogadgangsoplysningerne kan du dem oplyst hos din udbyder.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-13 20:28

Jeg har sat min router op så ungerne kun kan gå på nettet i bestemte tidsrum.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 22-08-13 20:28

vis du kender routerens navn / mærke så google ip adressen den er ens for alle routere af samme mærke

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 22-08-13 20:30

har du tdc home box heder den 192.168.1.1

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-13 21:15

Yousee har næsten den samme som tdc 192.168.0.1 bruger: admin, password: password

Kommentar
Fra : kharboe

Dato : 22-08-13 21:36

Tænkte om der var et program der tillod måske 2 ting at være online og resten "låst" i et tidsrum.

Har brug for et par programmer kører trods alt. Men kun i et tidsrum. Derfor dur min router ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-13 22:05

Jeg mener at du i routeren kan tillade/forbyde bestemte computere adgang.
Det er lidt forskelligt hvordan router-fabrikanten gør det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-13 22:07

Ved hjælp af DMZ i routeren kan du lave direkte adgang til een bestemt computer.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 25 point
Dato : 22-08-13 22:44

NetLimiter kan begrænse programmers adgang til nettet. Jeg ved ikke om der kan laves et tidskema får de enkelte programmer. Det virker kun for netadgang på den maskine det er installeret på, så vidt jeg ved (i hvert fald for free versionen), måske kan pro versionen noget mere.
http://www.netlimiter.com/download.php

http://www.netlimiter.com/

Citat
Main NetLimiter features
Network Monitor
NetLimiter shows list of all applications communicating over network it's connections, transfer rates and more.
Bandwidth Limiter (or shaper)
You can use NetLimiter to set download or upload transfer rate limits for applications, connections or groups of them. With limits you can easily manage your internet connection's bandwidth (bandwidth shaper or bandwidth controller)
Statistical tool
This feature lets you to track your internet traffic history since you've installed NetLimiter.
Additional network information
NetLimiter provides you with and additional information like WHOIS, traceroute etc.
And more...
Rule scheduler, Remote administration, Connection blocker, Running as WinNT service, User rights, Chart, Advanced Rule editor and scheduler, Zone based traffic management...

Hvis jeg forstår rigtig vil du lukke for alle programmer undtagen et par stykker i en bestemt periode?

Situation 1. Alle programmer har adgang til nettet.
Situation 2. Kun enkelte programmer har adgang til nettet, alle andre er spærret.
Er det korrekt forstået?
Hvis det er korrekt forstået tror jeg ikke det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-13 07:47

Dette program klarer det nemt, både med tid og programmer, det er dog ikke gratis:
http://salfeld.com/software/parentalcontrol/index.html

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 24-08-13 08:03
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 24-08-13 08:06
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-13 14:40

Ikke noget 'let' spørgsmål !

Hvis ikke muligheden findes i din FIREWALL ???

..så kan det blive svært

..med mindre du kan bruge dette:

http://superuser.com/questions/434162/block-all-internet-access-during-specific-times

Citat
Thanks for your help Bon!

It works indeed by blocking all ports for a specific IP address for a given schedule in the router. And when the router blocks these ports, the pc is still accessible to the network. I'm very happy with this - thanks again! –

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kharboe

Dato : 26-08-13 21:36

Tak for svaret Brassovitski.

Netlimiter virker.

Kommentar
Fra : kharboe

Dato : 26-08-13 21:37

Nu kunne jeg så godt tænke mig programmet var skjult. Altså ikke vises i nederste højre hjørne når det kører.

Ungerne fik det stoppet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-08-13 22:06

Hmmm! Ved ikke lige om der er en indstilling så programmet kun kan åbnes med et password. Jeg tror altså den bedste metode vil være at styre det via modemet. Hvem er din udbyder?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-13 15:27

Kender ikke programmet, men i 'de fleste' kan man slå muligheden fra i Options/Indstillinger:

Altså at det vises i 'nedersre højre hjørne' = Show in Systray , Vis i systembakken [V] (Fjern fluebenet).

..men når nu 'poderne' HAR luret programmet i Systembakken ...kan de nok også finde ud af at slå det fra i 'Windows Star't menuen; (Kør... CMD -> MSCONFIG ...osv. )
</MOLOKYLE>