/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
*jokertegn*
Fra : yearhouse
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 15-07-13 22:10

Halløjsa.

Jeg har hørt om jokertegn, og vil lige vide hvordan jeg bruger det:

Hvis jeg f.eks vil søge i hele min computer efter ICO, WMP, DLL eller andet,
hvordan skal jeg så skrive det i søgefeltet?

MVH
TOM

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-13 23:00

Det er vist såkaldte efternavne du vil lede efter.

Eks. en exe fil kan se sådan ud blabla.exe
så leder du bare efter >> .exe <<

>> .ico << leder efter en ikon-fil

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-07-13 23:18

eller *.ico

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-13 00:33

Der findes forskellige muligheder. En stjerne/gangsternes første eller efter et eller flere bogstaver betyder at det er ligegyldigt hvad der står før eller efter bogstaverne. Et ? Erstattet et enkelt bogstav i søgestrengen. Eks. sv?nd, vil give svend, svind, osv. Du kan selvfølgelig også kombinere dem.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 16-07-13 10:07

Tak for svaret Brassovitski. Så er jeg blevet "klogere"

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-07-13 15:33

gangsternes skal selvfølgelig være gangetegn. Jeg er sku ikke helt god til at bruge Swiftkey på min smartphone endnu.

Kommentar
Fra : Brassovitski