/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke finde harddisk.
Fra : pop3
Vist : 590 gange
500 point
Dato : 09-06-13 16:02

Min gode gamle hp stationær som køre win7, er til syneladen stået af.
Jeg har fundet ud af at maskinen ikke kan finde harddisken. Efter at have rodet lidt med diverse
kabler til harddisken fik jeg den til at køre i 20 minutter, så var der blå skærm igen.
Grafikkort, skærm er OK. Er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan redde min maskine

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-06-13 16:07

Kan det være din HD, der er på vej til at "stå af"?

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 09-06-13 16:37

Nej, har prøvet en anden.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-06-13 20:41

Hvad kunne du erfare ved at køre med anden disk?

Samme problemer, blue screen? Eller nogle andre?

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 09-06-13 22:34

Ja, samme problem.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-06-13 23:51

Blue screen of death skyldes for det meste defekt, manglende eller inkompatibel driver.

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 10-06-13 00:34

Har prøvet om det kunne lade sig gøre at formatere og indsætte en ny win7. Men det kunne ikke lade sig gøre, da den heller ikke kunne finde harddisken.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-13 06:58

Alt tyder på hardwarefejl. Når Du starter maskinen kommer der så ikke en kort oversigt som viser de diske/drev der er fundet? Har du tjekket i BIOS at disken er registreret.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-06-13 10:21

Ja det lyder ikke godt. prøv en HIRENS boot cd og se hvad du kan finde ud af med de værktøjer der er der. hilsen Steen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-06-13 10:28

Har du været inde i computeradministratoin via computer - og så diskhåndtering, om HDD'en kan ses der?

Min tidligere stationære PC, havde det med - efter en tid - ikke at ville starte - kunne ikke finde HDD.

Af med alle kablerne - på med dem igen, og den kørte igen i en periode. Det var som om, at kablerne "gik løse" efter en tid. Du kunne også prøve, at skifte kablerne.

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 10-06-13 12:13

Tak for jeres indlæg. Men det er svært at komme i bios og administrationen når skærmen er blå.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-06-13 12:51

nej det gøres lige når du starter ved at trykke f10 eller delite, står på skærmen lige 1 sec, og det er der det gælder. inden den bliver blå
hilsen Steen
Hirens boot er en dkive du laver på en anden pc og så lader du den defekte på boote på skiven og køre windows i ram her er så en meny med alskens værktøjer til at undersøge disken med.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-13 14:43

He!
Skærmen er normalt sort imedm BIOS' laver opstartstjek. Hvis ikke 'Quickboot/fastboot', er aktiveret, vises en stribe tekst, som fortæller, hvad der tjekkes under opstarten, men det tyder på at du ikke får dette vist, så havde du nok lagt mærke til det.
Hvilken model HP helt præcis handler det om?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-13 14:59

stone47
Citat
Hirens boot er en dkive du laver på en anden pc og så lader du den defekte på boote på skiven og køre windows i ram her er så en meny med alskens værktøjer til at undersøge disken med.
hilsen Steen

Jeg tror ikke Hirens kan bruges til noget når hardwaren ikke er fundet, og registreret i opstarten.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 10-06-13 17:16

prøv at slå automatisk genstart fra, det gør du sådan her.

kontrolpanel
system
avanceret system indstillinger, og fjern fluebenet, så genstarte din maskine ikke ved fejl, der efter er det lidt nemmere at fejlsøge.

fejl kan være mange. køre ur og dato rigtigt. hvis ikke kan det være det lille batteri der sider på bundkortet

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-06-13 18:30

hvad står der når du har " bsod (blue screen of dead)

kig nederst hvor der enten står en stop kode
eller fejl med en eller anden fil

ellers kunne det tyde på at enten din strønforsyning eller pross er stået af.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 500 point
Dato : 10-06-13 18:46

Hold nu lige inde med skydningen. Første Priotet må være at tjekke om disken registreres korrekt ved opstart, gør den ikke det er alle øvrige råd her intet værd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-13 20:13

Nøeh.... fejlfinding begynder på hardware-niveau : SKIFT KABLET..mellem HD og og controller/bundkort
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-13 20:37

Når du engang finder disken, så prøv dette program.
HD Tune Pro

Godkendelse af svar
Fra : pop3

Dato : 16-06-13 16:33

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-06-13 17:41

Hej lykkedes det at få disken registreret?