/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Alternativ til dropbox
Fra : bhermann
Vist : 925 gange
100 point
Dato : 13-05-13 20:55

Har brug for at udveksle 2-300MB med en, som ikke har mulighed for at installere Dropbox i sin ende.
Hvilke andre hurtige, gratis løsninger er der?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-05-13 21:03

f. eks Google drev
Det virker fint til den slags, kræver dog at du har en google konto.

Der er jo også skydrive hvis du er mere til en microsoft løsning

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 13-05-13 21:04

Du kan bruge DropSend og gratis sende filer up til 2 GB stykket. Men dog max 4 stk. gratis, derefter koster det. Men hvis man har en flot filer så pak den i en enkelt fil så kan man sende mange filer på en måned. Bruger det selv en del.
Det fungerer ved at man uploader til en site og modtageren modtager så et download link hvor vedkomne kan hente filen ned lige så mange gange de ønsker i en uge. Derefter bliver den slettet.

http://www.dropsend.com/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-13 21:05

Rettelse.

Det var 5 stk. gratis om måneden.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 13-05-13 21:29

Problemstillingen er, at jeg skal have en anden til at overføre filer til mig.
Kan man med Google Drive lave en folder, som en anden kan uploade filer til?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-05-13 22:02

her er lidt at starte med,... sig til hvis du ønsker flere,..

10 gratis services til online lagring af dine filer,
http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/10GratisServicesTilOnlineLagringAfDineFiler/1114

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-13 22:02

Så måske her. http://www.sendspace.com/
Men din "makker" er nødt til at registrere sig.

DropSend er det samme og der skal man også blot registrere sig. Men kun den der sender. Modtager skal ikke gøre noget ud over at downloade filen via download linket.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-13 22:10

bhermann

skal jeg prøve at sende dig en fil via DropSend, så kan du se hvor let det er. Kræver blot at du oplyser en mail adresse.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-05-13 22:11
Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-05-13 23:41

Det er lidt underligt at den anden ikke skulle have mulighed for at installere Dropbox.

Et eller anden software skal deen anden nødvendigvis have for at det kan lade sig gøre.

Men her skal opridses et par lavtekniske muligheder.
Han sender som vedhæftet fil til en mail. Det går kun hvis både din og hans udbyder accepterer det. Det gør de færreste.

I åbner begge en skype forbindelse. Han behøver hverken at have mikrofon eller noget at høre i. Man kan chatte via skype. Og man kan filoverføre direkte over skype. Også store filer.

Han gemmer på et usb memory stik og sender det med snegleposten.

Endelig kan du have en filserver som han kan logge på og overføre til. Det kræver at du kan sætte sådan en op . forklaring er for langhåret til at bringe her.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-05-13 00:13

Citat
Endelig kan du have en filserver som han kan logge på og overføre til

.. ja,.. det ligger der 18 - 20 link til,.. lige før dit indlæg,

Citat
forklaring er for langhåret til at bringe her.

.. for langhåret,.. ?

hvis han er i tvivl,.. kan han bare kikke på youtube,
http://www.youtube.com/results?search_query=how+share+files&oq=how+share+fil&gs_l=youtube.1.0.0.5626.10195.0.20116.13.11.0.2.2.0.82.607.11.11.0...0.0...1ac.1.11.youtube.nXbKr_4PN_4

fx. denne til en begyndelse,... det er ikke så langhåret endda,..vel,. ?

http://www.youtube.com/watch?v=P_QeVimqlE4

bevares,.. det kræver måske han kan en smule basal / simpel Engelsk.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-05-13 08:49

Så kan der vist ikke koges mere suppe på den.

Citat
Så måske her. http://www.sendspace.com/
Men din "makker" er nødt til at registrere sig.

Tror det ikke, man behøver heller ikke give dem en mailadresse.
Gør man det, er man sikker på at blive spammet med mails fra dem.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-05-13 10:37

Citat
Gør man det, er man sikker på at blive spammet med mails fra dem.

derfor bruger man en midlertidig mail,.. fx
https://www.guerrillamail.com/

den er 'online'
og varer kun 1 time

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-05-13 11:00

Ja ok, det var så ikke lige det der blev spugt om, men der findes også et hav af de udbydere..
men som regel er de ''spam-mails udbydere'' også bandlyst af de hjemmesider man vil benytte dem på.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-05-13 18:04

Citat
Endelig kan du have en filserver som han kan logge på og overføre til. Det kræver at du kan sætte sådan en op . forklaring er for langhåret til at bringe her

Det jeg mente, og det er måske ikke helt klart for alle, var at bherman kan lave en filserver hjemme hos sig selv, på egen ipadresse . Det kræver en langhåret forklaring

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-13 19:02

Her er den absolut nemme metode, ved brug af egen enkle server, som bare lige installeres i windows. Dog skal der evt. gives tilladelse i routeren (DMZ) så der bliver fri adgang
http://www.rejetto.com/hfs/?f=intro

Jeg bruger min lille server som kører i windows xp men jeg mener også at den kan køre i nyere.

Den installeres og indstilles lidt.
Jeg laver en konto og password til den eller de der skal bruge serveren.

Så sendes der mit ip nummer og password til vedkommende og der kan sendes og hentes filer

Endnu nemmere er at bruge et FTP program
evt. det gratis "filezilla"

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 01-06-13 11:55

Tak for svaret Fijala.