/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Varmvandsbeholder
Fra : michael30
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 30-07-13 07:44

Jeg har en varmvandsbeholder metro 110 l og den er 1 år gammel og et pillefyr som varmekilde, det vil jeg gerne kunne slukke om sommeren, så den ikke bare står og brænder piller af.
Spørgsmålet er den alm. varmvandsbeholder kan jeg få sat et el-varmelegemet i den eller skal jeg ud og købe en ny varmvandsbeholder combi

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-13 07:56

Hos mig har jeg bare fået sat en ekstra vandvarmer op og det kører både med fyr og uden
Vandvarmeren er købt ved H Nyborg for ikke mange penge og VVS manden tog 800.- for montering og opsætning

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-13 13:39

Vores søn - med gasfyr - har netop install. en kombi metro vandvarme, da det var for dyrt med pillefyr blot for at holde det varme vand. Du kan ikke få install. varmelegme i din nuv. beholder.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-07-13 18:03

en ny kombibeholder kan fåes for under 1500 hos vvs-eksperten

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-07-13 19:21

Vær lige obs på VVS-Expertens dimser der koster lidt er af østeuropæisk oprindelse og nogle gange så ringe så det absolut ikke er anbefalelsesværdigt. Jeg ville købe en anden beholder - kombi vel at mærke. Endnu bedre et solfangeranlæg, MED ekstra spiral (for pillefyret). Men pas på med VVS Experten, 0 service og masser af bundkvalitetsprodukter. Hvis man ved hvad man køber er de ok, men mange af slagbuddene er KINA og POLEN kvalitet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-07-13 19:23

Ikke forstået, i dag bruger man da ikke dyre piller, men solenergi til det varme vand,
også el forbruget producerer man da gratis, efter investering, ovenfra...

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 11-08-13 09:54

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-08-13 12:07

Selv tak michael30.