Er Københavns bycykler "kommunisme" ?
Fra : Bambinox
Vist : 566 gange
10 point
Dato : 01-10-12 19:49

http://jyllands-posten.dk/politik/article4858347.ece

København mister snart sine bycykler.

ØV !

De har været der siden 1995 ...

Martin Geertsen kalder bycyklerne den rene og skære "kommunisme" ...

Er de da det ?

Fra : marken84

Dato : 01-10-12 19:57

1 tåbe kan da spørge om mere end 10 vise kan svare på...

Fra : jøjø

Dato : 01-10-12 20:01

Citat
1 tåbe kan da spørge om mere end 10 vise kan svare på...

- er der virkelig ikke noget at gøre - efterhånden er hvert 3. "spørgsmål" fra Jørn - han er ved at tage livet af Kandu - man bliver så uendelig træt af hans møven ind.

Fra : marken84

Dato : 01-10-12 20:09

Så fuldstændig og ganske!

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 10 point
Dato : 01-10-12 20:51

I modsætning til de tidligere indlæg, synes jeg det er et helt rimeligt spørgsmål!

Martin Gertsen tror måske, at bare man stempler noget som kommunisme, går det væk af sig selv, men vores bycykler er stærkt forældede, noget lort at køre på (især på de brolagte gader i indre by er de massive dæk en pinsel) og MG skulle hellere tænke på at gøre byen tiltrækkende for turister, pendlere m.fl, end bruge koldkrigsterminologi.

Sidste år i Paris, lækre bycykler allevegne, ikke bare i det absolutte centrum, London, Rom, Wien, selv the big apple har fået bycykler, der i modsætning til de københavnske IKKE sparker røv

Det var flot da Kbh var firstmovers på bycykler, men siden har de stået helt stille, og nu står de af

Fra : jøjø

Dato : 01-10-12 20:54

Hvorfor skal det absolut være så let for en enkelt person at oprette nye profiler i een uendelighed
- og holde andre "normale" brugere for nar?

Er det fordi Kandus ejere er blevet så grådige, at de kun tænker på reklamepenge, og ikke frygter, at reelle nye (og gamle?) brugere flygter skrigende væk, når de opdager, hvordan Kandu misbruges?

Fra : jøjø

Dato : 01-10-12 21:06

- den eneste Kanduer, der vist ikke helt har fattet, at Jørn er en troll, er vist vagnr - fred være med ham.

- vagnr stiller troligt op, når Jørn er på banen, ca hvert kvarter, med et nyt "spørgsmål", som Jørn overhovedet ikke er interesseret i.

Jørn smider maddingen ud, og vagnr griber den gladeligt.
Ikke det mest smarte, hvis man vil trætte en troll, men det vil vagnr måske ikke?

http://da.wikipedia.org/wiki/Troll

Fra : 3773

Dato : 01-10-12 21:07

RIP kandu.dk. Et site i forfald, der fremadrettet oversvømmes at kopierede spørgsmål, fra i særdeleshed PeterTheissen (der åbenbart hedder Christian) og en personage der hedder Jørn Rudolph. Sidstnævnte har man svoret man ville holde ude. Det lykkedes så ikke specielt godt. Og personagen med klovnehåret hærger nu igen frit, uden indblanding fra tiiiiimet. Man mangler bare en klarmelding fra tiiiimet med: Jørn er sørme sød og ham beholder vi.

Fra : 3773

Dato : 01-10-12 21:09

vagnr elsker at være på. Han er også bedste venner med Petertheissen/Christian.

Fra : vagnr

Dato : 01-10-12 21:15

jøjø, du er velkommen til at have dine synspunkter, men jeg behøver ikke dele dem.

Jeg forholder mig til spm, ikke til spørger.

Jeg lader mig heller ikke hidse op af spm jeg ikke gider forholde mig til, jeg lader bare være med at svare, men det ophidser dig tilsyneladende?

Fra : jqb

Dato : 01-10-12 21:15

Citat
vagnr elsker at være på. Han er også bedste venner med Petertheissen/Christian.

Hvorfor kan man ikke bare ignorere spørgsmål man synes er dumme, og lade være med at spekulere på om folk har oprettet flere profiler (det er muligt der er nogen der gør det; jeg kan bare ikke rigtig se pointen i det)?

Der er i hvert fald ingen grund til at angribe folk der forsøger at give saglige svar.

Fra : Bambinox

Dato : 01-10-12 21:25

Hold da k..t jøjø, marken84, 3773 - lad være med at genere vagnr ...

Gener bare mig - det rager mig en høstblomst

Godkendelse af svar
Fra : Bambinox

Dato : 01-10-12 21:28

Tak for svaret vagnr.

Giver dig helt ret - De er IKKE gode at køre på !

Desuden bliver "halvdelen" stjålet og den anden "halvdel" skal repareres ...

Nåh ja - nogen er der vel tilbage ...

Alligevel lidt trist for København ...

Fra : jøjø

Dato : 01-10-12 21:33

Citat
Jeg forholder mig til spm, ikke til spørger

Jamen vagnr, det drejer sig jo netop ikke om egentlige spørgsmål, det drejer sig om trolling!!!!!!!

Citat
Hvorfor kan man ikke bare ignorere spørgsmål man synes er dumme, og lade være med at spekulere på om folk har oprettet flere profiler

Man kan ikke længere ignorere Jørn - som sagt drukner Kandu snart i hans "spørgsmål".

Det må være muligt at kunne diskutere, hvad Kandu kan/vil gøre ved så massiv trolling.

Dette er jo ikke et angreb på venlige, naive vagnr, men et lille vink med en vognstang om, at han er med til at holde Jørns trolling i live - og er det det, som vagnr vil???

Fra : Bambinox

Dato : 01-10-12 21:41

Nu ved jeg ikke hvad "trolling" er for noget Og jeg er desuden lige glad i begge ender.

Jeg stiller spørgsmål (OK - måske for mange), men det er, mere eller mindre seriøse spørgsmål.

Take it or leave it

Ingen er jo tvunget til at deltage i mine spørgsmål, vel ?

Hvornår kommer du selv med nogle gode spørgsmål og svar jøjø ?

Fra : jøjø

Dato : 01-10-12 21:46

Trolling har som sagt intet at gøre med at debattere.

Lad være med at fodre troldene, de holder dig for nar - jag dem i stedet ud af debatten.

Fra : Bambinox

Dato : 01-10-12 21:47

jqb ... Grunden til, at jeg opretter *mange* profiler er den simple grund, at teamet blacklister mig ind imellem. Men så opretter jeg jo bare en ny profil, hvis jeg ellers gider.

Har IKKE andre profiler kørende end denne ene -

Nåh men god nat og tak for i dag ...

Fra : vagnr

Dato : 01-10-12 21:52

Ved I hvad, måske skulle i tage en Botoxkur, det kan åbenbart modvirke depressioner, som jeg netop har læst

www.scientificamerican.com/article.cfm?id=botox-fights-depression&WT.mc_id=SA_DD_20121001

Jeg kunne måske også sige det på en anden måde, jeg gør det jeg synes er rigtigt, ligesom I åbenbart gør, jeg prøver, i modsætning til jer, ikke at blande mig i andres adfærd, eller hæfte etiketter på dem, og jeg behøver ikke (selv om jeg sikker på det er venligt ment) nogen til at forsvare mig, opfatter mig ikke som specielt naiv, men som rimeligt venlig/hjælpsom

I min ungdom dyrkede jeg lidt trolling, sågar efter tun (fangede ikke nogen) men har aldrig opfattet mig som fisken der skulle bide på krogen

Fra : jøjø

Dato : 01-10-12 22:14

Citat
jeg prøver, i modsætning til jer, ikke at blande mig i andres adfærd

ja, det er da en usandhed, der vil noget
- selvfølgelig blander også du dig i andres adfærd.

Fra : vagnr

Dato : 01-10-12 22:24

Citat
ja, det er da en usandhed, der vil noget
- selvfølgelig blander også du dig i andres adfærd.

Øh, hvad med et eksempel, med citat, i stedet for bare en påstand??

Jeg forholder mig selvf til andres indlæg og holdninger, men (håber jeg) ikke til deres ret til at komme med indlæggene, eller deres ret til at have holdningerne.

Hvor du, i dit indlæg 21.33, mener dig berettiget til at fortælle mig hvad jeg må og ikke må!

Fra : jøjø

Dato : 01-10-12 22:38

Citat
Hvor du, i dit indlæg 21.33, mener dig berettiget til at fortælle mig hvad jeg må og ikke må!

vagnr, jeg fortæller dig ikke, hvad du må eller ej, jeg gør dig opmærksom på Jørns trolling
- hvis du gerne vil holde liv i den, er der sikkert ikke nogen, der vil forhindre dig i det.

Jo, mon ikke profilen Bambinox bliver slettet af Kandu på et tidspunkt, som Jørns tidligere profiler (vel et par hundrede)
- men de har sikkert, som jeg, også misforstået noget.

Jeg har set mit dejlige Kandu indvaderet i ekstrem grad af trolling igennem længere tid, og det har ærgret mig meget, men det er åbenbart nyttesløst at komme med løsningsforslag såsom at trætte trolden.

Fra : 3773

Dato : 01-10-12 22:40

Sikke noget bræk at fyre af vagnr. Og Jørns kommentarer er totalt ude ag propertioner. At Jørn ikke ved hvad trolling er, er jo den fæleste løgn. Kandu.dk er jo ikke den første side han er udelukket fra. Henvisningerne til at han er troll, er jo sket uafbrudt de seneste par år. Det såkaldte tiiiime har dømt ham uønsket, men håndhæver det ikke. Det er så utroligt sølle, og måske mere det såkaldte tiiiiiimes skyld. Ikke at frikende fjoget med klovnehåret, han har kklart fået meldt han er uønsket, men efterkommer ikke dette.

Men RIP kandu. Trist det gik sådan. Og i den forbindelse tillykke til vagnr og Jørn, Det lader tli i fik et sted i kan tale med hinanden.

Fra : vagnr

Dato : 01-10-12 23:06

Tak for jeres svar.

Såvidt jeg kan læse, har du, jøjø allerede 20.01 beklaget sig over Jørns spm, og det gør du gentagne gange. Jeg læser indlæggene, inden jeg svarer, og for mig at se mener du dig berettiget til at fortælle mig, hvordan jeg skal forholde mig til spm stillet af Jørn! Og jeg savner dine henvisninger til at
Citat
ja, det er da en usandhed, der vil noget
- selvfølgelig blander også du dig i andres adfærd.

Men jeg tør da ikke helt udelukke, at du kan finde noget, en af kanduerne skrev engang en PM til mig om min stil, det syntes jeg han havde ret i, og har siden prøvet at holde en sober tone.

3773, når folk argumenterer med bræk, bliver jeg helt overbevist om, at de ikke har deres argumenter i orden.

Men for mig er det afgørende stadig, hvis et andet kandumedlem, der ikke troller, havde stillet det samme spm, så havde det vel været OK, ik?

Og så kunne I jo bare ignorere det, hvis det blev stillet af en I ikke kunne lide, ik?

Teamet, som det vist staves, vil sikkert udelukke trolls, når det passer dem, men der er vist lidt fantomet over trolls, ånden der går igen, husker I vel fra jeres barndoms tegneserier!

Godnat!

Du har følgende muligheder