/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overføre til ny PC
Fra : 20Kroner
Vist : 644 gange
50 point
Dato : 12-02-13 08:26

Jeg har en stationær Medion PC. Den vil ikke rigtig mere og jeg skal have en ny. Jeg har et slægtsprogram "Family Tree Maker". Ertf der nogen der ved, om det kan og hvordan dette kan overføres til en ny PC?
Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-02-13 09:06

Som alle andre programmer skal det installeres på den nye PC, og den tilhørende datafil skal overføres til den nye PC.

Det er ganske som du skal installere f.eks. Word igen på den nye PC, og så skal alle dine Word filer overføres til din nye PC.

Der er ikke noget hokus pokus i det.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-02-13 10:06

Jeg vil formodet at du kan gå i programmer, programmets navn, markere alle filerne og overføre til USB stik, eller brænde en CD. Der skulle så gerne være en Setupfil eller en EXE fil, som du kan starte installationen.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 12-02-13 11:22
Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 50 point
Dato : 12-02-13 11:39

Setup filen ligger IKKE på HD, den ligger på den CD, der kom med programmet.

Det gælder alle programmer.

Godkendelse af svar
Fra : 20Kroner

Dato : 12-02-13 13:56

Tak for svaret Bille1948.
Med venlig hilsen
ES

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-02-13 14:19

Når du har installeret FTM på den nye pc, skal du være opmærksom på, at hvis du overfører alle dine oplysninger med en GEDCOM-fil, så forsvinder alle billeder, opsætninger og eventuelle bøger.

Da jeg for nylig fik ny pc overførte jeg .FTW-filen til en USB og kopierede den ind i mappen Dokumneter på den nye pc. På den måde finder programmet selv filen og der er ikke noget, der går tabt.