/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vista home basic
Fra : Pytten1510
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 30-07-13 08:39

Hej
Nogle som kan fortælle mig om man kan downloade windows vista home basic ..

Sønnen's pc er død og skal geninstalleres. Jeg har original licensnøgle

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 30-07-13 10:07

Er der ikke en partition på din maskine / en del af harddisken, hvor hele installationen ligger ?
Du kan bestille for små penge, hos Microsoft, eller på deres hjemmeside...
eller du kan låne en skive af en der har den version du har nøgle til..
se om ikke en af disse ting kunne hjælpe dig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-07-13 11:14

Fra msdn.microsoft.com

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 30-07-13 19:46

hmm...jeg kan ikke finde det link jeg skal benytte på msdn.microsoft.com.....ej heller linket fra microsoft.
Jeg kender desværre ikke nogen, som har en cd liggende...det var jo klart det nemmeste..

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-13 15:58

Det er fordi du ikke har en volume licens konto hos Microsoft.
Du kan ikke bare hente operativ systemer på nettet gratis.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 01-08-13 16:15

Er du sikker på den ikke ligger på din maskine..
kig i " denne computer" og se om der ikke er et drev som indeholder selve
styresystemet...det kan brændes ud derfra, eller, nemmest kan du installere
hele maskinen forfra via en menu på din PC beregnet til det samme...

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 04-08-13 21:46

Tak for svaret webnoob. Jeg valgte at få XP på maskinen, så problemet er løst