/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Andre interesser
#NavnPoint
ans 4754
dova 4216
Nordsted1 4120
refi 3947
Klaudi 3235
HelleBirg.. 2285
molokyle 2211
KarlOveJe.. 2007
arne.jako.. 1925
10  svendgive.. 1869
Diesel motoren
Fra : jensviggo
Vist : 412 gange
27 point
Dato : 12-03-13 07:25

Så kom vi til at snakke om dieselmotoren, hvordan sker antændelsen af diesel i en dieselmotor, tændrør (gnist) i en benzinmotor, men hvad med dieselmotoren, er det det høje tryk der skaber antændelsestemperaturen?

 
 
Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 27 point
Dato : 12-03-13 08:36

Citat
De to mest anvendte principper for stempelmotorer er hhv. Ottomotor og dieselmotor, begge opkaldt efter deres opfindere. Rudolf Diesel (1858-1913) fra Tyskland udviklede dieselmotoren i 1893-97.

I en dieselmotor, som er en varmekraftmaskine, indsprøjtes dieselolie i en komprimeret luftmængde og selvantænder på grund af temperaturen. Derfor bruger dieselmotorer ikke tændrør, som ottomotoren. Før motorstart skal et gløderør i topstykket dog opvarmes, så dieselolie der rammer dette, opvarmes. Gløderøret er kun i brug i 5-30 sekunder, da spildvarmen under driften overtager opvarmningen.

En dieselmotor kan realiseres som enten totaktsmotor eller firetaktsmotor.

http://da.wikipedia.org/wiki/Dieselmotor

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo


Dato : 12-03-13 08:48

Tak for svaret mig-selv.

Tusind tak

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173456
Tips : 31650
Nyheder : 719565
Indlæg : 6382314
Brugere : 218248

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste