/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Legetøjsbil måske Dooge eller Tekno ?
Fra : kai-d
Vist : 569 gange
300 point
Dato : 13-04-13 23:55

Som dreng var jeg indehaver af en legetøjs lastbil måske Dooge eller Tekno men kan være et andet mærke fra ca. 50-erne. Længde nok ca. 8-10 cm.
Noget særligt var at der lå reservehjul på taget af førehuset, når man drejede på det styrede man forhjulene.
Mange tak om der kan komme et tip.
Med venlig hilsen.
Kai.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-04-13 00:29

DOOGE?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-04-13 00:38
Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 300 point
Dato : 14-04-13 07:39

Jeg er 99,99 % sikker på at det IKKE er en Tekno. Der kom først styring på dem i slut 60'erne begyndelsen af 70'erne. Her trykkede man oven på førehuset fra side til side, og så drejede styretøjet. Jeg har også gennempløjet Tekno katalogerne, og kan ikke finde nogen lastbil med reservehjul oven på førehuset.

Corgi lavede nogen med den styring, du snakker om, bla. en VW bobbel. Den har Nr. 256 og den kan du sagtens goggle. Det skulle ikke undre mig om Corgi også har lavet andre med denne styring.
Hvis jeg skulle komme med et bud hælder jeg mere til noget engelsk eller japansk.

Jeg kan godt huske, at der var nogen legetøjsbiler, med den styring. Corgi'en er den eneste lige nu jeg kan komme i tanke om.

MVH

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-04-13 10:07

Citat
Corgi lavede nogen med den styring, du snakker om, bla. en VW bobbel. Den har Nr. 256 og den kan du sagtens goggle. Det skulle ikke undre mig om Corgi også har lavet andre med denne styring.
Hvis jeg skulle komme med et bud hælder jeg mere til noget engelsk eller japansk.

Jeg mener at Corgi havde det største udvalg.
Selv havde jeg Matchbox, men det var kun deres arbejdsmaskiner

Iøvrigt har jeg 6 Matchbox veteranbiler som jeg gerne vil af med hvis nogen lige mangler til at komplettere en samling, den er vistnok på 15 stk som ikke er møj værd hvis den ikke er komplet.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 14-04-13 23:12

Tak for svaret viskinge.
Tak for hjælpen leder lidt videre.
Mvh. Kai.