/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Heysan alle sammen !!!
Fra : Sunowich
Vist : 703 gange
300 point
Dato : 14-06-13 13:27

Har i det godt herinde ?? Jeg har det ok og det er jo ...næsten sommer og pigerne er ikke pakket så meget ind uhmm He he

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-06-13 13:33

Heysan, hvilket sprog er det?

Og her blæser det så meget at selv pigerne pakker sig...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-13 13:55

Møjvejr i det Nordjyske

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-06-13 14:16

Og vi kører nu derop fra det sønderjyske, heldigvis med medvind.

Om heysan,
vi var i marsken i går her syd for grænsen, gammel dansk land men nu tysk sproget,
er det tilsvarende østpå, at det svenske sprog der vinder indpas?

Så er der snart ikke noget rigtig dansk tilbage. Vi synger jo på engelsk...

Det er længe siden jeg boede i hovedstaden, dengang de skiftede til højre kørsel, hinsidan,
jeg mener hej er svensk og san er japansk, og dengang sagde vi ikke heysan på djævle øen??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-13 14:41

Som skrevet møjvejr - og så dukker solen lige frem og gør et forsøg på at lune lidt, for derefter at give en ordentlig omgang vand.
Men altid brokker vi os over vejret, Dansk folkesport = sommer og vinter, ikke så meget om forår/efterår.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-06-13 16:01

Citat
Heysan, hvilket sprog er det?

Han skriver da flot dansk.

Citat
Møjvejr i det Nordjyske

Ja,ind imellem. Det har været gråvejr. Uheldsvis kom lige jeg forbi en gyllevogn. Han mente åbenbart at resterne lige så godt kunne læsses af på min bil,som i marken.

Så jeg ville lige vaske den,da jeg kom hjem,men så brød solen frem.(Ikke godt til bilvask).

Paradoks: Når solen skinner,dur det ikke at vaske bil (Indtørrer). Når det er gråvejr,gider jeg ikke. For så vil det nok snart regne,og så kan det ikke ses,den er vasket.

Livet er sgu en svær størrelse.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-13 19:44

Så vidt jeg kan se, er sproget noget Syd Sjællandsk.
Her i Smørum blæser det og solen skinner og jeg er ved at løbe tør for solcreme med faktor 30
(solskoldet smiley)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-13 20:44

Citat
Uheldsvis kom lige jeg forbi en gyllevogn.

Uha - da - da jeg var ved at køre en vong ned, han kunne ikke engang se mig - hans problem og en PÆN hilsen fra samme??

Citat
for solcreme med faktor 30

Har du mistet huden fra sidste år eller er du?? bare en ALBINO..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-13 20:46

Citat
og en PÆN hilsen fra samme??

ALTSÅ en såkaldt ''finger'' bare fordi osv...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-13 23:46

Hey Sunowich

Godt at se du er her endnu. Selv er jeg ikke meget på Kandu for tiden, Jeg bruger ikke min PC ret meget. Det er sommer og haven kalder.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 15-06-13 21:20

Hej, hej der

Var til dyreskue i Odense i dag. Der var tre heftige byger lige i rap. Som desvære jagtede folk hjem. Og fik salget op af engangs-regnfrakker hos en plantskole der havde en stand der.
De kostede 10 i tør-vejr og 20 i regnvejr.
Men de var da så flinke jeg fik den til 10 alligevel. Flinke mænner.

Men her til aften da der skal være gril og det hele der. Er der heldigvis for dem, kommet andre boller på suppen og det er tørvejr nu.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-06-13 21:59

Og til oplysning så betyder heysan bare hej. Heysan er svensk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-13 10:48

Nixen Granner01 - Heysan er SønderSjællandsk.

På Svensk hedder det "Hejsan"

Her skinner solen.........................oppe bag ved skyerne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-06-13 17:25

Mine børnebørn er fra Skåne og de siger hejsan, og sådan staves det i skolebøgerne. Jeg hjælper dem med lektier når de er her. Og jeg kommer selv fra svenske bedsteforældre. Men er født og opvokset i Danmark.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-06-13 17:57

Jeg tror også på at hejsan, ikke heysan, er svensk, det syd sjællandske tror jeg ikke på?

Iøvrigt er hey noget hø og san er høflig talemåde i Japan,
så heysan er Høflig japansk Hø, og det giver jo ikke nogen mening...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-13 17:58

Min gamle ven fra Kil,der har haft et "Åkeri" firma,siger stadigvæk: Hej på dej. Eller noget i den stil.

Når vi snakker,han på Svensk,og jeg på Thy`sk,og han intet forstår,siger han øj..øj..øj.
Og lader høfligt som om han forstod det hele.

Men når vi så har fået nogle "genstande",forstår vi hinanden udmærket.

M.