/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Salsa dans og salsa sovs?
Fra : sebberdii2
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 16-02-13 19:23

Hej igen folkens.

Snakkede om salsa-dans med en veninde igår, og det fik min hjerne på arbejde.
Er der nogen som ved, om salsa-dansen og salsa-sovsen (den til nachos) har noget til fælles?
Har fundet ud af at salsa betyder "sovs" på spansk, men har de mere end dét til fælles. Er det en tradition at spise nachos når man danser salsa? Hvilken salsa blev opfundet først?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 16-02-13 19:40

Salsa er spansk og betyder "sovs". I overført betydning står det for "livets sovs", d.v.s en god blanding af stærke ingredienser, som fyldestgører livets behov: Dans, musik, livsglæde, fysisk kontakt, sensualitet osv.

http://www.faktalink.dk/titelliste/dans/danssals

Godkendelse af svar
Fra : sebberdii2

Dato : 20-02-13 12:14

Tak for svaret katekismus.