/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sommer
Fra : o.v.n.
Vist : 842 gange
100 point
Dato : 02-08-13 18:58

Københavnere og andre øboere i udkanten af Danmark, ind og find vintertøjet, nu er sommeren over os her på hovedlandet, årets højeste temperatur er målt lige i nærheden af mit kongerige
Skal der være et spørgsmål? Ok: Har solen skinnet i dag der hvor i bor?
godt man ikke er på job en så varm fredag, vi er så dygtige at vi kan nøjes med 4 dages uge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-13 20:00

Citat
vi er så dygtige at vi kan nøjes med 4 dages uge

Det er nærmere jeres chef, som skal bruge 3 dage til at rekonstruere firmaet efter jer hver uge.

Men her i smørhullet (deraf navnet Smørum) skinner solen altid, men til tider er det svært, at se for alle de skyer, som driver ind vestfra.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-08-13 20:09

o.v.n.,du er slået på stregen,men også kun èn streg. Vestervig 33 gr. Karup 33,1 gr.

Her nord for Thisted,stod vores på 30 gr........i skyggen.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-08-13 20:13

Ude lokalt 29* eet sted mellem A og B i Nord Jylland og ikke til at køle sig af på 2 hjul = læder kan ikke 'ånde' = sved op og ned af sig selv, godt man ikke døjer med fodsved (også), der dét til sidst endte nede. :-D
Hjemme: klima anlæg og dejligt køligt næsten for koldt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-13 20:14

Mosebaek - måler i inde i skyggen.
Vi måler da ude i solen - ellers bliver det alt forkoldt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-13 20:21

Mig bekendt var det her i Sønderjylland at vi nåede den højeste temperatur,
og vi var endnu højere på vor egen vejr stastation, over 34 grader, men desværre ikke tilmeldt DMI.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-08-13 20:24

Citat
Mosebaek - måler i inde i skyggen.

Vores sidder på nordsiden af huset. Skyggemåling,er mest realistisk.

Var i Haverslev,over middag. Hele vejen hjem,stod bilens termometer på +28,5 gr.

Ikke at forveksle med den anden,som viste 88 gr.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-08-13 20:39

NB: husk lige denne tråd, til Vinter når man IGEN klager sig over dét ene og andet.

Den eneste sved dryppende () jeg kan se, herinde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-13 21:08

Måleren i Karup viser vist forkert, her føltes det ret varmt godt jeg ikke rejste til syden for at få varme, somren kom jo også her, vi skal bare være tålmodige,
Mere pral: Vores hjemmeavlede kartofler er store, den største i dag kom på vægten før den blev kogt 520 gram og den første hjemmeavlede jordbær er begyndt at blive lidt rødt. nå den med jordbærret er ikke pral, det er vist længe siden i begyndte at plukke jordbær
Hvornår er der sommer? Det bedste svar indtil nu hørte jeg engang i radioen, hvad er jeres definition på sommer? Radio svaret bliver afsløret når engang jeg accepterer et svar.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-13 21:15

Solnedgang over havet, billedet er en uge gammelt, da var der også sol og sommer:
http://peecee.dk/upload/view/417752

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-08-13 22:10

der var ca 8 øller varmt i løgstør, men det er jo også lige i verdens centrum

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-13 22:12

Hvis jeg kunne finde ud af at sende et aften billede her fra vor bro ved Flensborg fjord,
kunne jeg sagtens overgå din solnedgang, vi kan se helt til Handewit.

Og vi kan også overgå Karup i temperatur, sikkert ikke forkert, men her havde vi altså 34 grader...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-08-13 22:49

Citat
Hvornår er der sommer?

I år startede den d. 16 maj.

http://peecee.dk/upload/view/417759

M.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-13 02:14

Citat
Har solen skinnet i dag der hvor i bor?

Ja

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-13 02:45

Så faldt temperaturen lige pludselig og det blæste op før der kom et tordenvejr forbi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-13 10:07

Så nu kommer de Jyske skyer drønende ind over os stakler i Smørum igen.
Jeg vil foreslå folketinget at der laves en lov mod det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-08-13 10:37

Undskyld mig,ikke for at ta`sommerens glæder fra jer,men for at minde jer om de fire årstider..... og hvad der uundgåeligt vil komme.

http://peecee.dk/upload/view/417781
http://peecee.dk/upload/view/417782

Så læg nu ikke ørevarmerne for langt væk. Der bliver brug for dem.

M.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-08-13 15:41

Her ved vejret ikke lige hvad det vil.

Superflot solopgang
kl. 9 lummervarme, lettere overskyet ca. 22 grader

kl. 11- overskyet - og temp på 30 grader i skyggen

kl. 12.30 nedbør og lummert

kl. 14.30 blæst og overskyet

kl. 15. skyfri himmel og igen mega varmt og blæsten har lagt sig.

så godt at blæsten fik skyerne væk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-13 17:38

Og her blev der hverdag igen efter tordenen i nat, 20-22 grader i skyggen og blæst, det passer også bedre til mit temperament i går fik jeg tiden til at gå med at finde steder hvor der var lidt bevægelse i luften

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-08-13 17:56

og så kan nogle af jer måske svare på mit spørgsmål, som jeg har sat under fugle:

khttp://www.kandu.dk/spg168215.aspxan

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-13 18:42
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-08-13 19:15

@ Eyvind

Tak for hjælpen

Jeg har idag fået svar fra ornitologisk forening

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-08-13 20:48

Her er svaret:

Citat
Jeg kan ikke henvise til nogen biologiske undersøgelser, der kan bekræfte mine antagelser. Men jeg tror, at det handler om at mursejlerne har ressource overskud pgr. af det gode vejr, som har giver dem rigeligt føde igennem en længere periode.

Fænomenet med de kaldende og jagende murseljere i flok mellem husene kan ofte opleves i middelhavslandende, som jo er begunstiget af stabilt sommervejr.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-13 20:04

Tak for svaret ans. kort og præcis jeg er glad for at jeg ikke har dig som borddame ved en fest, det ville være vanskeligt at holde snakken i gang med så korte svar.
Du spurgte i en anden tråd til mine jordbær, den første er næsten helt rød nu, måske bliver det allerede i morgen eller tirsdag at jeg smager hvordan den er, der bliver højst 15-20 bær som bliver udviklet som det ser ud nu, men det er vel ikke så galt - plantetidspunktet taget i betragtning

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-13 20:38

o.v.n.

Citat
jeg er glad for at jeg ikke har dig som borddame ved en fest, det ville være vanskeligt at holde snakken i gang med så korte svar.

Det skal du bare være glad for. Jeg var netop kommet hjem fra min søns 30 års fødselsdag (træt i snakketøjet). Tror han var glad, for ikke at høre på mig mere.

Selv taxachaufføren gav rabat, bare han slap af med mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-13 21:03

Jeg syntes nu at Ans er dejlig skarp og præcis.

Ovn - hvornår får vi billeder af de jordbær.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-13 19:08

Her kan o.v.n. lægge alle de billeder af egne jordbær

http://www.kandu.dk/spg168238.aspx