/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Flere afstemninger = Direkte demokrati
Fra : toor
Vist : 597 gange
50 point
Dato : 20-06-13 10:35

Mange mennesker siger, at politikerne ikke lytter til befolkningen ...

Er det en god idé / dårlig idé med flere folkeafstemninger ?

Også kaldet : Direkte demokrati ...

http://www.folkestyre.dk/

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 20-06-13 11:09

Det synes jeg ikke. Demokrati er mere end bare at mene noget og at sætte et kryds. Det er at deltage i en dialog, være villig til at indgå kompromiser for at finde gode og effektive løsninger og at kunne tage ansvar for sine holdninger.

Derfor mener jeg ikke det vil gøre samfundet mere demokratisk, hvis vi afholdt flere folkeafstemninger.

Men man kan naturligvis altid diskutere om den model for repræsentativt demokrati vi har i Danmark, er den bedste

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 20-06-13 12:06

Så er "trollen" tilbage - lad være med at fodre den.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-06-13 15:23

Vi har den udmærkede mindretalsbeskyttelse i Grundloven, at hvis 1/3 af folketingsmedlemmerne forlanger det, skal et vedtaget lovforslag (med visse undtagelser) til folkeafstemning, hvortil kommer reglen om 5/6 flertal i tinget for suverænitetsafgivelse, ellers skal folket høres.

Det synes jeg er en glimrende model.

Hvis det lykkes EL og O at få den nye europæiske patentordning til folkeafstemning, tvivler jeg meget på at de feste vælgere aner hvad det drejer sig om!

jøjø, er du udpeget som medlem af "vogternes råd", eller er det bare din personlige holdning?

Lad dog Kandu-teamet om sindelagskontrol!

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 50 point
Dato : 20-06-13 17:39

Jeg ved sagomelme ikke, om jeg tør byde ind her. Tænk, hvis det jeg skriver, ikke er politisk korrekt.

Nej for hulen da, vi skal endelig ikke ha' flere folkeafstemninger - pøblen har ikke en skid forstand på, hvordan politik skal drejes. Politik er skam forbeholdt den elitære del af befolkningen, som bor i de mondæne kvarterer, hvor virkningen af den uhæmmet indvandring ikke er nået til ......endnu da.

Citat
Hvis det lykkes EL og O at få den nye europæiske patentordning til folkeafstemning, tvivler jeg meget på at de feste vælgere aner hvad det drejer sig om!
Ja uha da fy føj. Pøblen har ikke en skid forstand på EU spørgsmål.
Det så vi -endda så tydelig, dengang rakkerpakket fik lov til at stemme om utopi-valutaen øvroen.
Uha da, det blev jo et NEJ Selv den dag i dag, ærgrer Polle Narrehat, Uffe Surmule og Marianne Helved sig.

Næ, så vigtige spørgsmål har det bedst ved at blive varetaget af nogen, som aldrig har været - eller nogensinde kommer ud på det danske arbejde.
Kort sagt, de har aldrig lavet for 5 øre gavn.

Må Gud være med Jer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-06-13 19:11

Kender i den om Rudolph?
Rudolph med den grimme kluuud....

Nu igen i ny forklædning!

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 20-06-13 19:31

Citat
jøjø, er du udpeget som medlem af "vogternes råd", eller er det bare din personlige holdning?

Jamen, vagnr, det har vi jo diskuteret før!!

Det drejer sig jo ikke om egentlige spørgsmål, men om trolling! - toor er ligeglad med svarene.

Hvis du stadigvæk elsker trolde, så kan ingen da forbyde dig at fodre dem

- men når du reagerer på en trolls indlæg, så vil snart hvert tredje spørgsmål her på Kandu igen være fra denne troll - Jørn Rudolph - toor - Bamvinox - os.v.

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=164198

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-06-13 19:57

Jøjø, min pointe er netop den, jeg gør hvad jeg vil, du gør hvad du vil, mem jeg gider ikke blive belært af andre om hvad jeg skal gøre.

Hvis Kandu-teamet ser det som et problem, stopper de det, så det er der du skal henvende dig!
Ups, jeg kom vist til at belære nogen, det er sikkert ligeså nytteløst som den anden vej rundt

Kommentar
Fra : toor

Dato : 20-06-13 20:16

TAK for jeres svar, også svar på noget, som ikke kommer spørgsmålet ved ..

Godkendelse af svar
Fra : toor

Dato : 20-06-13 20:17

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-13 21:00

Og Rudolf plejer også at være så flink, at afslutte sine spørgsmål efter et par timer.
og varme.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 20-06-13 21:05

Fungerer Schweiz godt?
Behøver jeg uddybe? Nej vel?!