/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Adoption af voksen
Fra : CocioClassic
Vist : 556 gange
20 point
Dato : 09-02-13 21:20

Hej kandu.dk

Jeg har et spørgsmål omkring adoption af en voksen, jeg har ikke nogen biologisk familie jeg holder kontakt med og kommer heller ikke til det, og jeg har søgt med lys og lygte efter en form for anden familie, og jeg har endelig fundet en.
Mit spørgsmål er så, kan den nye familie, jeg har fundet, adoptere mig selvom jeg er 28?.
Og hvilke kanaler skal man igennem hvis det er muligt?.

På forhånd mange tak
- CocioClassic

Accepteret svar
Fra : prio

Modtaget 20 point
Dato : 09-02-13 21:39

Så vidt jeg ved, skal man have været opfostret mindst 6 år hos adoptanten, og man må vist helst ikke være mere end 30 år - og adoptanten højst 40 år ældre end den, der skal adopteres.

http://www.kandu.dk/spg9931.aspx

Godkendelse af svar
Fra : CocioClassic

Dato : 10-02-13 14:33

Tak for svaret prio.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 10-02-13 20:14

Familien kan kontakte en advokat, under alle omstændigheder skal man omkring noget juridisk, for at man kan indsættes som arving. Familiefølelsen kan under ingen omstændigheder bekræftes i juridiske forstand.