/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Catalyst Control Center er holdt op med
Fra : jansler
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 12-08-13 13:36

Hej

Jeg har pludselig fået denne besked på min stationære: Catalyst Control Center er holdt op med at fungere.

Hvad gør jeg? Den lukker internettet ned? Jeg er ikke bekendt med, at jeg har installeret noget eller opdateret. Er der en Kandu'er som kan hjælpe mig med, hvad det er og hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak.
Jansler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-08-13 13:40
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-08-13 16:32

Catalyst Control Center lukker IKKE internettet ned. Catalyst er et tilføjelsesproram, som hører til dit grafikkort. Man kan både installere driveren til grafikkortet uden Catalyst Controlcenter, eller begge dele. På AMD's hjemmesideer der en funktion til automatisk detectering af dit grafikkort, og installation af den korrekte driver, hvis ikke dette hjælper, skal du afinstallere Catalyst ControlCenter og geninstallere den korrekte version.
http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/auto_detect.aspx klik på "Download" knappen, og lad programmet installere og køre.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 12-08-13 17:15

Hej igen

Det hjælper ikke
Nu har jeg både afinstalleret og geninstalleret. Jeg kan sagtens åbne den første side, men når jeg så går videre til nogle undersider så kommer Catalyst Control Center er holdt op.... og derefter kommer besked om at IE er holdt op med at fungere.

Et godt råd til det?

Janlser

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-08-13 17:35

Er det vista, win7 eller 8, så prøv dette.

Klik på Tandhjulet øverst til højre i IE,
klik på Internetindstillinger
klik på fanen Avanceret,
sæt flueben i Brug softwaregengivelse i stedet for GPU-gengivelse

Klik Ok

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 12-08-13 18:18

Hej Klaudi

Desværre - det virker ikke. Jeg har windows 7 til info.

Har du et andet godt råd?

Jansler

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-13 19:04

Slå Catalyst center fra i opstarten!

If you want to remove the ATI Catalyst Control Center System Tray, then you can disable it from loading up each time you restart Windows by opening the ATI Catalyst Control Center, click on the Preferences button and untick the 'Enable System Tray Menu' item. You should also go to Start>All Programs>Startup and delete any ATI entries there. Obviously if you want to use this system tray tool, you can skip this step.

http://www.tweakguides.com/ATICAT_4.html

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 12-08-13 19:59

Supert - tak jeg tester mig lige igennem

God aften og MANGE tak

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 12-08-13 20:00

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-08-13 20:21

Jeg tror ikke det hjælper at fjerne System tray ikonet/fiktionen. Catalyst Control Center køer jo alligevel i baggrunden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-08-13 12:00

velbekomme

Kommentar
Fra : Brassovitski