/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slipstreame
Fra : kj
Vist : 692 gange
200 point
Dato : 19-02-13 14:35

Har hørt at man kan slipstreame, altså lave f.eks. en XP CD med drivere og servicepack 3.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-02-13 15:04

Jeps, søg efter nlite.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-02-13 15:06
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-13 15:14

Glem det, hvis det i det hele taget lykkedes dig at lave en,
så er den forældet når du en gang skal bruge den,
så er der kommet 500+ nye opdateringer!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-13 18:56

Det ville da ikke være så tosset................jeg lægger da en gang i mellem XPsp1 ind og kører så sp3, og det ville da være nemmere at have en XPsp3 - men det er nu aldrig lykkedes mig at slipstreame.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-13 19:12

Det kræver bare en XP cd og en SP3 + nlite, fortæl program hvor de befinder sig og hvor den skal gemme den slipstreamede iso fil!

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 19-02-13 21:25

Men erfaring med at slipstreame er kun gode - er aldrig gået galt.

En fordel ved at forberede installationsfilerne med nlite er også at man kan indtaste alt, der ellers skal indtastes i løbet af installationen - og man kan på forhånd tilrette alt det, man ellers gør med en ny installation, når den er installeret.

Man kan også inkludere sine drivere og meget mere, hvis man orker at sætte sig ind i det.

Det er klart at den meget detaljerede tilretning mest er en fidus, hvis man installerer flere gange på den samme maskine og er det forskellige kan man nøjes med de enklere som serienummer, lokalisering o.l.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 03-03-13 16:59

Her en vejledning på dansk
http://www.fromsej.dk/html/nlite/nlite.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-13 09:56

Hallooo er der nogen hjemme, hva' med at vise bare "lidt" interesse i spørgsmål?!

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 22-03-13 10:02

Tak for svaret Klaudi.