/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Ingeniører.
Fra : sigfrid
Vist : 712 gange
100 point
Dato : 15-07-13 17:22

Hvad er uddannelse forskellen på en bygningsingeniør og civilingeniør.
V.H.Sigfrid.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-07-13 17:37

Google er din ven!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-07-13 17:42
Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 110 point
Dato : 15-07-13 17:44
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-13 17:59

Der findes 3 grader af ingeniører, i det fleste områder.
Teknikum ing. Som regel via håndværker start.
Akademi ing. Den boglige vej
Civil ing. Den meget omfattende boglige vej.

Altså hvis de 3 trin ikke efterhånden er blevet udvandet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-07-13 19:25

De har delvis fået nye navne, og er blevet udvandet.

Ud over de tre -gammeldags- grader findes der retninger som kemi, bygning , elektro, maskin m.fl.

Retningerne er ikke helt ens for de tre grader.

Og så forvirres det helt af at man på engelsk ofte bruger betegnelsen civil i betydningen af bygnings - især for det der er under jorden.
Så hvis man til en englænder siger at man er civilingeniør af elektroretningen, bliver han het forvirret.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-07-13 22:02

Civil ingeniør er den engelske betegnelse for bygnings ingeniør, derfor forvirringen.

I Danmark er Civil ingeniør den længste og mest teoretiske uddannelse,
kortere er akademi ingeniørene, med en kortere og lidt mere bundet uddannelse, stadig i klasser,
mest praktisk er teknikum ingeniørerne, der oftest har en håndværker baggrund, med svende brev.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 17-07-13 07:48

Tak for svaret poten.
Og også jer andre.V.H Sigfrid.